5 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לאוגנדה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לאוגנדה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ממריאים לאוגנדה
(צילום: חיים צח, לע"מ)
מנכ"לית חברת התעופה אל על, דינה בן טל גננסיה, הבהירה הערב (א') כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה יטוסו בסוף השבוע הקרוב לרומא במטוס של החברה - לאחר שמשרד רה"מ החליט לפתוח באופן מיידי מכרז לטיסות רשמיות של נתניהו ופמלייתו באמצעות חברות תעופה ישראליות נוספות מלבד אל על - לרבות לטיסתו ביום חמישי הקרוב. "חברת אל על היא חברה הנושאת את דגל ישראל בגאווה על כנף מטוסיה, לא ניתן יד לחרמות משום סוג שהוא, בוודאי לא נגד ראש ממשלת ישראל", אמרה.
בן טל גננסיה הבהירה כי הטיסה הקרובה לרומא מאוישת "בהתאם לנהלי החברה", וכי היא אינה צופה בעיה באיושה. "הטיסה תצא כסדרה במועד המתוכנן. זהו כבוד גדול עבורינו להטיס את ראש הממשלה לשליחות מדינית, כך עשינו תמיד וכך נעשה גם בעתיד", סיכמה.
5 צפייה בגלריה
דינה בן טל גננסיה
דינה בן טל גננסיה
"לא ניתן יד לחרמות". דינה בן טל גננסיה
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
מטוס אל על טיסה אילוס
מטוס אל על טיסה אילוס
(צילום: shutterstock)
ההחלטה לפתוח את הטיסה למכרז התקבלה במשרד רה"מ על רקע הקושי לגייס צוות אוויר לטיסה הזו מצד אל על. במשרד אמנם הכחישו שהיה קושי כזה, אבל גורם שם הביע זעם על "התנהלות מחפירה" לכאורה מצד חברת התעופה. שרת התחבורה מירי רגב כבר הודיעה היום שבכוונתה לאפשר לחברות ארקיע וישראייר להטיס את נתניהו ומשפחתו בטיסות עתידיות, אם כי היא לא ציינה שהדבר יתאפשר גם לטיסה הקרובה ברומא. יצוין כי בארקיע ובישראייר אמרו מוקדם יותר ל-ynet כי טרם התקבלה פנייה ממשרד ראש הממשלה או משרד התחבורה בנושא.
אל על טענה בצהריים, על רקע הקושי לגייס צוות לטיסה, כי הוא נובע בין היתר מ"מיעוט טייסים כשירים בצי 777". עוד לפני הודעת המנכ"לית הערב מסרו באל על: "אנו פועלים לאיוש טיסה זו וטיסות נוספות שטרם אוישו זאת בהתאם לנהלי החברה כפי שעשינו אין ספור פעמים בעבר. לאורך שנות קיומה של המדינה הטיסה חברת אל על את ראשי המדינה למשימות מדיניות חשובות והיא תוסיף לעשות כך גם בעתיד ככל שיידרש".

היעד הבא: ברלין

בביקורו הקרוב ייפגש נתניהו עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני, ובני הזוג ישהו בעיר עד אחרי מוצאי השבת - ובלילה יטוסו לישראל. בשבוע הבא יטוס נתניהו לביקור בן יומיים בברלין, במהלכו ייפגש עם הקנצלר אולף שולץ.
5 צפייה בגלריה
ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני 10 בינואר
ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני 10 בינואר
נתניהו ייפגש עם ראש ממשלת איטליה
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
קנצלר גרמניה אולף שולץ
קנצלר גרמניה אולף שולץ
וגם איתו, בשבוע הבא. קנצלר גרמניה שולץ
(צילום: AFP)
הביקור הצפוי של נתניהו בגרמניה מתקיים על רקע המאמץ הישראלי לשכנע את הקהילה הבינלאומית להחזיר את הסנקציות נגד איראן - וזאת לקראת הכינוס הקרוב בחודש יוני של מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ולאחר מכן במועצת הביטחון של האו"ם בחודש ספטמבר.
ישראל פועלת לשכנע את גרמניה, בריטניה וצרפת להסכים להחזרת הסנקציות, כפי שהיו לפני הסכם הגרעין שנחתם עם המעצמות. בישראל סבורים שנוצר חלון הזדמנויות נדיר שבו יש תמימות דעים בארה"ב ובאירופה שיש להחזיר את הסנקציות לנוכח התמיכה האיראנית למאמץ המלחמה של רוסיה באוקראינה, העלאת רמות העשרת האורניום בידי איראן לכדי 84% ודיכוי המפגינים במדינה.
בנוסף יש מאמץ ישראלי לשכנע את מנהיגי אירופה להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. נושא נוסף שידון בפגישת שולץ עם נתניהו הוא העסקה למכירת מערכת חץ לגרמניה, ששתי המדינות מקדמות כבר חודשים ארוכים. שולץ העלה את העניין בביקורו בוושינגטון ולא ברור עדיין האם קיבל הסכמה מהאמריקנים, שבלעדיהם ישראל לא רשאית למכור את המערכת לגרמנים. גובה העסקה נאמד בכשלושה מיליארד דולרים.