צה"ל צפוי לפתוח בחקירה בחשד שחייל, ככל הנראה במילואים, תקף עובד בדואי בתחנת הדלק בקיבוץ כפר עזה בעוטף. בתיעוד מהזירה נראה החייל אוחז בעובד, תוקף אותו באגרוף, ומאיים עליו בנשק. מנהל המשמרת שנחלץ לעזרת הצעיר טוען כי החייל הכה גם אותו באגרוף ואף איים להרוג אותו: "מזל שהיו שם עוד חיילים שעצרו אותו".
תיעוד האלימות בתחנת הדלק

מאהר אסרעייה (19), תושב אחד הכפרים הלא-מוכרים סמוך לערד, הגיע בתחילת השבוע לעבודתו בחנות הנוחות של תחנת הדלק. לאחר שהחנה את רכבו, הוא השמיע מתוכו מוזיקה ערבית בעוצמה גבוהה. עובדה זו, לטענת הצעיר, לא מצאה חן בעיני החייל שתועד פונה לעובד ומבקש ממנו לצאת החוצה מחנות הנוחות.
"הגעתי למשמרת של אחר הצהריים, החניתי את האוטו מונע, והשמעתי מוזיקה ערבית", שחזר אסרעייה בעקבות התקיפה שתועדה במצלמות אבטחה. "החייל נכנס לחנות, שאל 'של מי האוטו?' ואני שאלתי אותו 'מה קרה?'. הוא ביקש ממני לכבות את המוזיקה. 'תכבה את הזבל הזה', הוא אמר. הוא נתן לי סטירה על הגב, ואני אמרתי לו שאכבה את המוזיקה. ואז הוא נתן לי בוקס בפנים ודרך את הנשק. קראתי למנהל המשמרת שיבוא לעזור".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: חייל צה"ל נותן אגרוף לעובד באלונית בכפר עזה ששמע מוזיקה בערבית
תיעוד: חייל צה"ל נותן אגרוף לעובד באלונית בכפר עזה ששמע מוזיקה בערבית
החייל והעובד בתיעוד
מנהל המשמרת איברהים אבו עסא (29), תושב שדרות ששהה שלושה ימים בממ"ד עד שחולץ עם משפחתו על-ידי כוחות הצבא לאחר פלישת מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, סיפר: "מאהר נכנס אליי בפנים אדומות ואמר שהחייל תקף אותו. שאלתי אותו אם קרה משהו, ואז החייל התקדם לכיווני וצעק שאכנס או שהוא יהרוג אותי. שאלתי אותו אם קרה משהו עם העובד, ואז החייל נתן לי אגרוף לפנים, שלף לעברי נשק דרוך תוך כדי צעקות 'אני אהרוג אותך'. החיילים שהיו איתו במקום תפסו אותו ובמזל הוא לא ירה בי".
אבו עסא סיפר עוד: חשבתי לעצמי שאני עוד שנייה מאבד את החיים שלי, לא הבנתי למה החייל התנהג בצורה כזאת. זה יכול היה להיגמר בזה שהילדים שלי יישארו יתומים מאבא. אני מבין שהמצב מתוח, ב-7 באוקטובר נכנסו מחבלים לבניין שלי וראיתי גופות, רצחו לי קרוב משפחה, אבל זה לא ייתכן שכל בן אדם שיש לו נשק ישלוף אותו סתם כך. זה נראה היה כאילו החיילים חושבים שאנחנו רוצים לעשות משהו ביטחוני".

"אני לא רוצה לחזור, זה מסוכן"

מאהר, שאביו משרת כקצין בצה"ל בגבול מצרים, אמר עוד: "אבא שלי רצה לדבר עם החיילים האלה ולהבין מי זה החייל הגזען הזה שנותנים לו נשק. למה עושים ככה? ביקשתי מהמנהלת שלי להתפטר. אני לא רוצה לחזור לשם, זה מסוכן". איברהים: "מאהר הוא אחד העובדים הכי טובים אצלי בתחנה. הוא ילד בן 19 שרוצה להתגייס, אחרי מה שקרה זה ערער אותו. הוא מפחד לחזור. אבא שלו לא הבין איך אחרי שהוא משרת את המדינה כל כך הרבה שנים, בא חייל ודופק לבן שלו מכות".
על-רקע המקרה יצוין כי בתחנות הדלק בעוטף עזה יש עובדים ערבים-ישראלים רבים, חלקם סייעו והצילו צעירים שחיפשו בהן מקלט ב-7 באוקטובר. גם בתחנת הנוחות של תחנת הדלק בכפר עזה פעלו כוחות הצבא בעת פלישת מחבלי חמאס. המקרה בתחילת השבוע הוא עדות למתח הגדול בין ערבים ויהודים מאז הטבח.
מהמשטרה נמסר כי המקרה נמצא בטיפול של הצבא. דובר צה"ל מסר: "האירוע בבדיקה ולא יחלוף ללא בירור".