עמאד שעבאן (20) ואחיינו מוחמד, ילד בן 9, נורו למוות הערב (שישי) בשכונת הרכבת בלוד. צעיר נוסף בשנות ה-20 לחייו, גם הוא קרוב משפחה של השניים, נפצע באורח בינוני, והוא בהכרה. לפי הדיווח של מד"א, מדובר ב"אירוע אלימות". הפצועים, בני אותה משפחה מלוד, פונו לבית החולים אסף הרופא - שם נקבע כאמור מותם של השניים. המשטרה עדכנה כי פתחה בחקירת האירוע.
עמאד ומוחמד הם הנרצחים ה-244 וה-245 בחברה הערבית מתחילת 2023, שתסתיים בשבוע הבא.
2 צפייה בגלריה
מוחמד שעבאן ז"ל (9) ועמאד אלשעאבין ז"ל (20)
מוחמד שעבאן ז"ל (9) ועמאד אלשעאבין ז"ל (20)
מוחמד ועמאד, בן 9 ודודו הצעיר. נורו למוות בלוד
2 צפייה בגלריה
זירה זירת יריות ירי בשכונת הרכבת בלוד 2 נרצחו ו 1 במצב בינוני
זירה זירת יריות ירי בשכונת הרכבת בלוד 2 נרצחו ו 1 במצב בינוני
זירת הירי בלוד
(צילום: חגי דקל)
הדיווח הראשוני על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 17:19 על "שלושה פצועים מאירוע אלימות". נמסר כי "חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לפצועים, שסובלים מפציעות חודרות".
פרמדיק מד"א סיראג' זידאן והחובשים במד"א יוסף נסאסרה ומנדי אמיתי סיפרו: "מדובר באירוע קשה מאוד ובמקום הייתה המולה רבה. הוציאו אלינו לרחוב את שלושת הפצועים שסבלו מפציעות חודרות בגופם. הכנסנו אותם במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות ותוך כדי טיפול רפואי לבית החולים כשמצבם של שניים מהם, צעיר בן 20 וילד בן 9 שנפצעו באורח אנוש היו מחוסרי הכרה והפצוע השלישי, בן 28, היה במצב בינוני". מותם של השניים כאמור נקבע כעבור זמן קצר.
ממשטרת ישראל נמסר כי "שוטרי תחנת המשטרה בלוד קיבלו לפני זמן קצר דיווח במוקד המשטרה בדבר אירוע ירי בשכונה בלוד, כאשר על פי גורמי רפואה, 3 נפגעו ופונו אל המרכז הרפואי אסף הרופא. המשטרה פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה ע"י חוקרי המז"פ במסגרת חקירה שנפתחה".
כעבור זמן קצר הגיע לזירה מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, וקיים שם הערכת מצב מיוחדת, יחד עם פיקוד המחוז ומרחב שפלה, במסגרתו סקרו בפניו את הממצאים שנאספו עד כה, בהיבטי המודיעין, החקירות וניתוח הזירה וסביבותיה. מפקד המחוז ציין בתום הערכת המצב כי מדובר ב"אירוע חמור וחריג של אלימות קשה ברחוב הערבי", שייחקר בעדיפות עליונה נוכח החומרה והנסיבות.