הקב"נית מחטיבת המילואים אלכסנדרוני עדי אנגרט תגיע בצהריים (יום שלישי) לשיחת בירור עם המח"ט הנכנס משה פסל, שלגביו טענה כי איחל ללוחמיו "לבצע רצח עם". ההערכה היא שבסיום הבירור היא תודח משירות מילואים.
(צילום: ירון ברנר)

1 צפייה בגלריה
חצי חצי: אורן סמדג'ה , סעדיה יעקב דרעי
חצי חצי: אורן סמדג'ה , סעדיה יעקב דרעי
סעדיה יעקב דרעי לצד עומר סמדג'ה
הסערה, נזכיר, החלה בעקבות ציוץ של לוחם בחטיבה וכתב כאן 11 חיים גולדיטש, שמחה על טור של הפובליציסט רוגל אלפר. בציוץ של עיתון הארץ על הטור נכתב כי ללי דרעי ששכלה רק לפני כחודש וחצי את בנה רס"ל סעדיה יעקב דרעי ז"ל, לוחם חטיבת אלכסנדרוני, "מפגינה שביעות רצון ממות בנה". אנגרט כתבה בתגובה לכך כי הציונות הדתית היא "כת של אוכלי מוות".
בינתיים, מאמן נבחרת הג'ודו אורן סמדג'ה, ששכל את בנו הבכור עומר ששירת בחטיבת אלכסנדרוני, התייחס הבוקר לסערה סביב דברי הקב"נית. בתחילת דבריו, כתב סמדג'ה כי הוא לא רוצה להתייחס באופן אישי לאנגרט - וציין כי "אנשי הטיפול בצבא עושים עבודת קודש ואני לא יודע מה עבר עליה שהיא התבטאה בצורה כזו". לדבריו, "עומר שלנו שירת בגולני ולא הכרנו את חטיבת אלכסנדרוני המפוארת, המדהימה, הוותיקה והאמיצה עד אחרי שהוא נהרג. מאז נפילתו, פגשנו לוחמים, החל מרמת הלוחם בשטח ועד המח"ט היוצא. מדובר בישראלים והישראליות היפים ביותר שיש. אמיצים, אוהבים, חזקים בגוף ובנפש".
לדברי סמדג'ה, "פגשנו והתאהבנו בחיילים מכל החברה הישראלית, דתיים, מסורתיים וחילונים גמורים מכל מקום בארץ - ערים, מושבים וקיבוצים. אנחנו גאים שעומר נלחם בחטיבה המפוארת הזו, ובלתי נסבל לי לשמוע משהו שיפגע במורשת שלה".
"אלו ימים קשים לכולנו, ואני מקווה שגם מהדברים הקשים שנאמרו נוכל לצמוח ולמצוא את הדרך לחבר האחד את השנייה, כמו שהחטיבה חיבקה את המשפחה שלנו מאז שאיבדנו את עומר", אמר. "עומר וסעדיה, שבאו ממקומות שונים, מצאו חברות אמיצה בחטיבה ונפלו יחד. הדם שלהם התערבב בלי לבדוק מי הולך לבית כנסת בשבת ומי הולך למסיבה. זה עם ישראל וזו חטיבת אלכסנדרוני".
לסיכום כתב סמדג'ה: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות גם להגיד שמאז שעומר נפל פגשנו הרבה לוחמים, אבל גם את המערכת החשובה שתומכת בהם, ביניהם אנשי הטיפול. וגם להם מגיע חמלה וחיבוק".
בציוץ שכתב שהחל את הסערה, גולדיטש אמר בין היתר: "לא מספיק שאנשים מקריבים את החיים בשביל שנוכל לחיות פה, עוד החצוף הזה מעז לכתוב דברים מגעילים כאלו על אם שכולה. כפוי טובה, דוחה ומזעזע". מי שהגיבה לו היא קב"נית החטיבה אנגרט, שלא הבינה "מה מזעזע במה שכתב". בציוץ נוסף כתבה: "היא גאה במוות. זה דבר נורא, וזאת הציונות הדתית. כת של אוכלי מוות".
זו לא הפעם הראשונה שאנגרט כותבת נגד החטיבה שהיא בעצמה משרתת בה בשירות המילואים. בסוף השבוע, משנכנס מח"ט חדש לתפקיד - אל"ם משה פסל במקומו של אל"ם גיל ורנר - שיתפה הקב"נית את האיגרת ששלח ללוחמי ומפקדי החטיבה ובה חתם במשפט "כפריה של לבנון יהיו לשממה ודרכיה ללא מוצא". אנגרט כתבה על כך: "לחטיבה נכנס מח"ט חדש. דבר ראשון מאחל ללוחמים לבצע רצח עם. מקסים".
"כמו שבוחנים אותנו כלוחמים, מן הראוי שגם יבדקו מי ראוי להיות מטפל ויעשו קצת סינונים. צריך להביא אנשי מקצוע. ראוי שנקבל את הטיפול המקצועי והנכון שאנחנו באמת צריכים"
ראובן רובלין, בן הציונות הדתית שלחם בחטיבה, אמר היום ל-ynet כי אנגרט "אמרה משהו מבחיל, אני מזדעזע. מבין את האחריות שלי בתור לוחם, אבל אם הייתי במשרד הבריאות הייתי שוקל שוב אם היא במקצוע הנכון. בתור בן לציונות הדתית ובתור בן אדם שעובד בתל אביב, כולם רוצים לחיות פה ביחד. שנשתדל להדהד מסרים יותר חיוביים".
הוא הוסיף כי "אני חושב שהצבא צריך לעשות בדק בית רציני. אנחנו מדברים הרבה על פצועים בגוף, אבל הפצועים בנפש זה לא פחות חשוב - ואולי גם יותר. ראוי שנקבל את הטיפול המקצועי והנכון שאנחנו באמת צריכים. בן אדם שלועג לאמא של חבר שלי, ששכלנו אותו רק לפני חודש וחצי וחברים שלי ראו אותו נהרג, זה פשוט לא הגיוני. היא זו שצריכה לעזור להם בטיפול ואני חושב שזה נובע מחוסר מקצועיות.
"אין פה עניין של דעות פוליטיות, זה ממש לא מפריע לי. אני גם נהנה לשמוע דעות של אחרים, זה בסדר גמור. אבל האירוע הזה צריך להיות אירוע של צה"ל, והדגש ששמים על טיפול הנפש. כמו שבוחנים אותנו כלוחמים, מי ראוי להיות לוחם, מן הראוי שגם יבדקו מי ראוי להיות מטפל ויעשו קצת סינונים. צריך להביא אנשי מקצוע", אמר.
מדובר צה"ל נמסר אתמול בתגובה: "הדברים חמורים ואינם הולמים את המצופה ממפקדים בצה״ל. האירוע בבירור".
הקצינה הגיבה לסערה: "שירתי במילואים במשך שישה חודשים במלחמה. לפני ימים אחדים התמנה לתפקיד מח"ט חדש בשם משה פסל, שאיחל באיגרת לחייליו להפוך את כפרי לבנון לשממה - על רבבות האזרחים שמתגוררים שם. לשיטתי, הוא הבעיה של החברה הישראלית, לא מי שמבקרת זאת. יש הבדל בין הגנה על ארצנו, לבין פולחן מוות ונקמה".