כ-100 בני אדם השתתפו בצהריים (רביעי) בהלווייתה של רויטל ברונשטיין מבת ים שנרצחה בדרכה לביתה בפיגוע בשדרות ירושלים ביפו. בהלוויה בחלקת "חרבות ברזל" בבית העלמין של חולון ובת ים, נפרדה האם ליאורה בבכי חרישי מבתה היחידה: "כשילדתי אותה היא הייתה קרן של שמש, הייתי באושר 24 שנה". האב אלכס קרא קדיש.
הלווייתה של רויטל ברונשטיין
(צילום: מאיר תורג'מן)

עוד אמרה האם בהלוויה: "אני אמא של רויטל, אהבתי אותה מאוד. ילדה חכמה, יפה וטובת לב. אין לי מילים, אני לא יודעת מה אעשה בלעדיה, בלעדי הילדה הכי טובה בעולם. תודה רבה לך רויטל שהיית איתנו 24 שנים".
רויטל למדה בתיכון השש-שנתי מקווה ישראל. המחנך שלה אבי טומשין, שבזכותו למדה ואהבה מתמטיקה כפי שסיפרה האם, ספד לה: "קיבלתי במתנה את הילדה הזאת. היא הגיעה אלינו בתחילת כיתה ז' וזכינו ללמד אותה עד כיתה י"ב. לתאר את רויטל במילה אחת - מיוחדת. היא הייתה מיוחדת בכל דבר שעשתה, ציירת קומיקס מדהימה, תלמידה מצטיינת".
1 צפייה בגלריה
הלווייתה של רויטל ברונשטיין ז"ל
הלווייתה של רויטל ברונשטיין ז"ל
הלווייתה של רויטל ברונשטיין
(צילום: מאיר תורג'מן)
רויטל סיימה תואר ראשון והייתה לקראת סיום התואר השני בתחום הבינה המלאכותית והמחשב. לצד ההצטיינות שלה בעולם הריאלי, היא הייתה ציירת קומיקס מוכשרת. האם ליאורה החזיקה בהלוויה חוברת קומיקס שבתה פרסמה.
בהלוויה ספד גם ראש העיר בת ים צביקה ברוט. "לפני 30 שנה המשפחה עזבה את המדינה שבו היא חיה ועלתה ארצה. הגעתם להיות חלק משרשרת הדורות בארצנו. רויטל גדלה במדינת ישראל והפכה להיות חלק מהעם היודי. במשימה השנייה לא עמדנו, האויבים שלנו שבוחרים לקדש את המוות רצחו אותה, אבל הם לא ישברו את הרוח שלנו", אמר ברוט.
ראש העיר הוסיף: "כתלמידה רויטל זכתה בפרסים יוקרתיים. חובה עלינו להמשיך את הרוח המיוחדת שלה. המשימה שלנו היא להמשיך לספר את הסיפור של רויטל, להמשיך את הערכים שלה".
מלבד רויטל, בפיגוע נרצחו עוד שישה בני אדם. אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע חוסל, השני נוטרל ונפצע קשה.