משפחתו של החטוף הירש גולדברג-פולין ז"ל, שנרצח יחד עם חמישה חטופים נוספים לפני כשבוע בשבי חמאס, התירה הלילה (בין חמישי לשישי) לפרסם סרטון טרור פסיכולוגי שלו שפרסם אמש ארגון הטרור.
סרטון הטרור הפסיכולוגי של הירש גולדברג-פולין שפרסם חמאס

"אמא, אבא, ליבי ואורלי, אני אוהב אתכם. אני מתגעגע אליכם ואני חושב עליכם בכל יום. אני יודע שאתם ברחובות ועושים כל מה שאתם יכולים כדי להחזיר אותי הביתה, אני צריך שתישארו חזקים בשבילי, תמשיכו להילחם עבורי ואני מקווה שאהיה בבית בקרוב. אל תפסיקו, אני אוהב אתכם", אמר הירש למשפחתו בסרטון.
לא ברור מתי צולם הסרטון, שהוא ערוך וקטוע, והדברים שאומר בו הירש לבטח הוכתבו לו על ידי המחבלים - לפחות בחלקם. בתחילת הסרטון הוא מציג את עצמו ואומר: "שלום, שמי הירש גולדברג-פולין. נולדתי בברקלי בקליפורניה, ואני כרגע חי בירושלים בישראל. אני אזרח אמריקני וישראלי, הפכתי לבן 23 ארבעה ימים לפני שנחטפתי מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר.
"מאז שהגעתי לעזה שרדתי עם כמעט ללא טיפול רפואי, מעט אוכל ומעט מים. אני לא זוכר את הפעם האחרונה שראיתי שמש או נשמתי אוויר צח. והסיוט הגדול ביותר הוא שהמדינה שלי ישראל מנסה להפציץ אותי ללא הפסקה, כדי לא לשאת באחריות ולבצע עסקה שתכפר על הטעויות שלהם בכך שהשאירו אותי מאחור".
5 צפייה בגלריה
הירש גולדברג-פולין ז"ל בסרטון הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס
הירש גולדברג-פולין ז"ל בסרטון הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס
"אמא, אבא, ליבי ואורלי, אני מתגעגע". הירש גולדברג-פולין בסרטון מהשבי
בסרטון פנה הירש גם לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ששמר על קשר הדוק עם משפחתו במסגרת מאמציו לשחרר את החטופים - ובמיוחד את אלו שמחזיקים באזרחות אמריקנית. "אני מבקש ממכם הנשיא ביידן ואנתוני בלינקן וכל האזרחים האמריקנים, לעשות כל מה שאתם יכולים כדי לעצור את המלחמה, לעצור את הטירוף ולהביא אותי הביתה עכשיו", אומר הירש בסרטון שפרסם חמאס.
הוריו, רייצ'ל וג'ון, מסרו הלילה לתקשורת האמריקנית: "אנחנו בעיצומה של השבעה, תקופת האבל היהודית, לאחר שקברנו ביום שני את בננו הירש זכרו לברכה. מוקדם יותר פרסם חמאס סרטון חדש שלו, שצולם בזמן שהוא מוחזק כבן ערובה במנהרות שמתחת לעזה. זה חייב לשמש קריאת השכמה מיידית לעולם, לפעול היום כדי להבטיח את שחרורם של 101 בני הערובה הנותרים לפני שיהיה מאוחר מדי. אף משפחה אחרת לא צריכה לעבור את מה שהמשפחה שלנו עברה".
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של הרש גולדברג פולין ז"ל
הלווייתו של הרש גולדברג פולין ז"ל
הוריו של הירש, רייצ'ל וג'ון, בהלוויה ביום שני
(צילום: יונתן זינדל)
אמו של הירש בהספד קורע לב: "אני צריכה שעכשיו אתה תעזור לנו להיות חזקים, ולשרוד"
(צילום: Alyamama TV)

