בכבישי הארץ היו הבוקר (יום ראשון) עומסים כבדים מהרגיל, על רקע סגירת חלקים מקו הרכבת מחיפה לתל אביב. "אזרחי ישראל מחפשים דרכים חלופיות ובכבישים מדווחים על עומסים רבים", נמסר מחברת waze, שדיווחה על פקקים בכביש 2, כביש 4, כביש 6 וכביש איילון.
המרכז הלאומי לניהול תנועה של נתיבי ישראל מסר כי הבוקר היו עומסים בין היתר בכביש 2 מג'סר א-זרקא ועד ינאי, ואז שוב מחבצלת עד למחלף נתניה. בכביש 4 העומסים היו מאור עקיבא עד נחל חדרה וכן מיער חדרה לחפר, והורגשה תנועה ערה גם בין פרדסיה להדסים. בהמשך חזרו העומסים לממוצע, אך קיים חשש לעומסים כבדים גם אחר הצהריים.
שלומי בירשן, ראש אגף ניהול תנועה בחברת נתיבי ישראל, אמר בריאיון לאולפן ynet כי "הצירים הראשיים שיש בהם עומסים כבדים כרגע זה ציר מספר 2 וציר מספר 4. יש לא מעט עומסים נוספים, השיבושים ברכבת העלו את השימוש ברכב הפרטי וזה מורגש באופן מהותי כאן במרכז לניהול התנועה".
אדם קסלר, שהגיע לתחנת חוף הכרמל-חיפה, סיפר: "זה בוקר קשוח, אבל זה מה יש. אגיע לתל-אביב כנראה בעזרת שאטלים של הרכבת. זה קצת כאוס, אבל בסדר. אמרתי למעסיק שלי שאני הולך לאחר ונקווה לטוב".
אבי רבק, שהגיע לחיפה מתחנת הרכבת בבית שאן, אמר: "אני משתמש בקו הזה באופן רצוף וקבוע. אני גר בגלבוע ועובד באזור טירת כרמל. הרכבת עובדת יפה למעט מקרים ממש בודדים. היא עובדת כסדרה מדי יום. אני מבין את הקושי של אנשים בשיבושים של הרכבת וההתנהלות קשה, אבל בתור אחד שנוסע הרבה ברכבת אני חושב שהיא פתרון מצוין וצריך לשמור עליו וגם לשדרג ולטפח אותו יותר".
הסיבה שרכבת ישראל סגרה החל מהיום חלקים מקו חיפה-תל אביב היא עבודות תחזוקה למשך שבוע ימים. תושבים בצפון הארץ שעובדים במרכז התלוננו על כך שיתקשו להגיע לעבודה. ynet עושה סדר בשיבושים ובפקקים הצפויים.
במשרד התחבורה, הגוף שהחליט על ביצוע העבודות שישביתו את הקו בחלקו ה-30 בחודש, ציינו כי הסיבה לחסימה הינה קידום פרויקט המסילה המזרחית, וכי מועד העבודות נקבע מראש לחודשי הקיץ בהם יש קיטון טבעי בכמות הנסיעות. גורמים ברכבת ששמעו את הביקורת ברשת ובתוכה השאלה מדוע הסגירה לא נעשית בסוף אוגוסט, אז תיאורטית הרבה אנשים נמצאים בחופשה, ציינו כי ההמלצה לסגור את הקו בתאריכים אלו הייתה שלהם והיא נשענה על תחזיות נסיעה קדימה ועל סמך מספרי הנוסעים בחודשי יולי ואוגוסט בעידן הפוסט קורונה.
, רכבות בקו בנימינה-רחובות/באר שבע יחלו ויסיימו את נסיעתן בתחנת נתניה ולא יעצרו בתחנת בנימינה; רכבות בקו נהריה-מודיעין יופעלו במתכונת מפוצלת: בין תחנות נהריה ובנימינה, ובין תחנות ת"א אוניברסיטה ומודיעין; רכבות בקו נהריה-באר שבע יופעלו במתכונת מפוצלת: בין תחנות נהריה ובנימינה, ובין תחנות הרצליה ובאר שבע; וגם הרכבות בקו כרמיאל-באר שבע יופעלו במתכונת מפוצלת: בין תחנות כרמיאל וחיפה חוף הכרמל, ובין תחנות הרצליה ובאר שבע.
ברכבת אמרו כי "המסילה המזרחית תהווה ציר רכבתי נוסף בין אזור הצפון למרכז ולדרום, ויאפשר שיפור משמעותי של השירות הרכבתי בכל רחבי הארץ, לצד הגדלה משמעותית של הובלת מטענים, שתצמצם את הגודש בכבישים וזיהום האוויר, ותגביר את בטיחות כלל משתמשי הדרך".
עוד נמסר בהודעה כי יופעל מערך היסעים מקיף בין תחנות בנימינה ובית יהושע לאורך כל שעות הפעילות, בשני הכיוונים. כמו כן, יתוגברו קווי האוטובוסים הסדירים: קו 980 מתחנת מרכזית המפרץ חיפה לתחנת ת"א סבידור מרכז. קו 901 מתחנה מרכזית חיפה חוף הכרמל לתחנה מרכזית ת"א (דרך תחנות ת"א סבידור מרכז ות"א השלום). קו 873 מתחנת בנימינה לתחנת מרכזית ת"א (דרך תחנות ת"א השלום). קו 852 מפרדס חנה לתחנה מרכזית ת"א (דרך תחנות ת"א סבידור מרכז, ת"א השלום). קו 704 מחדרה לת"א סבידור מרכז.