"נתנו לנתניהו וגלנט שבעה חודשים והם לא סיפקו תוצאות", כך אמר היום (חמישי) שר הכלכלה ניר ברקת במפגש עם נציגי משפחות חטופים. השר הוסיף כי "הם הביאו את ישראל לשפל ביטחוני חסר תקדים. במקום לתת מכות נמרצות לחמאס הם מורחים את המלחמה כמו מסטיק, ולא מהשיקולים הנכונים. הקבינט מדבר ימין - ועושה שמאל". מלשכתו של השר ברקת נמסר: "לא מתייחסים לתוכן של פגישות סגורות".
1 צפייה בגלריה
 ביבי בנימין נתניהו, ניר ברקת ויואב גלנט
 ביבי בנימין נתניהו, ניר ברקת ויואב גלנט
"מדברים ימין, עושים שמאל". ברקת נגד נתניהו וגלנט
(צילום: תקשורת שר הכלכלה, אלכס קולומויסקי, AP)
אמש תקף שר הביטחון יואב גלנט את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעיצומה של המלחמה, ואמר כי ישראל נמצאת במגמה מסוכנת - המקדמת ממשל צבאי ואזרחי ישראלי ברצועת עזה. במהלך "סקירה ביטחונית" שהציג בקריה לתקשורת, קרא גלנט לנתניהו להכריז כי ישראל לא תשלוט אזרחית ברצועה, כי לא יתקיים בה ממשל צבאי, וכי תקודם מיד אלטרנטיבה לחמאס ברצועת עזה. "עכשיו וכרגע, זו המשמרת שלנו - לקבל החלטות קשות מתוך העדפת השיקול הלאומי, גם אם הדבר כרוך במחירים אישיים ופוליטיים".
המתקפה הפומבית של שר הביטחון הובילה לכאוס בקואליציה, ושרים אף קראו לפטרו. נתניהו מיהר לפרסם סרטון תגובה לטענות של גלנט, ואמר כי הוא "לא מוכן להחליף את חמאסטן בפתחסטן. כל עוד החמאס נשאר על כנו, אף גורם אחר לא ייכנס לנהל את עזה אזרחית, בוודאי שלא הרשות הפלסטינית. התנאי הראשון להכשיר את הקרקע לגורם אחר זה לחסל את החמאס ולעשות זאת בלי תירוצים". מנגד, השר בני גנץ גיבה את גלנט: "אומר דברי אמת".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר היה הראשון לתקוף את גלנט - וגם לדרוש את פיטוריו במיידי: "שר ביטחון שכשל בשבעה באוקטובר, וממשיך להיכשל גם עכשיו, חייב להיות מוחלף כדי להשיג את יעדי המלחמה", אמר. השר יריב לוין אמר כי "עם ישראל אינו מוכן להיות מושפל", ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף גם הוא: "גלנט הודיע היום למעשה על תמיכתו במדינת טרור פלסטינית".
זו לא הפעם הראשונה שהיחסים העדינים בין נתניהו לגלנט מגיעים לפיצוץ. כזכור, טרם המלחמה ראש הממשלה אף פיטר את השר מתפקידו - לאחר שהתריע מפני סכנות המהפכה המשפטית. אז הוא קרא לעצור את הרפורמה, שנחשבה באותם ימים ללב הפועם של חלקים גדולים מהימין בישראל. זעמו של נתניהו היה כל כך גדול, והוא החליט בשלב מוקדם יחסית לפטר את גלנט, כמעט ללא המתנה - ובאותו הלילה המונים יצאו לרחובות במהומות ענק שיצאו משליטה.