שר החוץ אלי כהן מתכוון למנות את הדיפלומט הבכיר מתי כהן לממונה על החטופים במשרד. תפקידו של כהן יהיה לרכז את הטיפול בחטופים כלפי העולם, דברור שלהם, ארגון נסיעות שלהם במשלחות הסברה לחו"ל, וארגון פגישות עם גורמים בכירים שמגיעים לישראל.
כהן הוא דיפלומט בכיר ששימש בתפקידו האחרון כשגריר ישראל בגואטמלה ומילא תפקידים בכירים באגף אמריקה הלטינית.
הכותרת
חולם על בתים בלי ממ"ד | היום שאחרי המלחמה עפ"י חיים ילין
20:38
בהנחיית שר החוץ כהן, משרד החוץ פתח בקמפיין בינלאומי להעלאת המודעות לנושא החטופים הכולל ראיונות, מיצגים והפגנות בקריאה לשחרור החטופים. משרד החוץ פתח חמ"ל שמתאם את הקשר עם משפחות החטופים, השתתפותן בפגישות מדיניות ובמשלחות בעולם ופעילות שלהן מול כלי תקשורת בינלאומיים.
כל פגישה או שיחה מדינית נפתחת בהתייחסות לנושא החטופים והצורך בשחרורם המיידי. שגרירים בבירות מרכזיות אירחו משפחות חטופים ותיאמו להן פגישות עם מנהיגים, מובילי דעה וקהילות יהודיות.
2 צפייה בגלריה
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
אלי כהן בדיון במועצת הביטחון באו"ם
שר החוץ כהן
(צילום: EPA/EDUARDO MUNOZ)
השר כהן נפגש בשבוע שעבר עם משפחות של 159 חטופים. השר הבטיח בפגישה את התגייסותו האישית והתגייסות משרד החוץ כולו למאמץ הלאומי להשבת החטופים הביתה. קרוביהם קיבלו את פרטי ההתקשרות של שר החוץ, בכירי משרד החוץ והחמ"ל שנפתח. הפרטים ישמשו אותם לפניות בכל נושא הקשור בשחרור יקיריהם. כהן חיבק את המשפחות בחום והביע כלפיהן אמפתיה.
"בני משפחות החטופים חיים בחלום בלהות שנמשך מאז מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר", אמר השר כהן. "ליבנו, ביחד עם כל עם ישראל יוצא אליהם. אנחנו נהפוך כל אבן במטרה למצוא דרך להשיב את כל החטופים למשפחותיהם. משרד החוץ פועל בארץ ובעולם על מנת למצוא דרכים ומנופי השפעה במטרה להביא לשחרור מיידי של כל החטופים".