השריפה בצורית
(צילום: כבאות והצלה צפון)

אישה כבת 40 נפצעה בצהריים (ראשון) באורח בינוני מענף שקרס בשטח פתוח במעיין חרוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בה בזירה ופינו אותה באמצעות מסוק אל בית החולים רמב"ם כשהיא סובלת מחבלת ראש.
3 צפייה בגלריה
הענף שעף מהרוח ופגע במטיילת במעיין חרוד
הענף שעף מהרוח ופגע במטיילת במעיין חרוד
הענף שקרס במעיין חרוד ופגע במטיילת
(צילום: רשות הטבע והגנים)
זמן קצר קודם לכן פרצה שריפת חורש גדולה ליד היישוב צורית שבגליל המערבי. ארבעה מטוסי כיבוי ו-10 צוותים הוזעקו לטיפול בשריפה, ושירותי הכבאות הורו על פינוי הקו הראשון של הבתים מחשש להתפשטות האש, אך כעבור כשעה הוחלט להחזיר את התושבים.
רב רשף מורדי נוימן, מפקד הכוחות בשטח, מסר כי "כשהגענו מצאנו שריפה מתפתחת כ-30 מטר מהיישוב, ולכן הוריתי על פינוי קו הבתים הראשון. כרגע לוחמי האש והמתנדבים ממועצת משגב פועלים בשלוש גזרות להגנה על היישובים צורית, גילון ושורשים. הצלחנו לבלום את השריפה בצורית והנחיתי על חזרת התושבים לבתיהם לקראת החג".
3 צפייה בגלריה
שריפת החורש באיזור צורית
שריפת החורש באיזור צורית
שריפת החורש באזור צורית
(צילום: דוברות מחוז צפון משטרת ישראל, כבאות והצלה צפון)
3 צפייה בגלריה
שריפת החורש באיזור צורית
שריפת החורש באיזור צורית
עשן כבד בצורית
(צילום: דוברות מחוז צפון משטרת ישראל)
רפ"ק סלמאן עזי, קצין האג"מ של משטרת כרמיאל, מסר כי האש נמצאת כ-200 מטרים מהיישוב - אך נכון לעכשיו לא נשקפת סכנה לחיי אדם ולרכוש. לוחמי האש פועלים מול השריפה יחד עם מתנדבים מפרויקט "שומרי הבית" של המועצה אזורית משגב ומונעים את הגעת האש ליישוב.
רוחות חזקות גם בתל אביב ובשרון
(צילום: סער הס, רענן בן צור)

הגשם אמנם לא ירד גם ביממה האחרונה, אבל נתוני השירות המטאורולוגי הראו בבירור את השינוי במזג האוויר אחר הצהריים, ובעיקר את ההתחזקות הדרמטית של הרוחות, תוך דקות ספורות. לפי הנתונים, בשעה 14:00 הרוח הממוצעת בתחנת המדידה בנמל חדרה הייתה 21 קמ"ש. ב-15:00 הרוח שנמדדה באותו תחנה הייתה כבר חזקה מאוד - 56 קמ"ש. בתל אביב, המציל בחוף שרתון דרש בשעה 16:30 מהמתרחצים לצאת מיד מהמים וכרז: "צאו החוצה, הים סוחף, אל תהיו גיבורים".
חזאי ynet דני רופ ציין כי מזג האוויר צפוי להיות הפכפך עקב אי-יציבות באטמוספירה בים התיכון שיוצרת עננים מפותחים עם גשם, ברקים ורעמים. עם זאת, הגשם צפוי להישאר בים במהלך היום.
ישנו סיכוי שחלק מהעננים ייכנסו לאזור החוף ופנים הארץ, ויביאו עימם גשם מקומי חזק עם ברקים ורעמים החל משעות הצהריים. קיים סיכוי גם לשיטפונות בזק בנחלי הדרום.