משטרת בריטניה הודיעה היום (ג') כי תינוקת שנמצאה מוקדם יותר השנה נטושה בתוך שקית קניות במזרח לונדון היא בתו של אותו זוג הורים שכבר נטש שני ילדים אחרים בשבע השנים האחרונות. כך התברר בבדיקות DNA.
2 צפייה בגלריה
התינוק רומן ש ננטש ב 2019 בריטניה לונדון
התינוק רומן ש ננטש ב 2019 בריטניה לונדון
התינוק רומן שננטש ב-2019. הוא ואחיו אומצו, אלזה הועברה למשפחת אומנה
התינוקת, שקיבלה את השם אלזה, נמצאה בחודש ינואר, בלילה הקר ביותר של השנה, על-ידי אדם שיצא לטייל עם כלבו ונתקל בה בצומת סואן באזור ניוהאם. הוא גילה אותה בתוך שקית קניות כשהיא עטופה במגבת, וכשבחוץ הטמפרטורה מתחת לאפס. לפי ההערכות היא נולדה רק כשעה לפני שננטשה.
בשל דמיון המקרים ערכו הרשויות בדיקות DNA שבהן התברר כי אלזה היא אחותם המלאה של שני תינוקות אחרים שננטשו באותו אזור בשנים האחרונות: התינוק הארי, שנמצא נטוש בפארק בניוהאם בספטמבר 2017, והתינוק רומן, שנמצא בינואר 2019 על-ידי דוג-ווקרים בגן משחקים. גם הם היו תינוקות שחורים, וגם הם ננטשו זמן קצר לאחר הלידה.
פרטי הפרשה פורסמו היום אחרי שבית דין לענייני משפחה בלונדון קבע כי יש בה עניין לציבור, משום שנטישת תינוקות היא אירוע נדיר מאוד בבריטניה המודרנית, והתיר ל-BBC לחשוף את קשר הדם בין שלושת הילדים שננטשו על-ידי ההורים בזה אחר זה.
2 צפייה בגלריה
תינוקת תינוק נטוש נטושה אילוסטרציה אילוס
תינוקת תינוק נטוש נטושה אילוסטרציה אילוס
מצבה של אלזה מוגדר טוב, יש כוונה ליצור קשר בינה לבין אחיה בעתיד
(צילום: shutterstock)
"אנחנו מבינים את העניין הרב שיתעורר בציבור בעקבות הסרת הגבלות הפרסום", מסר איש המשטרה המקומית ג'יימי האם. "אלה חדשות משמעותיות, והעבודה שלנו מתמקדת בניסיון למצוא את האם ולהגיש לה סיוע".
לפי ה-BBC, בשנים שחלפו בינתיים אומצו שני הילדים הגדולים, ואילו אלזה הועברה בחודשים האחרונים למשפחת אומנה, ומצבה טוב. הרשויות מתכוונות לוודא ששלושת הילדים יידעו שהם אחים, ויש תוכניות ליצור קשר כלשהו ביניהם כשיגדלו.