התצפיתניות שסיכלו את הברחת הנשק מלבנון: "אנחנו בתפקיד בשביל רגעים כאלו"
(באדיבות דוברות המחוז הצפוני של המשטרה)

"מרגישות בשמיים", כך סיכמו רב"ט מלנה רולדין מקצרין ורב"ט אליס אורולוב מפתח תקווה את תחושותיהן, לאחר שסיכלו את הברחת 43 האקדחים מלבנון לישראל בלילה שבין שישי לשבת, והפכו לגיבורות היום.
"סרקתי את השטח שלי, ופתאום זיהיתי רכב שנעצר וירדו ממנו שתי דמויות עם שק", שיחזרה רב"ט אורולוב את הדרמה. "הם היו כפופים. זיהיתי את שפת הגוף, היא הייתה חשודה. הם התקדמו במהירות ונכנסו לוואדי. הבנתי שהולכת להיות הברחה והקפצתי מיד את כל הכוחות".
2 צפייה בגלריה
התצפיתניות והנשק שנתפס
התצפיתניות והנשק שנתפס
"בדיוק בשביל הרגעים האלה בחרתי בתפקיד הזה". התצפיתניות ולוחמי יג"ל
(צילום: עמותת "לנצח נשאר")
למקום האירוע הגיעו לוחמי יחידת הגבולות של המחוז הצפוני במשטרה, שתפסו את כלי הנשק והחרימו אותם. הם לא זיהו באזור מישהו שהגיע לקחת את האקדחים.
"זאת הייתה הפעם הראשונה שאני מסכלת הברחה", אמרה אורולוב. "התחושה בשמיים והגאווה גדולה. בדיוק בשביל הרגעים האלה בחרתי בתפקיד הזה. בגלל זה אני טוחנת משמרות בלי בעיה. אני מרגישה שאני מגינה על הגבול של המדינה שלי, ואני עושה את זה הכי טוב שאני יכולה. סיכלנו הברחה של 43 כלי רצח".
2 צפייה בגלריה
הנשק שנתפס
הנשק שנתפס
"סיכלנו הברחה של 43 כלי רצח". הנשק שנתפס
(צילום: אפי שריר )
לרב"ט רולדין, שמשרתת כתצפיתנית שלושה חודשים בלבד, זה היה הסיכול השלישי של הברחת נשק וסמים מלבנון לישראל. "ההרגשה מטורפת, אני גאה בעצמי", סיפרה. "זו זכות גדולה וכבוד גדול. טלפון ראשון אחרי הסיכול? כמובן לאמא. כשאני במשמרת אני מרגישה שכל הביטחון של גזרת החטיבה על הכתפיים שלנו".
בסך הכל נתפסו במשלוח 43 אקדחים מסוג גלוק, ולו היו מגיעים לישראל - היו נמכרים לפושעים או לגורמי טרור. במילים אחרות: הסיכול הציל חיי אדם.
"בתושייה, באומץ, בתעוזה ובמקצוענות סיכלנו את ההברחה הזו", אמר סנ"צ שמעון עבו, ראש מפלג מבצעים בימ"ר צפון שפיקד על מבצע הסיכול. "אין לי ספק שמדובר בכלי נשק שהיו עלולים להגיע לגורמי פח"ע ולגורמים פליליים. זה הסיכול המשמעותי ביותר בתולדות היחידה. מדובר בכלי נשק חדשים לחלוטין, באיכות מבצעית הכי גבוהה בעולם. כולם מסוג גלוק, ועל כולם ניתן להתקין משתיק קול". לדבריו, מחיר אקדח שכזה בשוק השחור בישראל יכול להגיע ל-60 אלף שקלים לפחות.