בישיבת הממשלה לציון שנה לטבח 7 באוקטובר ראש הממשלה ביקש לשנות את שמה של המלחמה, וסערה נוספת החלה עם סיום הדיון - כשלהתייעצויות שעסקו בין היתר בתגובה למתקפת הטילים הבליסטיים האיראנית הוא לא זימן את שר הביטחון. כך נודע ל-ynet.
לאחר ישיבת הממשלה המיוחדת נקראו שרים להתייעצות, ולשכת ראש הממשלה אמרה עליה שמדובר ב"התייעצות כללית בנושאי ביטחון".
1 צפייה בגלריה
 נתניהו וגלנט
 נתניהו וגלנט
נתניהו וגלנט
(צילום: רפי קוץ)
בהתייעצות דן ראש הממשלה עם השרים בין השאר בתגובה למתקפה האיראנית, אבל שר הביטחון יואב גלנט לא זומן אליה. גם הרמטכ"ל לא נכח בהתייעצות.
מנגד, השתתפו בה בין היתר שר החוץ ישראל כ"ץ, שר המשפטים יריב לוין, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושרת התחבורה מירי רגב.
בעקבות הסערה אמר גורם מדיני: "השרים לא הוזמנו לשום פגישה 'דחופה' בלשכת ראש הממשלה. ראש הממשלה מקיים מעת לעת דיוני שרים בעניינים השונים שעל הפרק, וכך עושה גם כעת".
בזמן שהמלחמה בעיצומה, התנהל בישראל קרב פוליטי בעורף בעקבות הכוונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להדיח את גלנט ולמנות במקומו את יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער. המהלך הפוליטי עורר ביקורת חריפה ומחאה בתקשורת וברחובות, עד שסער הודיע לנתניהו על החלטתו לוותר על תפקיד שר הביטחון לנוכח ההתפתחויות האחרונות במלחמה עם חיזבאללה.
בשבוע שעבר התכנסה מליאת הכנסת לאישור מינויו של סער לשר, לאחר הצהרה משותפת שלו עם נתניהו. עד להצהרה, אז כאמור הצטרף סער לקואליציית נתניהו, עוד ביקרו במפלגת הימין הממלכתי את ראש הממשלה בחריפות, וטענו כי אינו כשיר להנהיג את המדינה.