הסרטון שערכה המשטרה מתיעוד מצלמות האבטחה

רשת מצלמות הפרושה בכבישים ובשטחים ציבוריים באזור הצפון סייעה למשטרה לפענח את הירי לעבר מועדון "אדיסון" במפרץ חיפה לפני כשבוע וחצי, לעצור את עלאא חאסקיה (27) מעכו, ולבסוף להאשים אותו בניסיון רצח, נשיאת נשק ושיבוש מהלכי משפט.
היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב אשר הצליחה ליצור "תמונה ראייתית" שתיעדה את מעשיו באותו לילה, שלב אחר שלב, ובכך אפשרה את מעצרו המהיר: מהעימות עם המאבטחים בכניסה למועדון, דרך הנסיעה לביתו בעכו, החזרה למקום כשהוא חמוש, ואז במסלול הבריחה - הסתרת האופנוע ליד נחל הקישון, הנסיעה למכרים במג'ד אל-כרום וההגעה לנתב"ג, משם ניסה להימלט לטורקיה.
האירוע התרחש בלילה שבין 30 ל-31 בדצמבר. על פי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה, מאבטחי המועדון לא נתנו לחאסקיה להיכנס בשל אירוע שבו היה מעורב שבוע קודם לכן. בשל כך, נטען, הוא החליט לרצוח אותם. הוא חזר חמוש על אופנוע כשאיתו חברו מוסא עבד אלאדי (21), וירה לפחות תשעה כדורים ממרחק 20-17 מטרים לעבר המאבטחים והסלקטורית. אחד המאבטחים השיב ירי שממנו נפגע אלאדי, שמת לאחר מכן מפצעיו.
2 צפייה בגלריה
עלאא ח'אסקיה
עלאא ח'אסקיה
הנאשם עלאא חאסקיה לאחר מעצרו
(צילום: עידו ארז)
תיעוד הירי לעבר המועדון במפרץ חיפה
(צילום: מצלמות אבטחה)

2 צפייה בגלריה
שחזור האירוע
שחזור האירוע
שחזור האירוע על ידי המאבטח היורה
(צילום: אלעד גרשגורן)
ראש היל"פ במרחב אשר, רב-פקד דוד קלי: "החבורה שלו הגיעה למועדון שעה לפני האירוע וכניסתה סורבה. רואים בצילומים איך המאבטחים מסרבים לתת לו להיכנס ורואים שהוא מתנהג בברוטאליות. הם עזבו במכונית מאזדה ודרך המצלמות ראינו אותו מגיע לעכו ואז חוזר למועדון רכוב על האופנוע שלו ביחד עם חברו".
לאחר הירי נמלט חאסקיה מהמקום ובמצלמות הוא נראה נוסע על הציר המוביל לאזור כפר חסידים, שם החביא את האופנוע. אחרי שהגיע לחבריו במג'ד אל-כרום הוא קנה כרטיס טיסה, וכאמור נעצר בנתב"ג.
ראש צוות החקירה, רב-סמל דורון דינר, מוסיף כי כבר בזירה התבררה לחוקרים זהותו, מאחר שהטלפון שלו נפל במהלך תקרית הירי. "גבינו גם עדויות ובדקנו במצלמות, כך שהבנו די מהר מי הדמות", אמר. "בוצעו פעולות חקירה מהירות לרבות הוצאת צווי מעצר וצו עיכוב יציאה מהארץ".
האופנוע שהסתיר נתפס למחרת ובסמוך לו היו כפפות עם שרידי ירי שעליהן שמה של חנות לכלי בניין בעכו הממוקמת בסמוך לביתו של חאסקיה. "הגענו לבית העסק הזה והם הכירו אותו", אמר רס"מ דינר. "גם בביתו נתפסו שקיות עם שם בית העסק. כך הרכבנו את תמונת האירוע. אלה ראיות נסיבתיות, אבל הן מספיקות כדי שהפרקליטות תגיד כתב אישום".
אביעד חייטעו"ד אביעד חייטצילום: עידו ארז
בקרוב ידון שופט המחוזי בחיפה ניצן סילמן בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו עד תום ההליכים. סנגורו של חאסקיה, עו"ד אביעד חייט, מסר בתגובה: "כפי שהוצהר עוד בהליך החקירה ובמועד הגשת כתב האישום, גם כיום, לאחר מעבר על חומרי הראיות, נוכחנו להבין שוב כי הגם שהמדובר באירוע חמור - לנאשם אין כל קשר או חלק בביצוע המתואר. מדובר בכתב אישום שהוגש על בסיס ראיות נסיבתיות בלבד ומסוג התיקים שנראה שהכמיהה לסיום החקירה והגשת כתב אישום עלתה על חובת היחידה החוקרת להגיע לחקר האמת".