תיעוד המרדף אחרי שמואל ינקו, לפני כשבועיים
(צילום: דוברות המשטרה)

שמואל ינקו (57) מחדרה נסע במהירות גבוהה לאורך 27 ק"מ של מרדף, תוך זגזוג בין נתיבים, סיכון חייהם של משתמשי הדרך וניסיון לדריסת שוטרים שניסו להביא לעצירתו. כך נטען בכתב האישום שהגישה שלשום (שלישי) פרקליטות מחוז חיפה, ובו יוחסו לינקו עבירות של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, חבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו וחבלה במזיד ברכב. בנוסף ביקשה הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. צפו בתיעוד מהמרדף בתחילת הכתבה.
על פי כתב האישום שהגיש עורך הדין מור בן אבו וממצאי החקירה של חוקרי תחנת נהריה, בליל 17 באוגוסט נהג ינקו במכונית מסוג יונדאי בכביש 899 באזור יערה, לכיוון קיבוץ אילון שבגליל המערבי. שני שוטרים שנסעו בניידת משטרה גלויה בדרכם לטפל באירוע, הבחינו בינקו עובר שוב ושוב לנתיב הנגדי תוך חציית קו הפרדה רצוף - בעודו מונע מרכב המשטרה לעקוף אותו ומסכן כלי רכב שנסעו בנתיב הנגדי - אשר נאלצו לסטות מנתיב נסיעתם כדי לא להתנגש בו.
1 צפייה בגלריה
תיעוד המרדף אחרי שמואל ינקו מחדרה
תיעוד המרדף אחרי שמואל ינקו מחדרה
כרזו לו לעצור פעמים רבות. תיעוד המרדף
(צילום: דוברות המשטרה)
השוטרים הפעילו את אורותיה הכחולים של הניידת וכרזו לינקו לעצור פעמים רבות, והוא מצדו סירב והמשיך בנהיגה פרועה לכיוון נטועה. בשל כך, דיווחו השוטרים לניידות הסמוכות וביקשו את סיוען.
כעבור זמן מה הצטרף קצין הביטחון של היישוב נטועה לפעולות הסיוע, וחסם את צומת נטועה. ינקו הגיע למקום תוך זמן קצר, עקף את מכוניתו של הקצין, פגע בה - והמשיך במנוסתו.
שני שוטרים נוספים שהצטרפו למרדף הצליחו לעקוף את מכוניתו של ינקו ולחסום את דרכו. בזמן שמכוניתו הייתה בין שתי ניידות משטרה, נסע ינקו לאחור, ופגע באחת מהן. כאשר יצא אחד השוטרים מהניידת, נסע ינקו לכיוונו וניסה לפגוע בו. הוא פגע בדלת הניידת שנותרה פתוחה, והשוטר, שקפץ בתגובה הצידה, הצליח לחמוק מהפגיעה.
ינקו נמלט גם הפעם, ונסע לכיוון צומת סאסא - בעוד כל העת רודפת אחריו ניידת משטרה. סמוך לצומת הקימו שני שוטרים מחסום משטרתי, והציבו ניידת שחסמה את נתיבי הנסיעה. כשהגיע ינקו למחסום, אחד השוטרים שלף את אקדחו והורה לו לעצור. הוא אכן עצר לשניות בודדות במרחק של כ-7 מטרים מהשוטר, אך האיץ מיד את מכוניתו לכיוונו של השוטר וניסה לדרוס אותו. השוטר, שקפץ לעבר מעקה הבטיחות כדי להימנע מפגיעה, ירה שני כדורים לעבר צמיגי מכוניתו של הנאשם.
סגן ניצב בועז סמוכהסגן-ניצב בועז סמוכהצילום: דוברות המשטרה
אך גם בכך לא היה די כדי לעצור את ינקו, והוא המשיך במנוסתו ופנה ימינה בצומת סאסא לכביש 89 - כאשר ניידות המשטרה רודפות אחריו. לאחר שאחת מהן עקפה אותו, הנאשם התנגש בה, ונסע אחורה וקדימה כדי למנוע את מעצרו. הוא סירב להוראות השוטרים לפתוח את הדלת, ונעצר רק לאחר שהם שברו את חלון דלת הנהג של מכוניתו.
מפקד תחנת נהריה, סגן-ניצב בועז סמוכה, מסר ל-ynet: "מדובר באירוע חריג בחומרתו, כאשר חשוד שנסע בצורה פרועה סיכן את משתמשי הדרך ולא נענה לקריאותיהם של השוטרים לעצור. בדרך נס האירוע לא גבה קורבנות בכביש. נמשיך לפעול לשמירה על ביטחונם של משתמשי הדרך".