4 צפייה בגלריה
מעצר אלים של פלסטינים
מעצר אלים של פלסטינים
אחד הפלסטינים שנעצרו
מפקד ביחידת צבאית שפועלת ביהודה ושומרון, קצין בדרגת סגן, הודח מתפקידו על רקע החשד למעורבות כמה מחייליו בהתעללות בעצורים פלסטינים במהלך מעצר. צה"ל והמשטרה הצבאית פתחו בחקירה מעמיקה בעקבות החשד למעצר מנוגד לחוק בגזרת בנימין.
ביום חמישי שעבר, חמישה ימים אחרי מתקפת הפתע הרצחנית של מחבלי חמאס ביישובי עוטף עזה והדרום ובמסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים, עצרו כמה חיילים מיחידת "ספר המדבר" שמורכבת בחלקה מצעירים שנמצאים בגבעות ובחוות חקלאיות שלושה פלסטינים לבדיקה באזור ואדי זיק.
במהלך הסריקה ברכבם של הפלסטינים גילו הלוחמים סכין וגרזן. לפי החשד, בזמן המעצר החלה מסכת של אירועים חריגים מצד הלוחמים. לפי העדויות מהזירה, הלוחמים הכו את הפלסטינים, חקרו אותם תוך כדי שהם מופשטים וצילמו אותם. לאחר כמה שעות הגיע למקום כוח של המנהל האזרחי ששחרר את העצורים.
4 צפייה בגלריה
מעצר אלים של פלסטינים
מעצר אלים של פלסטינים
הפלסטינים שנעצרו בזירה
4 צפייה בגלריה
כלי נשק שנמצאו אצל פלסטינים בזמן מעצרם
כלי נשק שנמצאו אצל פלסטינים בזמן מעצרם
אמצעי הלחימה שאותרו ברכבם של הפלסטינים
4 צפייה בגלריה
מהמעצר של הפלסטינים
מהמעצר של הפלסטינים
מתוך תיעוד המעצר
מדובר צה"ל נמסר: "כוח צה"ל הגיע לחווה במרחב ואדי זיק שבגזרת החטיבה המרחבית בנימין בעקבות דיווח על מספר חשודים פלסטינים. הכוח תפס את החשודים ולאחר סריקות איתר עליהם סכין וגרזן. אופן ביצוע המעצר והתנהלות הכוח בשטח הייתה בניגוד למצופה מחיילים ומפקדים בצה"ל. האירוע מתוחקר על-ידי מפקדים וממנו עלו פערים רבים.
"לאחר התחקיר הראשוני, התקבלה החלטה להדיח את מפקד היחידה שביצעה את המעצר. בנסיבות העניין ולנוכח חומרת החשדות, הוחלט על פתיחה בחקירת המשטרה הצבאית". עוד אמרו בצבא כי "בכל אירוע של חיכוך מצופה מכוחות צה"ל לפעול על מנת להפריד בין הצדדים, לשמירה על הביטחון והסדר במרחב". גורם ביטחוני הסביר כי מפקד היחידה הודח לא רק בגלל האירוע המדובר אלא בגלל רצף אירועים שבהם התנהלותו הייתה חריגה.