ארבעה ימים אחרי שהבית הלבן הטיל בטעות סנקציות על האדם הלא נכון, משרד האוצר האמריקני תיקן אמש (יום ב') את הטעות, והודיע על הטלת סנקציות נגד שלמה יחזקאל חי שריד, מייסד ארגון "צו 9", בגין "ערעור השלום, הביטחון והיציבות בגדה המערבית". בריאיון ל-ynet הבוקר, שריד אמר כי הוא לא נרתע מהצעדים האמריקניים: "הייתי קרוב לאבד את חיי בעזה, נלחמתי כדי למגר את חמאס".
ארה"ב הטילה סנקציות על "מנהיג ומייסד שותף 'צו 9'" - ראיון עם שלמה שריד, ממקימי תנועת 'צו 9' ורכז שטח
(צילום: אסף חן)

1 צפייה בגלריה
 ראיון עם שלמה שריד
 ראיון עם שלמה שריד
"הייתי קרוב לאבד את החיים, שום דבר לא ירתיע אותי". שלמה שריד, מייסד "צו 9"
(צילום: אסף חן)
התיקון הגיע לאחר שהסנקציות הוטלו בטעות על אדם אחר בשם אביעד שלמה שריד, אף הוא, לפי ההודעה, מקושר לארגון "צו 9", אך לא מעורב באלימות מתנחלים. דובר מטעם מחלקת המדינה אמר אמש כי "אנו מודים כי הייתה שגיאת נתונים ברישום האחרון שלנו, אנו מצטערים מאוד על אי הנוחות שגרמה עקב טעות זו".
שלמה שריד, ממקימי תנועת "צו 9" שעליו הוטלו אמש הסנקציות, סיפר הבוקר בריאיון ל-ynet כי הוא יצר קשר עם שלמה שריד הצעיר, שעליו הוטלו בשגגה הסנקציות לפני מספר ימים. "דיברתי איתו והסברתי לו, אני התכוונתי לזה כבר מראש. הבנו שהיינו על הכוונת הרבה זמן. אמרתי לו שהוא לא צריך להיפגע מזה, זה המאבק שאנחנו יוצאים אליו עכשיו".
שריד, שעומד בראש הקבוצה שחוסמת בקביעות משאיות סיוע הומניטרי המספקות מזון, מים ודלק לרצועה, הסביר כי הוא עומד מאחורי פעולותיו: "הייתי לוחם ברצועת עזה, יצאתי ללחימה בשביל להחזיר את האחים שלי שחטופים, ובשביל למגר את חמאס. בגדול, שום דבר לא ירתיע אותי, שום דבר הוא לא יותר חמור מזה, הייתי קרוב מאוד לאבד את החיים שלי בכמה מקרים שם בפנים. בסופו של דבר יצאתי עם האנרגיה הזאת, אחרי שחזרתי לארץ".
לדבריו, "הייתי בתוך עזה בג'באליה בזמן הפסקת האש הראשונה, ראיתי איך הלחץ הצבאי והמצור שעשינו הביא אותנו לעסקה שבעיני היא נהדרת. לצערי, לא כל אחיי שוחררו". הוא סיפר כי התקשה לחזור לעבוד אחרי שיצא מהלחימה ברצועה: "אמרתי שהכול בסדר, אבל לא הכול בסדר. יש לנו אחים שם. יש לנו ארגון טרור שמצהיר על זה שהוא רוצה לחזור על מה שעשה לנו ב-7 באוקטובר".
הוא התייחס לחסימת חשבון הבנק שלו, ובלימת האפשרות להשתמש בכרטיס האשראי. "לכל דבר יש מעקפים, ואנחנו מוצאים דרכים להתמודד. אנחנו עושים עכשיו קמפיין לגיוס כספים". הוא הדגיש כי ימשיך בפעולותיו, למרות העונש מהאמריקנים: "לא רק שנמשיך, אנחנו מוסיפים פה עוד אתגר. אנחנו מגנים כל אלימות, וכל הפעולות שלנו הן במסגרת החוק. המטרה היא לעצור את הסנקציות האלה בסופו של דבר".
לפי הודעת הבית הלבן, סבב הסנקציות האחרון הוטל על "אנשים המערערים את השלום, הביטחון והיציבות בגדה המערבית ומעורבים ברמות גבוהות של אלימות קיצונית, עקירה כפויה של אנשים וכפרים והרס רכוש". שריד תואר כ"מנהיג ומייסד שותף" של ארגון "צו 9", שהממשל האמריקני האשים בכך ש"חסמה שיירות סיוע הומניטרי הנוסעות לכיוון רצועת עזה".
האמריקנים הטילו בנוסף סנקציות על רעות בן חיים (38), אם לשמונה מנתיבות, גם היא מייסדת מחאת "צו 9". מלבדה הוטלו גם סנקציות על יששכר מן ועל חוות מן שבדרום הר חברון.