מקבלים את 2022 ברחבי העולם
(צילום: רויטרס)

במדינות ברחבי העולם, וגם בישראל, קיבלו ביממה האחרונה את השנה האזרחית החדשה בזיקוקים ובמסיבות, אך ברקע התפשטות זן אומיקרון במדינות רבות החגיגות לוו בהגבלות. החגיגות הגיעו במהלך הלילה למזרח התיכון ואירופה, בשעה שבאסיה כבר זרחה השמש ליום הראשון של 2022. במזרח התיכון, היה המוקד בבורג' חליפה שבדובאי, המגדל הגבוה בעולם. גם באמירות ראס אל-חימה תועד מופע זיקוקים מרהיב בחוף. בחצות ישראל קיבלה את פני 2022 ושעה ושעתיים אחריה השנה החדשה הגיעה גם לאירופה, שרבות מהמדינות בה שוברות שיאי נדבקים בקורונה מדי יום.
9 צפייה בגלריה
חגיגות שנה חדשה ניו יורק
חגיגות שנה חדשה ניו יורק
חגיגות השנה החדשה, ניו יורק
(צילם: AFP)
9 צפייה בגלריה
חגיגות ברוסיה
חגיגות ברוסיה
חגיגות ברוסיה
(צילום: EPA)
9 צפייה בגלריה
חגידות השנה החדשה ברחבי הארץ
חגידות השנה החדשה ברחבי הארץ
חגידות השנה החדשה בישראל
(צילום: חיים הורנשטיין, אלעד גרשגורן, שאול גולן, יואב דודקביץ')
באמסטרדם התכנסו כמה אלפי אנשים בכיכר דאם, אבל הם פונו על-ידי המשטרה בעקבות האיסור על התקהלויות בהולנד במסגרת הסגר שהוטל שם. בפריז לא התקיים הלילה מופע הזיקוקים בשאנז אליזה בעקבות העלייה בתחלואה בצרפת. ב-07:00 שעון ישראל החלה בניו יורק שנת 2022 בטקס המסורתי של הורדת הכדור בטיימס סקוור - שנערך גם השנה, למרות האומיקרון, אך במתכונת מצומצמת. הרשויות בניו יורק אפשרו רק ל-15 אלף בני אדם - רבע מהחוגגים בימי שגרה - לצפות במופע. הצופים נדרשו להציג תעודת מתחסן ולעטות מסכה בזמן שהם מתקהלים.
בסין, שם התפרצה הקורונה לפני שנתיים, החלה שנת הטיגריס. מופע האורות המפורסם בנהר חואנג-פו בשנגחאי, שבשנים כתיקונן מושך אליו מאות אלפי אנשים, בוטל עקב הקורונה. גם בבייג'ינג, שם כמה מהמקדשים המפורסמים סגורים בשבועיים האחרונים, לא התקיימו חגיגות מיוחדות.

החגיגות בישראל הסתיימו באלימות מחוץ למועדון בת"א, ירי על מועדון בחיפה

ההתפשטות המהירה של האומיקרון והתחלואה הגואה לא מנעה מהישראלים לצאת לחגוג את תחילתה של 2022, לאחר שבשנה שעברה חגגו הישראלים את תחילת 2021 תחת הגבלות מחמירות וסגר נוסף - הרחובות היו ריקים ולא התקיימו מסיבות. השנה, רבים יצאו בליל סילבסטר וחגגו את סיומה של השנה האזרחית. בתוך המועדונים והברים נראו רבים ללא מסכות, למרות ההנחיות. בתל אביב הברים היו מלאים עד אפס מקום.
החגיגות בישראל
(צילום: בראל אפרים, אסף מגל, עידו ארז)

