גלנט בשיחה עם אמו לאחר ההודעה על פיטוריו
(מתוך אינסטגרם)

פרומה גלנט, אמו של שר הביטחון יואב גלנט, הלכה הבוקר (חמישי) לעולמה בגיל 88. פרומה גלנט לבית סגל, שורדת שואה ילידת פולין, העפילה לארץ על סיפון האוניה אקסודוס ובנתה חיים ומשפחה בארץ ישראל. ברקע מבצע "מגן וחץ", נמסר ממשרד הביטחון כי "שר הביטחון גלנט ממשיך לעסוק בנושאים המבצעיים באופן שוטף". גלנט כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי אמו "נפטרה בשיבה טובה, כשהיא מוקפת בילדיה ובנכדיה. יהי זכרה ברוך".
לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על פיטורי שר הביטחון בסוף חודש מרץ - שאחר כך בוטלו - התקשרה פרומה לבנה ואמרה לו: "יש לך שכל ואומץ ואני מאוד אוהבת אותך. אני מקווה שהכול יהיה בסדר". הוא השיב לה: "העיקר הבריאות. הכול יהיה בסדר". הדברים פורסמו בסרטון שהעלתה נכדתו של גלנט לאינסטגרם.
בנאום שנשא ביום השואה האחרון בטקס הזיכרון במכון "משואה" בקיבוץ תל יצחק, סיפר שר הביטחון כי "כמו רבים מבני דורי, גם אני גדלתי על הסיפורים והזיכרונות משנותיה של מלחמת העולם". על אמו סיפר כי היא "הייתה ילדה בת חמש כאשר תקפו הנאצים את פולין, ושרפו גם את עיר מגוריה, מזריטש".
4 צפייה בגלריה
יואב גלנט עם אימו פרומה
יואב גלנט עם אימו פרומה
"נפטרה בשיבה טובה, כשהיא מוקפת בילדיה ובנכדיה". תמונה של גלנט עם אמו מהציוץ שהעלה לאחר מותה
4 צפייה בגלריה
יואב גלנט עם אימו פרומה, ארכיון
יואב גלנט עם אימו פרומה, ארכיון
גלנט עם אימו, ארכיון. התקשרה אליו לאחר שהודיעו על פיטוריו
(צילום: נחום סגל)
הוא הוסיף כי "היא נמלטה יחד עם הוריה ואחותה, ויצאה למסע מפרך רצוף סבל, רעב וקור. בסיום המלחמה, היא העפילה עם משפחתה לארץ ישראל על סיפונה של האוניה אקסודוס - ואז גורשה על ידי הבריטים אל מולדת הרשע גרמניה. היא חזרה ארצה מיד עם הקמת המדינה בעלייה הלגאלית הראשונה".
ביום השואה 2020, כתב גלנט בעמוד הפייסבוק שלו כי סיפורה של אמו "הוא סיפורם של מליוני יהודים בעולם, סיפורו של דור השואה והתקומה. 'לעולם לא עוד' - זהו הציווי המלווה אותי לכל אורך תחנות חיי, כלוחם צעיר, כמפקד השייטת כאלוף בצה״ל וכשר בממשלות ישראל. נזכור ולא נשכח ולעולם נהיה נכונים וערוכים להגן על עצמנו בכוחנו אנו. עם ישראל חי".
4 צפייה בגלריה
פרומה גלנט
פרומה גלנט
"הייתה אדם נחוש וקר רוח באופן בלתי רגיל - לא מפחדת משום דבר". פרומה גלנט ז"ל, ב-2008
(צילום: נמרוד גליקמן)
בריאיון למוסף כלכליסט ב-2017, סיפר שר הביטחון כי אמו "הייתה אדם נחוש וקר רוח באופן בלתי רגיל. אישה שגם בסיטואציה הכי קשה לעולם לא תאבד עשתונות. אני זוכר מקרה אחד, כשהייתי ילד, שנשפך נפט של התנור על הרצפה, ותפס אש. הרצפה החלה לבעור והתפשט עשן בכל הבית. שכנה שהיתה אצלנו החלה לצעוק, אבל אמא פשוט הביאה שמיכה, כיבתה את האש, והמשיכה להתנהל בבית כאילו דבר לא קרה. היא לא מפחדת משום דבר".
גלנט סיפר גם כי "עד גיל 7 אבא שלי כמעט שלא היה בבית, ואמי היא שבעיקר גידלה אותי. הייתי ילד מאוד טוב, אז ילדים היו מרביצים לי, והייתי בוכה. אמא ניסתה ללמד אותי לא לוותר, ואמרה לי: 'אל תוותר להם ותבכה. אם מרביצים לך - תחזיר'. אחר כך המצב התהפך, והיו אומרים לה שאני מרביץ לשני ילדים בבת אחת. עד שהפסיקו להיטפל אליי".
גם נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לפרומה גלנט, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "משתתף באבלו של חברי שר הביטחון יואב גלנט על מות אמו פרומה. סיפור חייה הוא סיפור השואה והתקומה. שורדת שואה שהעפילה ארצה באקסודוס ובנתה כאן חיים ומשפחה למופת. זכיתי לארח אותה בבית הנשיא והתרגשתי מסיפור חייה ומהעובדה שהעבירה לדור הבא את החובה לשרת ולהגן על עמנו. תנחומיי למשפחתה".