2 צפייה בגלריה
דגל אוסטרליה לצד פסל המלכה אליזבת ב בניין הפרלמנט ב קנברה
דגל אוסטרליה לצד פסל המלכה אליזבת ב בניין הפרלמנט ב קנברה
ארכיון. "דעות מטרידות מאוד"
(צילום: EPA)
ממשלת אוסטרליה תכריז גם על הזרוע המדינית של חמאס כארגון טרור – כך הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) שרת החוץ קארן אנדרוז. הזרוע הצבאית של חמאס כבר הוגדרה בעבר באוסטרליה כארגון טרור.
על פי החוק באוסטרליה, חברות בארגון טרור, כמו גם גיוס כספים או מימון של פעילות מסוג זה, צפויים להביא למאסר של עד 25 שנים.
2 צפייה בגלריה
איסמאעיל הנייה
איסמאעיל הנייה
ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה. "אין לזה מקום באוסטרליה"
השרה אנדרוז אמרה כי דעותיו של חמאס "מטרידות מאוד" וכי "אין מקום באוסטרליה לאידיאולוגיות השנאה שלהם". לדבריה, "חיוני שהחוקים שלנו יהיו מכוונים לא רק לפעולות טרור ולטרוריסטים, אלא גם לארגונים שמתכננים, מממנים ומבצעים את הפעולות הללו".
ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על ההכרזה האוסטרלית וצייץ בטוויטר: "אני מודה לידידי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, על כך שפעל בנושא לאחר השיח שקיימנו בעניין החשוב הזה. זהו צעד חשוב נוסף במאבק העולמי נגד הטרור".
שר החוץ יאיר לפיד הוסיף: "‏אני מברך את אוסטרליה על ההחלטה החשובה להכריז על חמאס - על כל זרועותיו - כעל ארגון טרור. ההכרזה תהפוך חברות ו/או סיוע לחמאס לעבירה פלילית באוסטרליה".
החלטה דומה התקבלה בבריטניה בנובמבר האחרון. שרת הפנים פריטי פאטל הכריזה שהמדינה תגדיר את חמאס בכללותו כארגון טרור ושהצעד צפוי לסייע במאבק באנטישמיות. בכך הפכה הבעת תמיכה בחמאס בבריטניה לבלתי חוקית, כמו גם הנפת דגל או ארגון מפגשים עבורו.