הלווייתה של סרן לידר פרץ
(צילום: עידו ארז)

סרן לידר פרץ, שנהרגה בתאונת עבודה בפעילות שגרתית במחנה צאלים שבדרום הארץ, הובאה למנוחות בצהריים (יום ו') בבית העלמין הצבאי קריית שאול. כאלף בני אדם, בהם חבריה ליחידה, הגיעו ללוותה בדרכה האחרונה.
אסף, אביה של לידר, ספד ואמר כי "אני כל כך מתגעגע אליך. רון, רועי ואמא מאוד מתגעגעים אליך. נתגעגע לחיוך שלך, נראה אותו בתמונות. קשה לנו, תחזקי אותנו, אני מבקש שתבואי לבקר אותנו בחלומות. פספסתי אותך ביום רביעי, אני הייתי ברמת הגולן במילואים, התעסקתי במוצב שתפסנו. ואז התקשרתי אליך כשהתפניתי קצת, ושאלת אותי כמה זמן לוקח לי להגיע אליך. זה היה חצי שעה, את אמרת 'אנחנו זזים עוד חצי שעה', אני כל כך רוצה לבוא לתת לך את החיבוק האחרון, איך פספסתי את זה".
5 צפייה בגלריה
 סרן לידר פרץ
 סרן לידר פרץ
סרן לידר פרץ
( צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
הלווייתה של סרן לידר פרץ
הלווייתה של סרן לידר פרץ
סרן לידר פרץ מובאת למנוחות
(צילום: שאול גולן)
יעקב, סבה של לידר, ספד לה: "לידר היקרה והאהובה שלנו, רציתי לדבר איתך פנים אל פנים כמו בכל שבוע כשלקחתי אותך על האופנוע לתחנת האיסוף שלך. כשנולדת ההורים שלך החליטו לקראו לך על שם סבתא פנינה, היית לנו לפנינה, הארת לנו את החיים במשך 22 שנות חייך, נקטפת לנו מוקדם מידי, בצורה אכזרית וטרגית, עד לרגע זה אנחנו לא יודעים במדיוק איך זה קרה. היית אהובה על ידי כולם, פורצת דרך".
הסב הוסיף כי "היו לה מטרות ארוכות טווח לשרת בצה"ל והן אינן עוד. היינו ונהיה תמיד גאים בך ובהישגיך, לידר, את תהיי דוגמה לשני אחייך רון ורועי שבבוא היום ישרתו בצה"ל ויחקו אותך. לידר, אהבנו אותך ולעולם לא נשכח אותך".
רועי, אחד מאחיה של לידר, אמר: "אני עוד מתכחש למציאות ולא מאמין שאת לא איתי כאן. אתגעגע לשבתות איתך בים ולשיחות איתך בלילות. את עכשיו עם החבר הכי טוב שלך, סבא יוזל ז"ל, ואני בטוח שטוב לך איתו שם. לידר, את החצי השני שלי, אוהב אותך".
5 צפייה בגלריה
הלווייתה של סרן לידר פרץ
הלווייתה של סרן לידר פרץ
משפחתה של סרן לידר פרץ
(צילום: שאול גולן)
גם מפקדה של לידר ספד: "אין לי מילים לתאר את גודל החלל שהותרת מאחוריך. התגייסת למסלול ייעודי לקצונה, יצאת לקצונה מתוך רצון לפקד, מתוך שליחות ואהבה לאדם באשר הוא. מיומך הראשון הבחנו, את מזן אחר, אין אחד שלא הכיר אותך, מלאה בחן וקסם אישי, רק לפני חדוש כתבת לי שמפקד שרוצה לעשות את מלאכתו נאמנה עליו לוודא שהוא נחשף לדעות האמיתיות. אמרת שמגוון הדעות הוא האינטרס של היחידה, האמנת בכך בכל ליבך. השקעת בללמוד להכיר את האנשים, גילית אכפתיות לכל חייל ומפקד שנקרה בדרכך, גם אם הוא לא היה חייל שפיקדת עליו. היית מפקד ערכית, למדתי ממך, היית קצינה מצטיינת, היו בך ערכים נטועים עמוק, רצית להוכיח לכולם כי הכול אפשרי וכך נהגת ביום יום. נכנסת לי ולכולם לעומק הלב כי היית אדם, קצינה ומפקדת מיוחדת".
שנהב יקותיאל, אחת מחברותיה של לידר, אמרה: "היפה בנשים לידר שלי. חברה שלי, אחותי, בת הזוג שאף פעם לא הייתה לי, קצינה שלי, בשלוש מילים בשיחת טלפון העולם שלי התפרק לחתיכות. אמרו שהיא מתה, כבר לא נשלח אחת לשנייה הודעת בוקר טוב, אני לא אשמע אותך צוחקת או אראה אותך מחייכת, בוכה או מתמרמרת. לא אראה אותך משתחררת, לא אהיה השושבינה בחתונה שלך. הלכת לי כל כך מהר, תמיד היית האדם הטוב ביותר שאני מכירה, לפחות עכשיו את ליד סבא שלך כמו שרצית. הטוהר שלך יהיה חקוק בי לנצח, אחותי, אזכור אותך תמיד".
5 צפייה בגלריה
הלווייתה של סרן לידר פרץ
הלווייתה של סרן לידר פרץ
סרן לידר פרץ מובאת למנוחות
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
הלווייתה של סרן לידר פרץ
הלווייתה של סרן לידר פרץ
(צילום: שאול גולן)
לפי החשד, מכולה פגעה קשות בקצינה בעקבות תאונת דרכים בין רכב למשאית, שנשאה אותה באמצעות מנוף. במצ"ח חוקרים אם הקצינה נגררה על ידי המכולה או נמחצה מתחת לגלגלי המשאית. התאונה התרחשה בעת העברת גדוד שריון מאימון בצאלים לתעסוקה מבצעית.
במשך דקות ארוכות עסקו צוותים טכניים של צה"ל יחד עם חובשים ופרמדיקים בניסיונות לחלץ ולטפל בקצינה, אך מותה נקבע תוך זמן קצר. חלק מהחיילים שהיו עדים לתקרית הקשה לקו בחרדה וטופלו על ידי גורמי בריאות הנפש. חייל נוסף נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי.
פרץ, קצינת לוגיסטיקה מחטיבה 7 בחיל השריון, הועלתה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותה. מדובר צה"ל נמסר כי "המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".