משרד החוץ האיראני שיגר הבוקר (ראשון) איום נוסף על ישראל, אחרי הטבח במג'דל שמס שהוביל לשורת הודעות של בכירי הדרג המדיני והצבאי, שמסרו כי התגובה תהיה קשה. "אנו מזהירים את ישראל מהרפתקה חדשה נגד לבנון בתירוץ של האירוע במג'דל שמס. ישראל נושאת באחריות העיקרית לתגובות בלתי-צפויות לכל התנהגות טיפשית שהיא עלולה לבצע", אמרו בטהרן.
2 צפייה בגלריה
הלוויית הילדים שנרצחו במתקפת חיזבאללה במגרש הספורט שבמג'דל שמס
הלוויית הילדים שנרצחו במתקפת חיזבאללה במגרש הספורט שבמג'דל שמס
מגרש הכדורגל שנפגע מהרקטה ששיגר חיזבאללה
(צילום: אפי שריר)
ריאיון אולפן מוואפק טריף
(צילום: מיקי שמידט)

ביישוב הדרוזי שבצפון רמת הגולן נרצחו אתמול 12 ילדים ונערים בפגיעה ישירה של רקטה ששיגר חיזבאללה למגרש כדורגל, שבסמוך אליו נמצא גן שעשועים. האירוע החריג הפתיע בעוצמתו כנראה גם את חיזבאללה, מה שגרם לו להוציא הכחשות מיידיות לאחריותו לירי באמצעות ערוציו השונים. "ישראל מנסה לבלבל את דעת הקהל העולמית ולהצדיק את הפשעים שלה בפלסטין, באמצעות אירוע שווא", מסר משרד החוץ האיראני. "על הקהילה הבינלאומית לתמוך ביציבות וביטחון לבנון".
דובר משרד החוץ אורן מרמורשטיין התייחס לטענות של איראן וחיזבאללה בחשבונו ברשת X, ובהצהרה רשמית מטעם המשרד כתב כי "בניגוד להכחשות שלו, חיזבאללה אחראי באופן חד-משמעי לטבח שאירע אתמול. הרקטה שרצחה את הבנים והבנות שלנו הייתה איראנית וחיזבאללה הוא ארגון הטרור היחיד שמחזיק אותה בארסנל שלו".
לדברי מרמורשטיין, "הדרך היחידה שבה העולם יכול למנוע מלחמה כוללת שתהיה הרסנית גם ללבנון, היא לאלץ את חיזבאללה ליישם את החלטת מועצת הביטחון 1701. עכשיו זה הרגע האחרון לעשות את זה באופן דיפלומטי". בהודעה צוין כי "חיזבאללה, המוצב הקדמי של איראן בלבנון, כיוון את האש לעבר אוכלוסייה אזרחית, הוא אינו מבחין בין יהודים ללא-יהודים, ומטרתו להרוג ישראלים באשר הם".
2 צפייה בגלריה
הלוויית הילדים שנרצחו במתקפת חיזבאללה במגרש הספורט שבמג'דל שמס
הלוויית הילדים שנרצחו במתקפת חיזבאללה במגרש הספורט שבמג'דל שמס
הלוויית הילדים שנרצחו במתקפת חיזבאללה במגרש הספורט שבמג'דל שמס
(צילום: אפי שריר)
אחרי היוודע גודל האסון, דרוזים בלבנון ובסוריה גינו את המתקפה ודרשו "להעניש את האשמים". בשיחה עם ynet סיפר הבוקר המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח מואפק טריף, כי הוא "בקשר עם כל הדרוזים בכל העולם, גם בלבנון". הוא הדגיש כי "הם מגנים כמובן את מה שקרה ומשתתפים בצער המשפחות. כל העולם מבין שזה חיזבאללה, מי שלא רוצה להבין יש לו שיקולים אחרים. כולם יודעים שהטיל נורה מחיזבאללה בלבנון ופגע באזרחים".
הוא הדגיש כי "יש הרבה כעס, זה יום אבל לכל העדה הדרוזית. כולם עם המשפחות שאיבדו את היקר מכל. על הממשלה להביא ביטחון לתושבים. פגיעה באזרחים היא קו שחור. יש הרבה שאלות שצריכים לשאול. למה נתנו להם להתעצם? מה שמוטל על הממשלה והצבא חייבים לעשות. חייבים להחזיר את הביטחון לאזרחים".
במג'דל שמס פרסמו הבוקר את שמותיהם של 11 מבין 12 הילדים והנערים שנרצחו אמש ויובאו הבוקר למנוחות ביישוב בשעה 11 בבוקר. פג'ר ליית אבו סאלח (16), אמיר רביע אבו סאלח (16), חאזם אכרם אבו סאלח (15), ג'ון וודיע אבראהים (13), איזיל נשאת איוב (12), ויניס אדהם ספדי (11), יזן נאיף אבו סאלח (12), אלמא אימן פכר אלדין (11), נאג'י טאהר חלבי (11) ומילאר מעדאד אלשעאר (10). נרצח נוסף הוא נאזם פאחר סעב (14), מעין קינייא, שהלווייתו תיערך ב-10 בבוקר.