הירש בן ה-23 היה אזרח ישראלי-אמריקני. הוא נולד בארה"ב ועלה עם משפחתו לישראל ב-2008. ב-7 באוקטובר הוא בילה במסיבת הטבע ברעים, ונחטף מ"מיגונית המוות". כחודשיים לפני הירצחו בשבי פורסם סרטון, באישור המשפחה, שבו נראים מחבלי חמאס מובילים אותו ושלושה חטופים נוספים לטנדר שלהם. הירש נפצע כאמור מאחד הרימונים שזרקו מחבלי חמאס לעבר המיגונית, כשלפי עדויות הוא סייע להדוף אותם, ובסרטון שפורסם ניתן לראות אותו פצוע קשה בידו - כשהוא מובל בכוח אל הטנדר. באפריל פרסם חמאס סרטון ראשון שלו מהשבי, שהיווה אז אות חיים ראשון ממנו עבור משפחתו. באותו סרטון הירש היה לבוש באותה חולצה כמו בסרטון החדש, אך נראה היה מסופר ומגולח - בניגוד לחזותו בסרטון כעת.
הירש הפך לאורך החודשים הארוכים שבהם הוחזק בשבי לאחד הפנים המוכרים ביותר של החטופים בעזה ברחבי העולם, בפרט בארה"ב, ולכך תרמה העובדה שהוריו ג'ון ורייצ'ל פעלו ללא הרף כדי לגייס תמיכה בעולם למאמצים להגיע לעסקה. זכורה במיוחד ההופעה המרגשת שלהם בוועידה הדמוקרטית בחודש שעבר, שבה אמו קראה להירש "להישאר חזק ולשרוד".
בהלווייתו ביום שני האחרון בירושלים, שבה השתתפו אלפים ובהם נשיא המדינה יצחק הרצוג, חזרה אמו של הירש על מסר דומה - ובהספד קורע לב ביקשה מבנה שכעת הוא זה שיסייע לבני משפחתו להישאר חזקים ולשרוד.
"תמשיך במסע שלך ילד מתוק! אני מקווה שהוא יהיה טוב כמו הטיולים שחלמת עליהם, בגלל שסוף-סוף, בני המתוק, סוף-סוף, סוף-סוף אתה חופשי! אני תמיד אוהב אותך ואתגעגע אליך מדי יום לאורך שארית חיי. אבל אתה כאן. אני יודעת שאתה כאן, אני פשוט צריכה ללמד את עצמי להרגיש אותך בדרך חדשה. והירש - אני צריכה לבקש ממך לעשות עבורנו דבר אחד אחרון, עכשיו אני צריכה שאתה תעזור לנו להישאר חזקים. ואני צריכה אותך כדי לעזור לנו לשרוד".
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של הרש גולדברג פולין ז"ל
הלווייתו של הרש גולדברג פולין ז"ל
מסע הלוויה ביום שני, עם דגלי הפועל ירושלים - הקבוצה שאותה אהד הירש
(צילום: יונתן זינדל)
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של הרש גולדברג פולין ז"ל
הלווייתו של הרש גולדברג פולין ז"ל
(צילום: יונתן זינדל)
הירש נרצח יחד עם חמישה חטופים נוספים בשבי: כרמל גת, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב ואלמוג סרוסי. כולם הוצאו להורג על ידי שוביהם, שברחו אחרי שחששו כנראה ממבצע חילוץ אפשרי של צה"ל שפעל ליד המנהרה (במרחק של קילומטר משם אותר ימים לפני כן החטוף פרחאן קאדי, שחולץ בחיים). הגופות חולצו ביום שבת, וצה"ל פרסם אתמול תיעוד ראשון מפיר המנהרה - שהוסתר בחדר ילדים, לצד ציורי ילדים ובובות.
בימים האחרונים פרסם חמאס סרטוני טרור פסיכולוגי נוספים של חלק מהחטופים שנרצחו, ואתמול התירה לפרסום משפחתה של כרמל גת ז"ל סרטון שלה מהשבי, שבו היא אומרת בין היתר: "משפחה יקרה שלי, אני מקווה שיש לי משפחה לחזור אליה, אני נשארת חזקה גם בשבילכם עד שהסיוט הזה ייגמר, אני אוהבת אתכם".
5 צפייה בגלריה
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
מימין למעלה: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרסוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
מימין למעלה: הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו. מימין למטה: אלמוג סרוסי, כרמל גת, אלכס לובנוב
(צילום: באדיבות משפחת גולדברג-פולין)
תיעוד פיר המנהרה שבה נרצחו 6 החטופים
(צילום: דובר צה"ל )

ביום שני פורסם סרטון של עדן ירושלמי ז"ל. "אני רוצה לפנות למשפחה היקרה שלי, שאני כל כך אוהבת ומתגעגעת אליכם - אמא, אבא, שני ומאי. אני אוהבת אתכם כל כך ואני מתגעגעת אליכם", אמרה עדן ז"ל. משפחתה, שאישרה גם היא לפרסם קטע מאותו סרטון טרור פסיכולוגי, כתבה: "עדן שלנו, גם אנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים אלייך כל כך. לנצח תישארי בלבנו".