2 צפייה בגלריה
עשן סמיך בגליל המערבי לאחר נפילה בשטח
עשן סמיך בגליל המערבי לאחר נפילה בשטח
עשן סמיך בגליל המערבי לאחר נפילה בשטח
(צילום: חן חיים)
במטח הכבד מלבנון לעבר יישובי הגליל המערבי נפצעו לפחות שני בני אדם באורח קל. מנכ"ל מד"א אלי בין דיווח תחילה על צעיר שנפצע קל בנפילה סמוך לרכב בפסוטה, ובהמשך דווח על צעיר בן 26 מהיישוב ג'ת-נוח שנפצע קל ברסיסים בעודו רוכב על רכב דו-גלגלי בשטח פתוח, באזור שלומי-בצת. הוא פונה לבית החולים לגליל בנהריה.
נפילה דווחה גם בשלומי, ליד תחנת דלק, אך שם לא דווח על נפגעים. במד"א עדכנו בהמשך על אישה כבת 60 שנחבלה בדרכה למרחב המוגן ואישה נוספת שלקתה בחרדה. בארגון הודיעו כי רמת הכוננות הועלתה לרמה ג' וכי אנשי מד"א יתוגברו בחובשים ופרמדיקים בכל רחבי הארץ.
המטח לגליל החל בשעה 14:52, כ-20 דקות לאחר אזעקה ראשונה שנשמעה בשלומי ובבצת, ובמהלכו נשמעו במשך דקות ארוכות אזעקות ביישובים רבים באזור, משלומי עד פקיעין. לפי ההערכות, במטח שוגרו עשרות רקטות מלבנון. בתגובה, כך לפי דיווחים בלבנון, צה"ל הגיב בתקיפה באמצעות ארטילריה סמוך לצור שבדרום המדינה. ברשת אל-מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, ציינו כי בתקיפה הישראלית נעשה שימוש בכ-15 פגזים שנורו ללבנון תוך חצי שעה.
מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא מתעדכן בדקות אלה באופן שוטף על האירועים הביטחוניים ויקיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון, בהם שר הביטחון יואב גלנט, שמסר מצידו כי "העביר הנחיות ראשוניות לרמטכ"ל ולמערכת הביטחון".
בעקבות המטח תושבים סמוך לגבול נדרשו להיכנס למרחבים המוגנים, ופינויים בוצעו בחופים באזור נהריה. בעקבות השיגורים האחרונים מלבנון, הודיעה קרן קיימת לישראל על סגירת פארק אדמית, פארק גורן ויער חניתה למטיילים. נמסר כי "אין להגיע לאתרים אלו".
זהו המטח המסיבי הראשון לצפון זה כמעט שנתיים. באוגוסט 2021 שוגרו יותר מ-20 רקטות לצפון הגולן ולאצבע הגליל, מאז נורו רקטות בודדות. המטח מגיע שעות לאחר המשך השיגורים מרצועת עזה, על רקע העימותים במסגד אל-אקצא אמש ושלשום עם מתפללים שהתבצרו במקום.