המלחמה בישראל לא יורדת מראש סדר היום של הבית הלבן ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דואג לנצל כל במה אליה הוא מגיע בימים אלה כדי להזכיר את התמיכה האמריקנית שלא משתמעת לשתי פנים. בערב גאלה של ארגון זכויות להט"ב בוושינגטון הבירה ביידן דיבר הלילה (בין שבת לראשון) על זכויות אזרח ואמר כי "רק השבוע ראינו שנאה שמתבטאת בטבח הכי גרוע שהעם היהודי חווה מאז השואה".
הנשיא האמריקני התייחס לאבדות הרבות - וגם למצב הרעוע של התושבים העזתים. "חייהם של יותר מ-1,300 אנשים תמימים נלקחו בישראל, בהם 29 אמריקנים. ילדים וקשישים כאחד נחטפו ומוחזקים על ידי חמאס (ברצועת עזה - ד"א). האסון ההומניטרי בעזה פוגע באנשים תמימים, שלרובם אין שום קשר לחמאס - שמשתמש בהם כמגן אנושי".
נאומו של ביידן נקטע בצעקות "תנו לעזה לחיות, הפסקת אש עכשיו", אך הנשיא המשיך בדבריו - והתייחס גם לשיחתו עם משפחות החטופים והנעדרים האמריקנים: "דיברתי יותר משעה עם המשפחות בשיחת זום. הן סובלות מכאב, מבלי לדעת מה קרה ליקיריהן".
תיעוד מהשיחה, בה הוא הבטיח "לא לנטוש" את הנעדרים, פורסם בחשבון הרשמי שלו ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). "משפחותיהם של אלו שגורלם לא נודע מתמודדות עם דבר שלא ניתן להעלות על הדעת. נתתי להן את מילתי: אנחנו לא ננטוש אותן", כתב.
באירוע הגאלה הוא ציין: "זאת תזכורת ששנאה לא נעלמת לעולם. היא רק מתחבאת מתחת לאבנים, עד שמגיע קצת חמצן. קצת חמצן - ואז היא יוצאת בשאגה. אנטשימיות, איסלאמופוביה, הומופוביה, הכול מתחבר. שנאה לקבוצה אחת פותחת את הדלת לשנאה לעוד קבוצה. הפתרון לשנאה - אהבה וסולידריות".
שיחה נוספת, חמישית במספר מאז תחילת המלחמה, התקיימה אמש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ביידן. נתניהו הודה לביידן על התמיכה האמריקנית העמוקה והבלתי מותנית במדינת ישראל ובזכותה להגן על עצמה. "השניים שוחחו על תמונת המצב בדגש על הדרום ובכלל", נמסר.