מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד פנתה היום (ראשון) במכתב תלונה לשר החינוך יואב קיש, בטענה שהגיעו אליה עשרות פניות של עובדי הוראה שפונו על ידי המדינה - וכעת מקבלים שיחות איומים בביטול תקן המשרה שלהם ממפקחים וממנהלי בתי ספר. הם נדרשים לחזור ללמד בבתי ספר שבהם לימדו או במרכזי פינוי בגליל העליון - כך נודע ל-ynet.
בן דויד כתבה כי "עובדי הוראה מקבלים שיחות טלפון מאיימות ממנהלות ומפקחות שדורשות מהם לחזור בשנת הלימודים הבאה ללמד בבית הספר המקורי שלהם או במרכזי פינוי". היא הדגישה שמדובר "בהתנהלות כוחנית שנעשית בשיחות טלפון לעובדי הוראה מוחלשים, שמלכתחילה מצבם הנפשי מעורער כי הם פונו מבתיהם".
2 צפייה בגלריה
תיכון אורט מוצקין
תיכון אורט מוצקין
בית ספר בצפון הארץ. אילוסטרציה
(צילום: גיל נחושתן)
לדברי מזכ"לית הסתדרות המורים, השיחות מלוות באיום "לביטול תקן משרה" - כלומר, פיטורים - אם המורה, הגננת או עובד ההוראה לא ישובו לאזור, ומדובר בעובדים שפונו מבתיהם לפני תשעה חודשים - והשתקעו במקומות מרוחקים, חלקם יותר מ-32 ק"מ מבית ספרם המקורי.
"הלחץ שמופעל עליהם על ידי מנהלים במחוז צפון מעמיד אותם במצב בלתי אפשרי שבו הם נדרשים לפגוע במרקם החיים העדין של משפחתם - ולהוציא את ילדיהם האישיים ממסגרות החינוך שנקלטו בהם מאז הפינוי או לאבד את עבודתם ושכרם", קובלת בן דויד. "לטענת המנהלים והמפקחות, כדי להמשיך לקבל שכר, עובדי ההוראה צריכים למצוא לעצמם מוסד לימודי שיש בו תקן פנוי, היות ובית הספר המקורי זקוק לתקן שלהם לצורך קליטת מורה חלופית".
2 צפייה בגלריה
יפה בן דויד
יפה בן דויד
פנתה במכתב לקיש. יפה בן דויד
(צילום: הדר יואביאן, משרד החינוך)
בן דויד תובעת למצוא פתרון למורים המפונים, כשם שנמצא פתרון יצירתי לתלמידים שמאפשר להם רישום כפול לבתי הספר והגנים. "לא ייתכן שעובדי הוראה שפונו מביתם על ידי המדינה יחויבו לחזור לאזור מלחמה שאין בו מערכות חינוך ובריאות תקינות ושירותי ציבור אחרים או יצופה מהם למצוא דיור חלופי ומסגרות חינוך חלופיות לילדיהם ולטלטל את כל משפחתם טלטלה נוספת רק כי משרד החינוך מאיים על משכורתם. אזכיר כי כבר היום בלתי אפשרי למצוא בתים להשכרה באזור הגליל העליון".
היא הודיעה לקיש כי הסתדרות המורים לא תאפשר פגיעה בשכרם ובזכויותיהם של עובדי ההוראה המפונים - ודרשה לנהוג באופן שוויוני בדיוק כפי שנהוג עם יתר עובדי ההוראה בדרום. עוד ביקשה בן דויד מקיש להתערב בהקדם בסוגיה, ולהורות למנהלת מחוז הצפון במשרדו להפסיק עם "הנוהג הפסול לאיים על עובדי הוראה בעל פה".
לטענתה, בעיות מסוג זה צריכות לעלות לטיפול בתיאום עם הסתדרות המורים. היא הדגישה כי התנהלות זו נמשכת חרף הצהרות מנהלת מחוז הצפון בוועדת החינוך של הכנסת.
ממשרד החינוך נמסר כי שיבוץ עובדי ההוראה במסגרות החינוך ייעשה בהתאם לצורך החינוכי, לכללים ובהתאם למיקומם הנוכחי של עובדי ההוראה. ההנחיות המפורטות יפורסמו בהקדם.