הרמטכ"ל כוכבי בטקס חילופי הפיקוד בזרוע היבשה
(צילום: דובר צה"ל )

הרמטכ"ל חושף כי העלייה ברצון לשירות קרבי הגיעה לשיא של שבע שנים: במהלך טקס חילופי הפיקוד בזרוע היבשה היום (ג') נאם הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ואמר כי "המוטיבציה לשירות ביחידות הקרביות השתפרה, ובשנתיים האחרונות יש עלייה מתמשכת ברצון לשרת ביחידות קרביות. עלייה זו בלטה במיוחד ברצון לשירות קרבי במחזור אוגוסט האחרון – ואלו הנתונים הגבוהים ביותר בשבע השנים האחרונות. הם מעידים על נכונותם ותחושת שליחותם של המתגייסים והם ביטוי לעשיה של מפקדי הזרוע ואכ"א אשר עמלים בנושא".
בטקס החילופים בבסיס תל נוף אמר עוד רא"ל כוכבי כי "שדה הקרב הנוכחי עבר ועובר שינויים מרחיקי לכת: לא רק מרחב אורבני, צפוף, אלא צבאות טרור, בהיקף לוחמים גדול, מצוידים בנשק מתקדם ועתירי טילים ורקטות. השינוי שצה"ל עובר בכלל והשינוי שעוברת זרוע היבשה מכוון לתכלית הרלוונטיות. רלוונטיות פירושה אפקטיביות מבצעית".
"מבחן המלחמה איננו איזה יכולות אנו מפעילים - תמרון או אש, אלא איזה תוצאות אנו משיגים", אמר כוכבי בטקס שבו נכנס אלוף תמיר ידעי לתפקיד מפקד זרוע היבשה והחליף את אלוף יואל סטריק. "כשצריך להפעיל אש ותקיפה בלבד, כדי להשיג את מטרות המלחמה, כך נעשה. וכשנדרש להפעיל את התמרון, כמו בתוכניות המלחמה הכוללות, הוא יחדור לשטח האויב בעוצמה כדי להביא לניצחון מובהק, בזמן קצר ובמחיר כמה שיותר נמוך לעורף".
3 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס חילופי מפקד זרוע היבשה
הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס חילופי מפקד זרוע היבשה
כוכבי, לצד סטריק וידעי
(צילום: יאיר שגיא)
שר הביטחון גנץ בסיור באוגדה 98
(צילום: טל עוז, משרד הביטחון )

3 צפייה בגלריה
כוח של מג"ב הותקף באבנים ובצבע על ידי מתנחלים  בתוך יצהר
כוח של מג"ב הותקף באבנים ובצבע על ידי מתנחלים  בתוך יצהר
כוח מג"ב שהותקף אתמול ביצהר
(צילום: דוברות המשטרה)
שר הביטחון בני גנץ, שסייר באוגדה 98 לצד סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס ומפקד האוגדה עופר וינטר, התייחס בתום הסיור גם הוא לאפשרות של פעולה קרקעית עתידית: "בחנו את היכולות ואת המוכנות למבצעים העתידיים שלנו בכל זירות הפעולה שידרשו מאיתנו גם יכולות תמרון קרקעיות. התרשמתי מאוד מהמוכנות, מהנכונות של אנשי הסדיר והמילואים, ומהאמצעים החדשים שאנו מכינים לכל זירה תוך שילוב בין החילות. אנחנו ממשיכים לקדם את ההיערכות לכלל התרחישים".
גנץ התייחס גם לתקיפה הלילה ביצהר של לוחמי מג"ב על ידי מתנחלים. "זוהי תקרית חמורה שלא תעבור לסדר היום ואני מבקש למסור את הגיבוי המלא שלי ללוחמים בשטח שמבצעים את משימתם למען שמירה על הביטחון והסדר עבור יהודים ופלסטינים כאחד", אמר גנץ. "עם פתיחת עונת המסיק, אני מבהיר שננהג באפס סובלנות לכל גילוי אלימות למען ביטחון כלל תושבי האזור".
"לצערי היו גם מקרים בודדים של חריגה של חיילי צה"ל מהפקודות", הוסיף שר הביטחון. "כל חריגה כזו מטופלת ומתוחקרת לעומק. אני סומך על חיילי ומפקדי צה"ל וכלל הכוחות שימשיכו למלא את משימתם המבצעית לפי ערכי צה"ל ובהתאם להנחיות".
הכנס השנתי של עמותת אלומה בבקו"ם
(באדיבות אלומה)

3 צפייה בגלריה
הכנס השנתי של עמותת אלומה בבקו"ם
הכנס השנתי של עמותת אלומה בבקו"ם
כ-1,300 נערות הגיעו לכנס
(באדיבות אלומה)
בתוך כך, נערך היום בבסיס הבקו"ם בתל השומר כנס שנתי גדול של עמותת "אלומה", המסייעת להכוונת בנות נוער דתיות לשירות צבאי, ובו הוצגו למלש"ביות דוכני הסברה לשירות בחילות צה"ל, ובהן של חיל האוויר, פיקוד העורף, אגפי המודיעין והתקשוב, ועוד. בניגוד להערכות הראשונות, לכנס הגיעה כמות גדולה של נערות מתלבטות אם להתגייס לצבא או לבחור בשירות הלאומי: כ-1,300 נערות צבאו על הדוכנים וקיבלו מידע והסברים על אפשרויות השירות השונות.
קצינים בכירים וראש ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, הגיעו לכנס לברך את הנערות, בוגרות החינוך הממלכתי דתי. מנכ"לית אלומה, ד"ר תמי חלמיש אייזנמן: "לכל אחת הזכות לבחור היכן ובאיזו מסגרת לשרת. ההיענות הגבוהה של הצעירות שהגיעו היום מעידה כי מדובר בנוער ערכי המעוניין לתרום לחברה הישראלית ולהשתלב בתפקיד משמעותי".