1 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם לרכב
הנזק שנגרם לרכב
הנזק שנגרם לאחד מכלי הרכב
(צילום: גונן שמר)
המשטרה עצרה אתמול (יום ג') שני נערים בני 16 מהגליל בחשד שיידו אבנים לעבר אוטובוסים וכלי רכב נוספים בכביש 77 בצפון, סמוך לכפר כנא. לחלק מכלי הרכב נגרם נזק.
שוטרי המחוז הצפוני פתחו בחקירה, שכללה מארבים ותצפיות לאיתור החשודים, בעקבות דיווחים על יידויי אבנים בכביש. אתמול נעצרו שני החשודים, אך בשל גילם הצעיר הם שוחררו בתנאים מגבילים לאחר שהוריהם חתמו על ערבות.
במשטרה חושדים שמדובר במעשה קונדס. החשודים כופרים בכל החשדות נגדם. בימים הקרובים יועבר חומר החקירה לעיון והחלטת הפרקליטות.
גונן שמר, שמכוניתו נפגעה מיידויי האבנים בצומת המוביל בשבת, בעיצומו של מבצע "עלות השחר", סיפר כי "זה נראה ממש כמו אירועי שומר חומות. רק בנס ניצלנו מהפיגוע הזה. היו עוד מכוניות עם שמשות מנופצות ולא ראינו כלום. נהגתי ברכב וזוגתי הייתה לידי. בני בן התשע ישב מאחור. הוא נבהל ונכנס ללחץ. זוגתי נפגעה משברי זכוכיות. המשכתי בנסיעה כשהזכוכית הקדמית הייתה מנופצת, ורסיסים המשיכו להתפזר עלינו".
שמר סיפר כי התקשר למוקד 100 של המשטרה, שם השיבו לו כי הם מכירים את הבעיה. "הבחנתי בעוד כמה רכבים שנפגעו מאבנים, שמשותיהם התנפצו וכולם היו מבוהלים, תוך כדי נסיעה איטית האחד ליד השני. הבנו שגם להם זה קרה ממש עכשיו", הוא אמר. "חוליית טרוריסטים עמדה והשליכה אבנים לעברינו ופגעה בכמה רכבים ורק בנס לא נפגעו אנשים. בקלות נהג עלול לאבד שליטה ברכב, להילחץ ולעשות תאונה קשה. גם האבן עלולה להרוג".