ה-FBI העלה ל-5 מיליון דולר את הפרס על ראשה של "מלכת הקריפטו" רוג'ה איגנטובה, שנמצאת ברשימת הפושעים המבוקשים ביותר בארה"ב. איגנטובה, גרמנייה-בולגרייה בת 44, נעדרת משנת 2017. היא מבוקשת על-ידי הבולשת הפדרלית בגלל הונאת ענק שבה מכרה למשקיעים ברחבי העולם מטבע מבוזר מזויף בשם OneCoin – וכך הוציאה מהם במרמה 4.5 מיליארד דולר.
ראשיתה של הפרשה ב-2014, אז החלה חברה בשם OneCoin שפעלה מבולגריה (שם נולדה איגנטובה), לשווק מטבע מבוזר באותו השם. לפי התביעה בארה"ב, החברה הציעה לשלם עמלה למשקיעים שיצליחו לפתות אנשים אחרים לקנות את המטבע – אף שבפועל לא היה לו שום ערך כספי. התובעים טוענים כי מדובר באחד מהונאות הפונזי הגדולות בהיסטוריה.
איגנטובה נעלמה בסוף 2017, אחרי ששתלה מכשירי האזנה בדירה של בן זוגה האמריקני וכך גילתה שהוא משתף פעולה עם חקירה של ה-FBI בנוגע ל-OneCoine. היא טסה מבולגריה ליוון – ומאז לא נראתה. כשנעלמה היה המטבע המזויף שלה בשיא שוויו, אחרי שמשקיעים מכל העולם השקיעו בו מיליארדים. בשנת 2019 הוגש נגדה בארה"ב כתב אישום, אך היא מעולם לא נתפסה. שלשום הודיעה בולגריה כי גם היא תגיש כתב אישום נגד איגנטובה, בהיעדרה.
ב-2022 ה-FBI הכניס אותה לרשימת 10 הפושעים המבוקשים ביותר שלו והציע 100,000 תמורת מידע שיוביל למעצרה, ובהמשך העלה את הסכום לרבע מיליון דולר. אתמול הסכום זינק ל-5 מיליון דולר. דובר מחלקת המדינה מתיו מילר אמר: "אנחנו מציעים פרס של עד 5 מיליון דולר עבור מידע שיוביל למעצרה, או להרשעתה, של האזרחית הגרמנייה רוג'ה איגנטובה, שמכונה 'מלכת הקריפטו', על חלקה באחת מפרשיות ההונאה הגדולות בהיסטוריה".
החודש פרסמה רשת BBC תחקיר על איגנטובה, שבו חשפה את הקשר שלה לעולם התחתון בבולגריה ואת החשד שמאפיונרים מעורבים בהיעלמותה - וייתכן שגם ברצח שלה. למרות האפשרות שאיגנטובה כבר אינה בין החיים, הרשויות ממשיכות לחפש אותה.
ה-FBI מעריך שאיגנטובה נמלטה "עם מאבטחים חמושים ו/או מקורבים". לפי ה-FBI "ייתכן שהיא ביצעה ניתוח פלסטי או שינתה את הופעתה בדרך אחרת" כדי להקשות על החוקרים.