יותר מעשרה חודשים לאחר פרוץ המלחמה, קיבלה משפחתו של אריה זלמנוביץ' בן ה-86 מניר עוז שנרצח בשבי חמאס, תיעוד מרגעי חטיפתו, שבו הוא נראה חבול ומובל על אופנוע. "הסרטון התגלגל ברשתות הפלסטיניות ומצאו אותו באיחור. קיבלנו אותו בשבוע שעבר", סיפר בועז זלמנוביץ', בנו של אריה. "זה היה סוג של טריגר, זה החזיר אותנו אחורה. ראינו תמונות דומות בעבר אבל כשאתה מקבל תזכורת כזאת - זה מחזיר אותך לרגעים שלו שם. הוא חסר אונים ונלקח בכל ההמון הזה".
סרטון החטיפה של אריה זלמנוביץ'

1 צפייה בגלריה
אריה זלמנוביץ' נעדר
אריה זלמנוביץ' נעדר
"רואים אותו בסרטון מובל, חבול בראש ויחף". אריה זלמנוביץ'
לדבריו, "רואים אותו בסרטון יושב על אופנוע בין שני חמאסניקים, באזור עירוני, אולי בדרך לחאן יונס שם הוא היה. הוא חבול בראש ואנחנו יודעים שנתנו לו מכה עם איזה מקל כשהוציאו אותו מהממ"ד. הוא יחף ורואים אותו מהגב, אפשר לזהות אותו וגם ראינו תמונות לפני כן אז ידענו לזהות".
על ההחלטה לפרסם את הסרטון, הוסיף הבן כי "החלטנו לעשות זאת כדי להזכיר לעצמנו, לעם ובעיקר לממשלה שהאנשים האלה נלקחו חיים ומי שאפשר להחזיר אותו חי - חובה להחזיר אותו חי". הוא הדגיש: "אבא שלי נרצח בייסורי גוף ונפש, לא חנקו אותו ולא ירו בו - אבל הוא היה בלי תרופות ובלי אוכל. אני חושב על האנשים ששם כבר 316 ימים, חלקם בגילו וחלקם צעירים.
"ניצלנו את זה שהסרט הגיע לידינו כדי להזכיר שאנשים נלקחו חיים. הם סובלים ומתים וחייבים לחזור חיים", הוסיף. "אנחנו מקווים שעכשיו עם המשא ומתן השליטים שלנו יהיו פחות ערלי לב ויחזירו את מי שאפשר בחיים. אבא שלי היה חי, הוא נחטף חי".
הוא תיאר כי היה לו קשה עם המחשבה שצריך לפרסם את הסרטון - "אבל אין ברירה". לדבריו, "זה אומנם פחות גרפי מסרטים אחרים שראינו אבל אין לנו ברירה, אנחנו צריכים להזכיר לעצמנו ולשלטון של מדינת ישראל שיש שם חטופים בידי חמאס - וצריך להחזיר אותם. אם הסרטון של אבא שלי יהיה עוד טיפה שתעזור לזה, אז אחי ואני לא חשבנו שיש לנו איך להשאיר את זה עניין פרטי. צריך לעשות הכול על מנת להחזיר אותם, את החיים והחללים. בלעדיהם מדינת ישראל לא תוכל להשתקם כחברה, כמדינה".
אריה זלמנוביץ', ממקימי קיבוץ ניר עוז, היה החטוף המבוגר ביותר בשבי חמאס. הוא היה אב לשני בנים וסב לחמישה נכדים. בניר עוז סיפרו כי "אריה היה כל חייו איש אדמה אשר עסק בחקלאות ובגידולי שדה. איש ספר ובעל ידע רחב בנושאי היסטוריה וידיעת הארץ".