9 צפייה בגלריה
מקבלים את 2022 בבר "המזג" בתל אביב
מקבלים את 2022 בבר "המזג" בתל אביב
מקבלים את 2022 בבר "המזג" בתל אביב
(צילום: שאול גולן)
9 צפייה בגלריה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון "אדיסון" לאחר הירי
(צילום: אלעד גרשגורן)
חגיגות ליל הסילבסטר לא עברו בשקט, ואירוע אלימות קשה נרשם במועדון בתל אביב. צעיר בן 22, סטודנט גרמני שמתגורר בהרצליה, נדקר הלילה בקטטה שפרצה מחוץ למועדון בתל אביב, ונפצע באורח קשה. המשטרה הודיעה הבוקר כי עצרה בחשד למעורבות בקטטה ובדקירה שלושה צעירים מרעננה והרצליה, בני 18 ו-19.
בחיפה, שני צעירים פתחו באש ביום חמישי בלילה לעבר מועדון "אדיסון" בחיפה. המאבטח במקום השיב אש ופצע באורח אנוש את אחד היורים, בשנות ה-20 לחייו. החשוד השני ברח מהמקום, ורגעים ספורים לפני שנמלט מישראל לטורקיה, עצרה אותו המשטרה. להערכת המשטרה החשודים פתחו באש לאחר שסירבו להכניסם למועדון.

רקטות נפלו מול חופי גוש דן, בצה"ל דנו בתגובה. חמאס: "טעות"

שתי רקטות שוגרו הבוקר מרצועת עזה לכיוון הים, ונפלו מול חופי גוש דן. בצה"ל מסרו כי בהתאם למדיניות, לא היה צורך בהפעלה של אזעקה כלשהי ולא בוצע ניסיון ליירט את הרקטות. במשטרה מסרו כי קיבלו דיווחים על שמיעת פיצוץ בעומק הים, מול חופי תל אביב. הודגש כי לא דווח על נזק או נפגעים.
צפו: שיגור מעזה נצפה ביפו

9 צפייה בגלריה
משמאל: תיעוד שהופץ מעזה ובו נראה לכאורה רגע השיגור. מימין: הנפילה בים, כפי שנראתה מיפו
משמאל: תיעוד שהופץ מעזה ובו נראה לכאורה רגע השיגור. מימין: הנפילה בים, כפי שנראתה מיפו
משמאל: תיעוד שהופץ מעזה ובו נראה לכאורה רגע השיגור. מימין: הנפילה בים, כפי שנראתה מיפו
הנפילות בים עוררו בהלה בקרב לא מעט תושבים בגוש דן ששמעו את הדי הפיצוצים היטב, דקות אחדות לפני השעה 07:00. בצמרת צה"ל ערכו דיון הערכת מצב בעקבות שיגור הרקטות, ובמהלך הדיון הקצינים דנו באפשרויות תקיפה כתגובה. אם אכן יוחלט לתקוף בעזה, תהיה זו הפעם השנייה שצה"ל יעשה זאת בימים האחרונים: טנקים ישראליים כבר תקפו בעזה ביום רביעי בתגובה לתקרית הירי החריגה בגבול באותו יום.
במקביל לדיון הערכת המצב בצה"ל, מתנהלים מגעים עם המצרים - שהעבירו לישראל מסרים מחמאס ולפיהם הירי שבוצע הבוקר, ממשגר של ארגון הטרור השולט ברצועה, היה טעות. בישראל מתלבטים לגבי פעולת התגובה לירי ומעדיפים שלא להיגרר להסלמה, אך מנגד גם לא מעוניינים להמשיך בהבלגה.

יולדת לא-מחוסנת מחוברת לאקמו אחרי הניתוח הקיסרי

כבר שבועיים שבבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפזת יולדת בת 37, שהגיעה לשם בשבוע ה-37 להיריונה השלישי אחרי שנדבקה בקורונה, ומבלי שקיבלה את החיסון נגד הנגיף. אחרי שמצבה הידרדר הוחלט ליילד אותה בניתוח קיסרי, אך מצבה המשיך להידרדר. היא סבלה מקשיי נשימה, והוחלט להעבירה למחלקת טיפול נמרץ קורונה, כשהיא מוגדרת במצב קשה ולא יציב, מורדמת ומונשמת. בימים האחרונים נאלצו הרופאים לחברה למכשיר האקמו. מצבו של התינוק יציב, והוא נמצא כעת בפגייה של בית החולים שניידר.
9 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון
מחלקת קורונה בית חולים בילינסון. ארכיון
(צילום: רויטרס)
מאז התפרץ נגיף הקורונה, אושפזו לא מעט נשים במצב קשה כשהצוות הרפואי נאלץ לבצע בהן ניתוחי חירום וליילד אותן בשלב מוקדם יחסית. לאחר שניתן האישור לנשים הרות להתחסן, היולדות שמצבן הידרדר בשל המחלה היו בדרך כלל כאלו שבחרו שלא להתחסן. על אף המקרים הקשים, עדיין מופצים ברשתות החברתיות תיאוריות קונספירציה על הקשר בין "לידות שקטות", הפלות ואף בעיות פריון לבין החיסון נגד קורונה.
פרופ' ערן הדר, מנהל רפואת אם ועובר בבילינסון, בטוח שהטענות הכוזבות הללו משפיעות על נשים הרות. "לפייק ניוז לצערי יש כוח", הוא אומר. "יותר קל להיתפס לפוסט קליט בפייסבוק מאשר למחקר ארוך ומעמיק, אז אני מניח שזה משפיע על נשים הרות. מה גם שמדובר בתקופה רגישה ובהיריון חושבים כמה פעמים לפני פרוצדורות, אפילו אם לקחת אקמול. בגלל זה גם לקח יותר זמן לחסן נשים בהריון, כי יש בקהילה המדעית משנה זהירות כשזה מגיע להיריון וילדים".

