מוצאי שבת: נתיבי איילון נחסמו לתנועה בעקבות המחאה בקפלן
(צילום: רועי רובינשטיין)

כ-175 אלף איש יצאו אתמול להפגין בתל אביב, ועוד רבבות מחו במוקדים נוספים. הם הפגינו למרות החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להשהות את חקיקת המהפכה המשפטית, והנואמים במוקדים השונים הדגישו כי כל עוד האפשרות לחידוש החקיקה על הפרק - הם ימשיכו למחות.
והיום, מתקבל חיזוק לאותה אפשרות. השרה מירי רגב אמרה למגזין "מלוכדים" של הליכוד כי "הרפורמה רק הושהתה ויש תאריך מאוד ברור למושב הבא. מיד אחרי יום העצמאות אנחנו ממשיכים בחקיקה. אם לא יביאו איתנו להסכמות, נחזור למתווה שאושר בקריאה ראשונה ואותו נעביר בקריאה שנייה ושלישית".
2 צפייה בגלריה
מחאת המילואימניקים בוועדת מקרקעי ישראל
מחאת המילואימניקים בוועדת מקרקעי ישראל
השרה רגב
(צילום: מוטי קמחי)
"אני חשבתי שצריך ללכת על המתווה הראשוני, אבל בסופו של דבר נערכה הצבעה והחלטנו ללכת על מתווה מרוכך שכולל שני עוגנים חשובים לנו – ביטול וטו השופטים וביטול הסניוריטי", אמרה רגב בריאיון, וציינה כי לאחר מכן סברה שהיה צריך לאשר סופית את הצעת החוק לשינוי בחירת השופטים, כך שלקואליציה יהיה רוב בוועדה.
"לדעתי היה צריך להמשיך לפחות עם הצעת החוק של הרכב הוועדה לבחירת שופטים ולהביא את זה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית לפני סוף המושב", אמרה. "ראש הממשלה השהה כדי לאפשר הידברות, אבל אם היא לא תהיה, אנחנו נעלה זאת לאישור מחדש. הרפורמה רק הושהתה. כבר מינו צוות משא ומתן לליכוד שיבוא בדברים עם הצד השני ויראה אם יש נכונות להסכמות הגיוניות שיעמדו בסך הציפיות של הבוחרים ששלחו אותנו למטרה זו בדיוק".
ריאיון פוליטי ח"כ בני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
 ישיבת סיעה ישראל ביתנו
 ישיבת סיעה ישראל ביתנו
ישיבת סיעה ישראל ביתנו
(צילום: שלו שלום)
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב לדברי השרה רגב ואמר: "אני קורא לחבריי לאופוזיציה שוב, מספיק לשחק בכאילו. ‏תפסיקו למכור אשליות ולנהל משא ומתן בכאילו, כאשר ידוע לכולם שבסוף תהליך 'ההידברות' נתניהו כהרגלו יסית ויאשים את האופוזיציה ואת כל שאר העולם בכך שלא הגיעו להסכמות. יש לו תוכנית ברורה למסמס את המחאה ולהעביר את החקיקה, אל תתנו לזה יד".
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ התייחס הבוקר לסוגיה בריאיון באולפן ynet. "אנחנו לא יכולים לוותר על תהליך ההידברות, שהוא גרעין להידברות בציבור בכלל", אמר שר הביטחון לשעבר.
"אנחנו לא יכולים להתפשר על הדמוקרטיה. אנחנו לא רוצים לוותר על תהליך ההידברות, כי צריך להבין משהו. ההידברות בתוך החדר, בסופו של דבר היא גרעין להידברות בציבור בכלל, ואת מה שקרה פה בחודשים האחרונים צריך יהיה לתקן", הסביר גנץ. "צריך יהיה לשבת אחד עם השני. נתניהו פירק את החברה הישראלית ואנחנו נצטרך לחבר אותה".
לדבריו, "אני חושב ששליטה פוליטית במערכת המשפט היא בעיה גדולה מאוד במדינה דמוקרטית. אפשר לדבר על כל הנוסחאות להרכב השופטים - שחקנים נוספים, חצי נשים וחצי גברים, אפשר לבחון את הכול. מה העיקרון המוביל? לא צריכה להיות פוליטיזציה של מערכת המשפט, ולזה לא אתן את ידי".