האזינו לאיומים בשיחת הטלפון

אשרף אל-ג'רושי (29) ומחמוד אדכידק (19), עבריינים בני משפחת ג'רושי, איימו במסגרת פעולותיהם להשבת חוב כספי של נועם ושמעון - שני חברים מירושלים - כאשר את שמעון אף הכו בסמטה בשוק מחנה יהודה בעיר. כך נטען בכתב האישום שהגישה אתמול (שני) הפרקליטות, ובו יוחסו לשניים עבירות של סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, תקיפה הגורמת חבלה ממשית ושיבוש מהלכי משפט.
הפרשה החלה כאשר שמעון הלווה לנועם 3,000 ש"ח במסגרת מילוי טופסי ווינר. לאחר שנועם התעכב בהחזרת ההלוואה לחברו, פנה שמעון למשפחת ג'רושי כדי שיסייעו לו לגבות את החוב. החל מאותו הרגע, החלו אל-ג'רושי ואדכידק לסחוט את נועם במשך כמה שבועות. השניים, בליוויו של שמעון, הגיעו לביתו של נועם ואיימו עליו כי "אם לא תחזיר את הכסף, לשמעון יהיה בלגן". נועם הכחיש תחילה את דבר החוב, אך לבסוף אמר שייקח לו חודש וחצי להשיג את הסכום המדובר.
בהקלטות שהגיעו לידי ynet, ובהן תיעוד השיחות בין אל-ג'רושי לנועם בשבועות שלאחר מכן, נשמע הראשון מאיים על השני במילים קשות: "אם לא תשלם את הכסף אני א***ן אותך, מתי אתה משלם?", ו-"בחייאת אללה, אני אאנוס אותך עם מקל של טורייה. בשבוע הבא אתה מביא לי 1,500 ש"ח - כל שבוע תביא 500 ש"ח. תלך למשטרה מצידי, תראה איך אני אאנוס אותך". בתגובה, ענה נועם: "אני אומר לך שאין לי כרגע, מה אתה רוצה?".
1 צפייה בגלריה
אזיקים
אזיקים
"החשודים סחטו את החייבים באופן ממושך". אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בשלב מסוים סיפר נועם לאימו על הסחיטה, והצליח להעביר לשמעון 2,000 ש"ח. אף על פי שמבחינתו של שמעון החוב בינו לבין חברו נסגר, דרש ממנו אל-ג'רושי שיעביר לידיו את הסכום שקיבל מנועם. זאת, מכיוון שלטענתו של אל-ג'רושי, שמעון חייב לו דמי תיווך לאחר שסייע לו בהשבת החוב - כפי שביקש.
שמעון התחמק, ומצא את עצמו באותו מצב שבו היה נתון חברו נועם - מאוים על ידי שני העבריינים. עקב כך, הסתתר שמעון בכמה דירות מסתור בירושלים. אל-ג'רושי ואדכידק איתרו אותו בשוק מחנה יהודה בעיר, גררו אותו לאחת הסמטאות והכו אותו.
בחודשים האחרונים התנהלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים חקירה סמויה נגד זוג העבריינים. בתוך כך, לפני כחודש הלך שמעון ברחוב בן יהודה במרכז העיר, כשלצידו שני חוקרי משטרה שביקשו לתשאל אותו על אירועי הסחיטה שעבר. אל-ג'רושי הבחין בשמעון, ולא ידע שהשניים שהלכו לצידו הם למעשה שוטרים. הוא ניגש לכיוונו, וצעק לו: "שמעון, יא בן ז**ה, עכשיו אני אהרוג אותך".
אחד החוקרים תפס את ידו של אל-ג'רושי, משך אותו בכוח ואמר: "עצור, משטרה! למה באת לתקוף אותו עכשיו?". אל-ג'רושי השיב בנוכחות שמעון כי "לא באתי לתקוף, שמעון הוא חבר שלי - סתם באתי להגיד לו שלום. תשאל את שמעון, נכון שאנחנו חברים?". שמעון, שהיה מפוחד מאוד, לא השיב, ולבסוף עצרו השוטרים את שני העבריינים המעורבים בפרשה.
קצין החקירות בימ"ר ירושלים: "נמשיך לשמור על שלום הציבור"
(צילום: דוברות המשטרה)

מהחקירה של ימ"ר ירושלים עלה כי סחיטת הכספים בוצעה תוך איומים ושימוש בשמם המוכר של משפחת המעורבים, ובאחד המקרים תוך שימוש בכוח פיזי. עוד עלה מהחקירה כי האיומים בסחיטה כללו איומים ברצח ופגיעות גופניות חמורות.
פקד צבי בן יצחק, קצין חקירות בימ"ר ירושלים, אמר כי "בעקבות חשיפת החשדות הגענו למתלוננים שנפלו קורבן למעשים, ונאספו ראיות נגד המעורבים. בחקירה עלה כי החשודים סחטו את החייבים והתעמרו בהם באופן ממושך".
משטרת ישראל מסרה: "נמשיך להיאבק בנחישות ובכל הכלים שברשותנו נגד הפשיעה החמורה והאלימה, ולפעול למטרת מיצוי הדין עם עבריינים המטילים אימתם בירושלים - ובכל מקום אחר".