שוד נועז בלב ת"א

אתמול פורסם כי ביום חמישי פורצים נכנסו לחדר כספות ברחוב אחד העם במרכז תל אביב, כפתו את המאבטח שהיה במקום ושדדו עשרות כספות. השודדים נמלטו מהמקום. בתיעוד מהמקום לאחר השוד נראות כספות רבות זרוקות על רצפת החדר, חלקן פתוחות. במשטרה הקימו צוות חקירה מיוחד ואספו מצלמות מהמקום, אבל עד כה אישר לא נעצר. בנוסף, עדיין לא ידוע מה הסכום שנגנב מהמקום.
9 צפייה בגלריה
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
(צילום: סיון חילאי, האיש האפור)

תלונה שלישית במשטרה נגד הגינקולוג גיא רופא

מתלוננת שלישית הגיעה הבוקר לתחנת משטרה כדי להגיש תלונה נגד הגינקולוג ד"ר גיא רופא, אחרי שלטענתה הוא פגע בה מינית במהלך בדיקה. עד כה, יותר מ-20 נשים סיפרו ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" על דפוסי הפעולה לכאורה של רופא, שהפך גם לכוכב רשת. נגד ד"ר רופא הוגשו גם שמונה תלונות במשרד הבריאות, ובאחת מהן אף נטען לאונס מצידו. הוא מכחיש מכל וכל את הטענות הללו והגדיר אותן כהוצאת לשון הרע.
אביגיל התלוננה במשטרה נגד ד"ר גיא רופא
(צילום: שמוליק דודפור)

9 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
ד"ר גיא רופא
(מתוך פייסבוק)
האישה שהגיעה לתחנת המשטרה הבוקר היא אביגיל, שם בדוי, שהייתה גם מבין אלו שדיווחו עליו למשרד הבריאות. היא אמרה לאחר הגשת התלונה כי "אני מרגישה תחושת הקלה מטורפת. מאוד פחדתי מהרגע הזה של הגשת התלונה, לא ידעתי למה לצפות ומה יהיה. הכנתי את עצמי לגרוע מכל, אבל הופתעתי לטובה. קיבלתי יחס מאוד מכבד ולא חודרני. אני שמחה ממש שעשיתי את זה ואני מקווה שהמשטרה אכן תמלא את תפקידה ותפעל בכל הדרכים האפשריות כדי למצות איתו את הדין ולעצור אותו מלהמשיך לפגוע בבנות נוספות".

בטי ווייט ("בנות הזהב") הלכה לעולמה בגיל 99

השחקנית והקומיקאית האמריקנית האיקונית בטי ווייט הלכה לעולמה ביום חמישי בגיל 99. "למרות שבטי עמדה לחגוג 100, חשבתי שהיא הולכת לחיות לעד", אמר הסוכן שלה וחברה הקרוב ג'ף וויצ'אס. "אני אתגעגע אליה מאוד וכך גם כל עולם החיות שהיא אהבה כל כך. אני לא חושב שבטי אי פעם חששה מהמוות כי היא תמיד רצתה להיות עם בעלה האהוב, אלן לאדן. היא האמינה שהיא תהיה איתו שוב". גם בהוליווד התאבלו על ווייט.