תן נשך הלילה (בין שישי לשבת) תינוק בן שנה באוהל סמוך בחניון נחל גוונים שבמכתש רמון. צוותי מד"א פינו את התינוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא במצב בינוני, עם סימני נשיכה בפנים. בהמשך דיווח בית החולים כי התינוק במצב קל.
2 צפייה בגלריה
אוהל משפחתי בחניון הלילה של רשות הטבע והגנים בתל ערד
אוהל משפחתי בחניון הלילה של רשות הטבע והגנים בתל ערד
ארכיון
(צילום: אבי בהרי)
הדיווח על הנשיכה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 00:11. לפי רשות הטבע והגנים, האב סיפר שכשיצא בלילה מהאוהל הוא השאיר פתח קטן, וחזר לאחר ששמע את אשתו צועקת כשהיא מחפשת את הילד. "ככל נראה, התן משך את הילד מספר מטרים עד ששחרר אותו", נמסר. "מתבצעות סריקות לאיתור התן".
מבית החולים סורוקה נמסר כי התינוק, בן שנה וחודשיים, מאושפז במלר"ד ילדים ביבת החולים. "עם הגעתו הוא עבר הערכה רפואית ובדיקות הדמיה, ובהמשך קיבל את הטיפול הרפואי הנדרש, כולל חיסונים. הודעה נמסרה למשרד הבריאות, וכעת התינוק מאושפז במצב קל".
פרמדיק מד"א דוראל ארזואן סיפר כי כשהגיעו הצוותים למקום, האב אחז בתינוק שסבל מסימני נשיכה בצוואר ובפנים, ומסימני אחיזת לסת של בעל החיים. "התינוק סבל מפציעות חודרות עמוקות וחבלות, הוא היה כאוב ובהכרה מלאה", אמר. "הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם לכאב, לצד ניטור מדדים חיוניים, ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".
"סיפרו לנו שככל הנראה תן משך את התינוק מהאוהל וגרר אותו, ואנשים שהבחינו בכך רדפו אחרי התן ושחררו אותו", אמר. "אני במקצועי לוכד נחשים במשך שנים ומכיר בעלי חיים, ומעולם לא נתקלתי באירוע הזוי שכזה. לשמחתנו זה הסתיים בנס גדול".
2 צפייה בגלריה
שקד בת ה 9 ננשכה על ידי זאב בגן הלאומי ממשית שבנגב
שקד בת ה 9 ננשכה על ידי זאב בגן הלאומי ממשית שבנגב
שקד והזאב
(צילום: הרצל יוסף, ארנון הרשברג)
בחודש אפריל אירעה תקרית דומה בגן הלאומי ממשית שליד דימונה, אז זאב נשך את שקד בת ה-9 ומשך אותה אל מחוץ לאוהל. ארנון, אביה של הילדה התעורר, והרחיק את הזאב - שברח. האב סיפר אז כי "תכננו קמפינג של שלושה לילות. זה היה הלילה השני שלנו בממשית. חזרנו מטיול ובשעה שתיים וחצי בלילה התעוררנו לצעקות של הבת שלי, שישנה ב'מרפסת של האוהל', בתוך רשת. הזאב קרע את הרשת ותפס אותה בשערות, הוא גרר אותה ככה כעשרה מטרים.
"היא סיפרה שחלמה חלום וכשהתעוררה החלה לצעוק וניסתה להיאבק בזאב. היא הייתה בהכרה והבינה מה קורה. הוא עזב את הראש שלה ותפס לה את היד והמשיך לגרור אותה ככה. אז כבר היינו בחוץ והברחנו אותו, אבל הוא המשיך להסתובב סביבנו ולהיכנס לעוד אוהלים. עצרנו לה את הדם והזמנו אמבולנס שלקח אותה לבית החולים".