4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הירי במלון ביץ' האוס בתל אביב
תיעוד מזירת הירי במלון ביץ' האוס בתל אביב
מחוץ למלון בתל אביב, אחרי הרצח
(צילום: מוטי קמחי)
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני), במסגרת הסדר טיעון, 26 וחצי שנות מאסר על יעקב רובין (20) ו-23 שנות מאסר ותשעה חודשים על נוריאל חאג'ני (26), בגין הרשעתם ברצח בכוונה תחילה של מיכאל מילר, שנורה למוות לפני כשלוש שנים בחדרו במלון "בראון ביץ' האוס" בתל אביב. "מדובר בנאשמים אלימים", קבע בית המשפט בהחלטתו, "הם פגעו בערך החשוב מכול - קדושת החיים, ולא הביעו חרטה במשך כל האירוע".
לפי כתב האישום המקורי שהוגש במאי 2020 על ידי התובעים, עורכי הדין רוזי כבאז ובן צור, חג'אני ומילר היו מסוכסכים בנוגע לחוב כספי של המנוח. על רקע זה, נטען, קשרו הנאשמים קשר לרצוח את מילר.
4 צפייה בגלריה
נוריאל חג'אני ויעקב רובין
נוריאל חג'אני ויעקב רובין
הנאשמים ברצח מילר: נוריאל חג'אני ויעקב רובין
(צילום: שאול גולן)
הרצח התרחש ב-18 באפריל, בשעת צהריים. הנאשמים קבעו עם מילר בחדר ששכר במלון השוכן ברחוב הירקון בעיר. השניים הגיעו מגבעת שמואל על אופנוע, מצוידים באקדח, חבלים וטלפון ייעודי. מילר קידם את פניהם בלובי, והוביל אותם לחדרו - בעודם חובשים קסדה ועוטים כיסוי פנים. כשהגיעו, הורה אחד מהנאשמים למילר להיכנס לחדר האמבטיה - ושם ירה בראשו.
במשך כל האירוע נכחו בחדר שני גברים נוספים ששהו עם המנוח משעות הלילה. בשלב מסוים הם ניסו לצאת מהחדר, אך נחסמו על ידי רובין - שבהמשך אף הצמיד את האקדח לראשיהם בעודם מתחננים על חייהם - ולאחר מכן קשר אותם בידיהם וברגליהם. טרם עזיבתם של הנאשמים את החדר, ירה חג'אני כדור נוסף במילר על מנת לוודא את מותו.
חג'אני ורובין עזבו את המקום לאחר שלקחו עימם את מכשירי הטלפון של האורחים, המנוח והמלון, ונמלטו על האופנוע - תוך מעבר ברמזורים אדומים. בדרך, נטען, עצרו הנאשמים סמוך לגשר המכביה בפארק הירקון, והשליכו את הטלפונים. חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב פענחו את הרצח, לאחר שבין היתר הצביעו על מיקום מדויק בירקון והכווינו צוללנים לאתר "ראיות משמעותיות" במי הנחל.
4 צפייה בגלריה
 פענוח רצח מיכאל מילר
 פענוח רצח מיכאל מילר
צוללנים מחפשים ראיות שהושלכו לנחל הירקון, לפני כשלוש שנים
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
 פענוח רצח מיכאל מילר
 פענוח רצח מיכאל מילר
טלפון נייד שנמצא בחיפוש בנחל
(צילום: דוברות המשטרה)
עו"ד כבאז הסבירה בדיון את נסיבות ההסדר, שכלל הסכמה על העונש. במסגרת גזר הדין שוקלל גם עונש בגין תיק אחר של השניים, שיוצגו על ידי עורכי הדין משה סוחמי וטל ליטן, הנוגע לתקיפת סוהר בכלא. "שני הנאשמים קיבלו אחריות ומוכנים לשלם עונשים כבדים בהיקף של 26 ו-23 שנות מאסר", ציינה התובעת. "נחסכו עדויות של 185 עדים".
לדבריה, "בין היתר, היו אמורים להעיד האורחים שהיו בחדר המלון, מה שהיווה מבחינתנו שיקול להגיע להסדר הטיעון. האורחים חוו אירוע קשה מאוד בחדר, כשאיימו גם עליהם, והיה קושי בעדותם". לדברי הפרקליטות, משפחת המנוח שעודכנה לגבי ההסדר לא התנגדה.
השופטים בני שגיא, יעקב שרביט ואריאל צימרמן קבעו: "אין חולק כי ניתן לראות חומרה רבה במעשיהם של הנאשמים. הם פגעו בערך המוגן והחשוב מכול - קדושת החיים". הם הוסיפו: "מדובר באירוע מורכב ובעל סממנים אלימים ביותר, ונראה כי לכל אורכו לא חש מי מהנאשמים חרטה על מעשיו - אלא המשיך בביצוע הפעולות העברייניות".
באישור ההסדר פסקו השופטים כי "מדובר בנאשמים אלימים, שאינם חוששים להתעמת עם גורמי שב"ס - בין אם באמצעות השמעת דברי איום, ובין אם באמצעות נקיטה באלימות של ממש. אל מול האמור לעיל, המצדיק השתת עונשים חמורים על הנאשמים, עומדים אותם נימוקים שנסקרו על ידי הצדדים במהלך ישיבת היום. בחינת הנימוקים שעמדו ביסוד הסדר הטיעון מלמדת כי מדובר בנימוקים ראויים".