דובר צה"ל התיר לפרסם כי רס"ר במיל' סער אליעד נורסקי, בן 27 מתל אביב-יפו, לוחם מילואים בגדוד 508 שבעוצבת ׳אדירים׳ (7338), נהרג מפגיעת רקטה באזור נאות מרדכי שבעמק החולה. באותו מטח נפצעו באורח קשה שלושה לוחמי מילואים מאותו הגדוד.
2 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') סער אליעד נורסקי ז"ל
רס"ר (במיל') סער אליעד נורסקי ז"ל
רס"ר (במיל') סער אליעד נורסקי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
סול בת זוגתו של רס"ר במיל סער אליעד נורסקי ז"ל סופדת לו באינסטגרם
סול בת זוגתו של רס"ר במיל סער אליעד נורסקי ז"ל סופדת לו באינסטגרם
זוגתו של נורסקי
נורסקי התגורר בתקופה האחרונה בוואן ותיעד את המסע שעבר. רק לפני יומיים, תיעד את ההשכמה בכינרת. סול, זוגתו של נורסקי ספדה לו: "חיים שלי, אהבת חיי. בחיים שלי לא תיארתי ולא חשבתי שזה יקרה, לי, לך, לנו. חצי מהנשמה שלי הלכה לאיבוד ואין לי מושג איך אצליח לשמור על שפיות בלעדייך".
פלג, חברתו של נורסקי, פרסמה התכתבות איתו שעות לפני שנהרג. ״מתי אתה מסיים מילואים״, שאלה. נורסקי השיב: ״וואי וואי איזו שאלה משביזה. בדיוק נכנסתי לבית (הוואן שבו התגורר, נ"פ) לעשות מקלחת חמה, להיות בטלפון, להתחפשן קצת. יש הרבה ירוק מסביב. אווירה של צפון. תכלס רציתי להחנות פה ולטייל כבר״.
פלג שאלה אם מומלץ לבוא ולטייל. ״יש סיכון, לא אגיד שלא. כל יום יירוטים ונפילות פה. מהנוף של הסלון פה אני רואה על צלע ההר נפילות כמעט כל יום״. לשאלה אם הוא חושש, חתם נורסקי: ״יש פחד אבל לא נותן לו לנהל אותי. מקווה לטוב. חושב חיוב".
איתמר, חבר של נורסקי, נפרד ממנו: "בלב כבד קיבלנו את הבשורה המרה. סער, חברי האהוב, יקיר קהילת האופניים. נפל בלחימה בצפון. סער, חברי היקר, תהיה איתי בלב תמיד, לא הכרתי עוד מישהו כמוך, שתמיד אהב לעזור ולא רצה כלום בתמורה". חברו שובל כתב: "כמה אנשים טובים הולכים להם לעולם האמת, ה' יקום דמך".
אבי, התכתב רק אמש עם נורסקי. "איך המציאות משתנה ברגע, פשוט לא נתפס. בשנה האחרונה אני וסער נפגשנו עשרות פעמים, הוא היה המאמן שלי לקארבר, גם כשהיה חוזר ממילואים לא פספס שום אימון", כתב, "גם כשהיה הכי עייף בעולם. רק אתמול בלילה פחות מ-24 שעות דיברנו על עוד התקדמות קטנה בדרך שהיא בזכותו. תודה רבה שזכיתי להכיר אותך ואת השקפת חייך! עכשיו אתה יכול לנוח".
נורסקי הוא החלל השביעי מהתותחנים מתחילת המלחמה. ב-7 באוקטובר נפלה סרן עדן נימרי בעת שהצילה את צוותה בקרב במוצב נחל עוז. באותו היום נפלו גם סמ"ר אליסף בן פורת מצפת, טבח בגדוד 411, רב"ט ליאל ויינשטיין מנתניה, טבחית במפקדת חטיבת האש, וסמ"ר דניאל קסבצ'וק משדרות, טכנאי אלקטרומכניקה ביחידת מורן.
באמצע נובמבר נהרג לוחם המילואים, רב-סרן (במיל') חן יהלום, בעת אימון רכיבה בכביש 44 בחופשה מהצבא. ב-5 בדצמבר אשתקד, רס"ר (במיל') מתן דמארי (31) מדימונה, מפקד כיתה בפלוגת הסיור של חטיבת האש, נפל בקרב ברצועת עזה.
בשעה 11:53 זוהו כ-10 שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב שממוקם דרומית-מזרחית לקריית שמונה. בעקבות הירי התפתחה שריפה באזור, וצוותי לוחמי אש השתלטו על הלהבות.
תיעוד מתקיפות צה"ל בדרום לבנון

מאז שעות הבוקר המוקדמות שוגרו מלבנון עשרות רקטות לאזורים שונים ברחבי הארץ. בקיבוץ מעגן מיכאל, סמוך לזכרון יעקב, התפוצצה רקטה ששוגרה מלבנון ליד תחנת דלק. באירוע לא היו נפגעים בגוף, אדם אחד לקה בחרדה. נזק נגרם למבני מגורים ולכלי רכב חונים. חיזבאללה לקח אחריות לשיגורים, וטען כי אחד המטחים כוון לבסיס 8200 בגלילות ושאחת הרקטות כוונה לעבר סוללת כיפת ברזל בנירית.
דובר צה"ל עדכן כי זוהו כ-30 שיגורים במטח מלבנון לאזור נהריה. "חלקם יורטו, זוהו נפילות במרחב", נמסר. בתוך כך, חלק מהרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור מושב עמקה וקיבוץ בית העמק שבגליל המערבי, מדרום לנהריה, ובעקבות זאת מתפתחות שריפות במרחב.
במקביל, צה"ל עדכן כי תקף הלילה מטרות של חיזבאללה בביירות, בהן בסיס מרכזי של היחידה הימית של ארגון הטרור. דובר צה"ל ציין כי התקיפה בוצעה על-ידי מטוסי קרב, בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין וחיל הים, וכוונה למחסני אמצעי לחימה, מפקדות ומטרות טרור נוספות של חיזבאללה.
חלק מהמטרות שהותקפו הן תשתיות תת-קרקעיות, ובהן כלים אוויריים וימיים המשמשים את ארגון הטרור להוצאת מתווי טרור נגד ישראל. בין המטרות הותקף הבסיס המרכזי של היחידה הימית של חיזבאללה בביירות. לפי צה"ל, הבסיס שימש את היחידה כמוקד פעילות מרכזי של הארגון: אחסון כלי שיט מהירים, ניהול ניסויים והדרכות לכוח הימי של הארגון. כלי השיט של היחידה נועדו לפגיעה בכלי שיט של חיל הים ובמטרות ימיות ואסטרטגיות במרחב הימי של ישראל.