3 צפייה בגלריה
ר', ראש השב"כ המיועד
ר', ראש השב"כ המיועד
ר', ראש השב"כ המיועד. תמונתו תותר לפרסום אחרי האישור בממשלה
(צילום: מוטי קמחי)
עבר את המשוכה האחרונה: ועדת גולדברג אישרה היום (ו') את מינויו של ר' לראש השב"כ, כשהיא מציינת שלא נפל פגם בטוהר המידות שלו. זאת, לאחר סערת המכתב האנונימי שנשלח לוועדה יומיים לפני כינוסה ונחשף ב-ynet.
הממשלה תאשר את מינויו של ר' לתפקיד ראש השב"כ בישיבתה השבועית ביום שני הקרוב. ר' ייכנס לתפקידו שלושה ימים לאחר מכן, ב-13 באוקטובר. שמו המלא ותמונתו יותרו לפרסום אחרי האישור הרשמי של המינוי שלו בישיבת הממשלה.
3 צפייה בגלריה
ר', ראש השב"כ המיועד, מסייע בכיבוי רכב העולה באש בדרכו לוועדת גולדברג
ר', ראש השב"כ המיועד, מסייע בכיבוי רכב העולה באש בדרכו לוועדת גולדברג
ר' מכבה רכב בוער לפני ההגעה לוועדה, הבוקר
בהודעת הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, נכתב כי "לאחר בדיקת המידע שהובא בפניה, לא מצאה הוועדה פגם בטוהר מידותיו של המועמד ר', ולא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה למנותו". הוועדה הודיעה על החלטתה לראש הממשלה נפתלי בנט. לפני הדיון המכריע בוועדה, תועד ר' כשהוא מכבה רכב בוער.
ר', המכהן בימים אלה כסגן ראש השב"כ, נבחר על ידי ראש הממשלה בנט לעמוד בראש השירות, לאחר שגבר בהתמודדות על קודמו בתפקיד סגן ראש השב"כ, שגם הוא מכונה ר'. ביום רביעי הקרוב הוא אמור להחליף את נדב ארגמן בתפקיד.
3 צפייה בגלריה
נדב ארגמן. ר' אמור להחליף אותו ביום רביעי
נדב ארגמן. ר' אמור להחליף אותו ביום רביעי
נדב ארגמן. ר' אמור להחליף אותו ביום רביעי
(צילום: אוהד צויגנברג)
ארגמן עצמו בירך על החלטת הוועדה: "אני מאמין ביושרו וערכיו האיתנים של ר', ומשוכנע שהוא יוביל במקצועיות את שירות הביטחון הכללי, תוך שמירה על ממלכתיותו וערכיותו של הארגון".
במכתב שנשלח לוועדה תואר אירוע המוגדר כהתנהגות שאינה הולמת ונקשר בשמו של ר'. בתגובה שמסר שלשום בנושא כתב ר' כי "מדובר במכתב אנונימי שנכתב ונשלח לפני כשלוש שנים ומופץ כעת בתפוצה רחבה. מאחורי המכתב עומד גורם בעל אינטרס, אשר ביקש לפגוע כבר אז בשני מינויים. המכתב חסר בסיס עובדתי, רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי".
ר' היה לוחם בסיירת מטכ"ל, ובהמשך התגייס לשב"כ בתור לוחם ביחידת המבצעים. הוא מילא שורת תפקידי ניהול ופיקוד באגף המבצעים, עד שהתמנה בשנת 2011 לראש האגף בשירות. בהמשך "הושאל" לתפקיד מבצעי במוסד, וכששב לשב"כ קודם לראש אגף המטה, שנחשב האיש השלישי בבכירותו בשירות הביטחון הכללי, הממונה על בניין הכוח. ב-2018 מונה ר' לסגן ראש השב"כ - תפקיד שאותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות.