יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין,שיגר היום (ד') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו ביקש "לעצור את העברת הכספים הקרובה לרשות הפלסטינית", עד לגיבוש עמדה מעודכנת בנושא. "כל בר דעת מבין כי הכספים הללו יזלגו, בין אם בקצתם ובין אם ברובם, מהרשות לעזה - ומשם לחמאס", נכתב.
  • לקריאת המכתב של אדלשטיין - לחצו כאן
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
בניגוד לעמדת מערכת הביטחון: אדלשטיין וסמוטריץ' דורשים מנתניהו לעצור את העברת הכספים לרשות
(צילום: קובי קואנקס, שאול גולן)
קריאתו של אדלשטיין מצטרפת למכתב ששלח שלשום שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לנתניהו, ובו דרש קיום דיון דחוף בקבינט על העברת הכספים. לטענת אדלשטיין, "מדינת ישראל צריכה לבצע הערכה מחודשת של נושא זה ורבים אחרים. מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אנחנו מבינים זאת, וכעת גם הטרוריסטים, תומכיהם ושולחיהם. ועדת החוץ והביטחון בראשותי מפקחת ותמשיך לפקח על כל נושא הקשור לביטחון וליחסי החוץ של מדינת ישראל".
במערכת הביטחון מתנגדים לעמדת אדלשטיין וסמוטריץ', מחשש שהדבר יבעיר את הגדה המערבית במהירות, וכי ייקח שבועות להרגיע את השטח. גורמים במשרד הביטחון ניסו להבהיר זאת לח"כים, אך נראה כי ללא הצלחה בשלב זה.
  • לקריאת המכתב של סמוטריץ' - לחצו כאן
מוקדם יותר היום, סמוטריץ' כתב ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר): "אני שומע שיש מי שחושב שבשעה שהלוחמים והמפקדים הגיבורים שלנו מחרפים נפשם על הגנת המולדת, אנחנו צריכים להעביר כסף לאויב הנתעב הזה ביהודה ושומרון. לא חוזרים על טעויות וקונספציות ששילמנו עליהן ביוקר.
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון
מחשש להבערת הגדה: במערכת הביטחון מתנגדים להקפאת הכספים
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
כאמור, בשני האחרון סמוטריץ' דרש דיון דחוף בנושא בקבינט, "ברקע תמיכת בכירי הרשות הפלסטינית במעשי הטבח הנוראיים של ארגון הטרור הנאצי חמאס". במכתב ששיגר לראש הממשלה כתב כי הנחה להמתין עם העברת הכספים עד לדיון בקבינט שבו תוכרע שאלת ההעברת הכספים.
הוא כתב: "הרשות הפלסטינית הוכיחה שוב את העובדה שעליה אנו זועקים כבר שנים, שמדובר בארגון תומך טרור. משכך, ומעבר לזיקה של כספים אלו לרצועת עזה ותושביה, כספים אלו משמשים לפעילות נגד מדינת ישראל ואזרחיה. לא יעלה על הדעת שבמציאות זו, נמשיך להעביר את הכספים האמורים כאילו דבר לא קרה". במכתב צוינו בנוסף הצעדים שאותם נוקטת הרשות כנגד ישראל בזירה הבינלאומית, שבמסגרתם קראו ברשות "להעמיד לדין את פושעי המלחמה הישראליים".
אתמול, כמה שרים תקפו את סמוטריץ' בקבינט החברתי-כלכלי, שאמור לעסוק במתן פתרונות לציבור בעקבות המשך המלחמה. במהלך הדיון, שבו נכח גם נתניהו, צעקה לעברו שרת התחבורה מירי רגב: "אם אנחנו רוצים עורף חזק, אנחנו חייבים לחזק אותו. תשחררו כבר את הכסף".
רגב אמרה עוד בדיון: "אנשים מודאגים מהילדים, הבעל והאישה שנלחמים בחזית לא צריכים להיות מודאגים מהעשירי לחודש. תשלמו לכולם שכר, למעסיק שיעביר לעובדים. נתחשבן אחר כך. צריך לתת לציבור חמצן, לשחרר תקציבים, לסייע בכל דרך". אחר כך פנה לעברו של סמוטריץ' שר החינוך יואב קיש: "מירי צודקת, הרגתם אותנו. תנו לעבוד, תנו לתת לילדים אפשרויות ללמוד. תנו לנו להיות יצירתיים". גם שר הכלכלה ניר ברקת מתח ביקורת על שר האוצר: "אני לא מוכן שאתה תקבע לנו איך לעזור למשק, חסרות ידיים עובדות ומה לא. תפסיקו לנסות להפריע, פשוט אל תנסו".