שב"כ וצה"ל הודיעו אתמול כי בפשיטה על בית החולים שיפא בעיר עזה נעצר בכיר חמאס מחמוד קוואסמה, ממתכנני ומממני התשתית אשר ביצעה את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל ביוני 2014.
אופיר שער, אביו של גיל-עד ז"ל, אמר היום ל-ynet: "קיבלנו את הידיעה בסוג של הקלה, גם אישית, אבל יותר הקלה לאומית. אנחנו רואים שהצבא לא מרפה, מדינת ישראל גם אחרי עשור יודעת לשים את היד על מי שפוגע באזרחי ישראל. זה מסר מאוד חשוב - אנחנו לא מוותרים ונגיע לכל מי שפוגע בנו".
משדר אולפן 21.03 - מתכנן חטיפת ורצח שלושת הנערים נלכד ראיון עם בת גלים ואופיר שער הוריו של גיל-עד שער ז"ל
(צילום: טל אזולאי)

האם בת גלים הוסיפה: "יש כאן סוג של סגירת מעגל, אבל אני מוכרחה להגיד שאנחנו לא כל כך מתעסקים בחוטפים, ברוצחים ובאויב שלנו. אנחנו כן מברכים על זה, אבל אנחנו משתדלים לעסוק בדברים שנותנים לנו כוח. אנחנו נמצאים בצום תענית אסתר ואני חושבת שזה מאוד סימבולי - יום שמציין גם את העבר, אנחנו צמים על מה שהיה, שניסו להשמיד את היהודים, והנה ההיסטוריה חוזרת על עצמה. האויב משנה פניו, צורה ושם אבל זה אותו אויב כנראה - ואנחנו בוחרים לחיות. אני חושבת שזו התשובה שלנו לכל השנאה, לכל הרוע הזה".
1 צפייה בגלריה
גיל-עד ז"ל
גיל-עד ז"ל
גיל-עד ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
מה עמדתכם על עסקת חטופים שתשחרר מחבלים עם דם על הידיים? "את שואלת בעדינות, ואנחנו נענה בעדינות. אני לא חושבת שנכון לנהל את כל השיח הזה על גלי האתר, זה מזיק למשא ומתן. אני חושבת שאנחנו צריכים לנהוג בשום שכל ומאוד ברגישות. זו סוגיה כל כך מורכבת וזה לא המקום לדבר על זה".
"אנחנו במסגרת עמותת סאנשיין עסוקים בחיבורים באחדות, להבין שזו לא מילה מהפה אל החוץ, אלא יש כאן חוסן לאומי", הוסיפה האמא. "כשאנחנו מדברים על אחדות כמו שאופיר אמר מקודם, הדבר הזה הוא כל כך חשוב ואנחנו עסוקים בחיבורים, גם בארץ וגם בין ישראל לתפוצות, כי אנחנו מרגישים עכשיו במלחמה כמה יהודי העולם מתעניינים ודואגים. זה נכון שהם לא פה אבל אנחנו הרגשנו את זה באופן אישי לפני עשור. כל יהדות העולם התגייסה, אנשים התייצבו והלב שלהם ופורים זו הזדמנות להגיד להם תודה".