זירת הפיצוץ בפסגת זאב
(צילום: גיל יוחנן, חיים גולדיטש, מתוך הרשתות החברתיות)

נתנאל פרץ, בן 35, נהרג אתמול (שלישי) בבוקר ושלושה בני אדם נוספים נפצעו, בהם שניים באורח קשה, בפיצוץ של בלון גז בבניין מגורים בשכונת פסגת זאב בירושלים. פרץ היה בעל הדירה שבה התפוצץ צובר הגז ובביתו עבדו פועלים שנפצעו מהפיצוץ. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים.
בין הפצועים ישנו גבר בן 63 שעבד בבניין, שנפצע כאמור באורח קשה כשהוא סובל מכוויות ופגיעות הדף. גבר נוסף בן 58, גם הוא עבד בבניין, נפצע באורח קשה עם אותן פגיעות, וגבר אחר בן 44 נפצע באורח בינוני אחרי שנפל מגובה של כשישה מטרים מבניין סמוך. הפצועים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בעיר.
4 צפייה בגלריה
נתנאל פרץ
נתנאל פרץ
נתנאל פרץ, שנהרג בפיצוץ
4 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ בפסגת זאב
זירת הפיצוץ בפסגת זאב
זירת הפיצוץ
(צילום: גיל יוחנן)
ההרס בבית שבו נמצא אחד מהגברים שנפצעו
(צילום: חיים גולדיטש)

אהובה סופר, אחת מהדיירות שגרה סמוך לבניין שבו התרחש הפיצוץ, ושאחד הפצועים נפל בגינתה, סיפרה: "שמעתי פיצוץ חזק ולא ידעתי בהתחלה מה קורה. כל הגדר מלמעלה פתאום נפלה למטה. ראיתי מלא אבק וחשבתי שהייתה רעידת אדמה. יצאתי לחצר וחשכו עיניי. ראיתי על הדשא פצוע שיורד לו דם. כאב לי הלב עליו, לקחתי מגבת רטובה ושמתי לו על המצח. אמרתי לו שאזמין לו אמבולנס. לאט לאט הוא קם, ריחמתי עליו והושבתי אותו על הכיסא. נתתי לו לשטוף את הפנים ואמרתי לו שאעזור לו. הוא היה ממוטט ומנותק. פינו אותו לבית החולים והוא פצוע אבל בחיים. בעקבות הפיצוץ, הוא נפל מלמעלה לתוך החצר שלי. זה היה נורא. אמרו שאתמול הגברים הריחו גז, והנה זה מה שקרה".
דייר נוסף שגר ליד הבניין שבו אירע הפיצוץ סיפר: "בנו במקום חדר, היו עבודות. הם סגרו את הגז הכללי אצלנו - יש כניסה לגז כללי בגינה שלנו, והתחילו לעבוד שם. לא הרחתי את הגז, שמעתי פיצוץ וישר ירדתי. זה היה כל כך מהר, זרקו אותנו החוצה".
סמוך לשעה 10:00 בבוקר התקבל דיווח במוקד 102 של כבאות והצלה מחוז ירושלים על פיצוץ בלון גז בבניין מגורים בשכונת פסגת זאב. שלושה צוותי כיבוי שהגיעו למקום החלו בפעולות סריקה, שנמשכות גם כעת, כדי לשלול דליפת גז והימצאות לכודים נוספים. נפתחה חקירה לבחינת נסיבות האירוע.
4 צפייה בגלריה
אהובה סופר
אהובה סופר
ההרס בגינה לצד השכנה אהובה סופר: "חשבתי שהייתה רעידת אדמה"
(צילום: חיים גולדיטש)
4 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ בפסגת זאב
זירת הפיצוץ בפסגת זאב
(צילום: דוברות כב"ה ירושלים)
חובש מד"א, חקי הר כסף, סיפר כי "מדובר ככל הנראה בפיצוץ שאירע בדירה בקומה מינוס 3, בבניין מגורים בן 5 קומות. במקום יש הרס גדול".
פרמדיקית מד"א שילת בראון שיתפה: "בדירה היה הרס רב. נמצאו בדירה כשלושה פצועים, ועוד אחד שלצערנו לאחר פעולות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו. סיפרו שהיה ריח מוקדם של גז בדירה, הביאו טכנאי של גז ואחרי שהביאו טכנאי, אירע הפיצוץ. אני לא יודעת לומר אם זה קרה בזמן שהוא היה שם".
חוב"ש מד"א, אברהם ליבנטל, מסר כי "הגענו לבניין שבו אירע הפיצוץ. הבחנו בגבר שעבד בשיפוץ בבניין סמוך כשהוא יושב פצוע לאחר שנפל מגובה כתוצאה מההדף. הוא היה בהכרה מלאה וסבל מחבלה רב מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני במקום ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים".
לזירה קפצו כוחות רבים על רקע המצב הביטחוני, ו-200 מטרים ממנה התרחשה תאונה בין שני רוכבי אופנוע של היס"מ שככל הנרא האיבדו שליטה. הם נפצעו באורח קל.
פורסם לראשונה: 10:21, 28.02.23