ניסיון פיגוע חריג אירע אמש (ראשון) בגוש עציון, כשמטען התפוצץ על אוטובוס אזרחי של חברת אפיקים ליד הכפר מראח רבאח שמדרום לבית לחם. דובר צה"ל עדכן כי לא היו נפגעים באירוע, וכי נגרם נזק לאוטובוס.
האוטובוס שנפגע ממטען חבלה ליד הכפר מראח רבאח שבגוש עציון
הפיצוץ החריג אירע לפני חצות, ודובר צה"ל מסר כי כוחות "פורסים חסמים ומבצעים מרדף אחר חשודים". מפרטים ראשוניים עלה כי מדובר במטען שהונח על הציר מבעוד מועד והתפוצץ על האוטובוס שעבר במקום, ולא במטען שהושלך לעברו.
שעות קודם לכן התרחש פיגוע דריסה בצומת אריאל שבשומרון. כוח צה"ל חיסל שני מחבלים שהגיעו ברכב מכיוון צומת תפוח לכניסה ליישוב ונסעו נגד כיוון התנועה, לוחם נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
המחבלים נסעו במהירות והתנגשו בכלי רכב ישראליים וניסו לדרוס לוחמים שפעלו במקום, וכוח צה"ל ירה לעברם וחיסל אותם. ברכב המחבלים אותרו וסט ומחסניות.
זירת פיגוע הדריסה בכניסה לאריאל

1 צפייה בגלריה
פיגוע דריסה בצומת אריאל
פיגוע דריסה בצומת אריאל
רכב המחבלים בצומת באריאל
הדיווח על האירוע התקבל בשעה 18:19 במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון. חובשים ופרמדיקים של הארגון פינו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה את גבר שנפצע קל מאוד עם פציעה שטחית בבטנו, ואישה שלקתה בחרדה.
ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מסר בעקבות פיצוץ המטען על אוטובוס מדרום לבית לחם כי "התחבורה הציבורית בכלל והאוטובוסים בפרט הם סמל שלטון, ולכן הנהגים והנוסעים מותקפים שוב ושוב. משרד התחבורה חייב לאמץ במהירות הבזק את התוכנית לצמצום האלימות והטרור שהוכנה על-ידי ארגון הנהגים וההסתדרות הלאומית תוך שימת דגש להחזרת המאבטחים באוטובוסים. אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר".