עדי אלוש (23) מהיישוב הקהילתי אלון שבבנימין נהרג ביום שני בשבוע שעבר בתאונת אופנוע בסרי לנקה, שאליה חזר להשלים את הטיול הגדול שאליו יצא - ושנקטע בעקבות טבח 7 באוקטובר. בתחילת המלחמה הקים אלוש פרויקט אישי בשם "אבן הפינה" שהיווה כתובת למשפחות וחברים של נופלים במלחמה ונרצחים במסיבה בנובה, שבמסגרתו בנה פינות הנצחה לזכר קרוביהם.
אלוש מקים פינת הנצחה לזכר רס"ל במיל' איתי מורנו
(קרדיט: באדיבות המשפחה)

2 צפייה בגלריה
 עדי אלוש ז"ל
 עדי אלוש ז"ל
"נגעת בכל כך הרבה אנשים". עדי אלוש ז"ל
(באדיבות המשפחה)
אלוש יצא לשטח והתאים לכל נופל את הפינה הייחודית לו, בתהליך מותאם אישית. הבנייה וההנצחה היוו עבור המשפחות והחברים סוג של תרפיה בתקופה כל כך קשה של אובדן, ומעבר לזה תמיד יישאר להם מקום לבוא אליו שהוא המקום של כל חלל.
אלוש, שידע שלא יוכל להילחם בגלל פציעה שחווה, הרגיש ב-7 באוקטובר כמו כל חבריו צורך לחזור ולהתנדב, ולכן חזר למחרת ארצה מהטיול שעשה בסרי לנקה. אחרי כמה ימי התנדבות במלונות מפונים, החליט אלוש שהוא רוצה למנף את הידע והכישרון שלו בנגרות והקים את הפרויקט.
במהלך הימים מאז היוודע דבר מותו של אלוש, הגיעו לבקר את בני משפחתו כמה משפחות שכולות שלהן בנה פינות הנצחה. בין היתר, הגיעה למשפחה גל מורנו, אלמנתו של רס"ל במיל' איתי מורנו, לוחם ביחידת מגלן שנפל במלחמה, והקדישה ערב לימוד לאלוש במצפה שבנה לזכר איתי.
אימו של סמ"ר איתן דישון עם משפחתו של עדי
(קרדיט : באדיבות המשפחה)

"היה חשוב לעדי לכנס את כל החבר'ה שבאו לעזור לבנות את המצפה ולשמוע סיפורים על איתי ועל דרכו", שיתפה. "עדי עזר להמון משפחות להנציח את יקיריהם והקדיש לכך את כל הזמן שלו לטובת העניין. זה מרגש אותי לחשוב כמה ערך הנתינה היה דומיננטי אצל איתי ועדי, שניהם חיפשו תמיד היכן לתרום".
אלוש בנה גם מקום הנצחה לליאו די וילדיו, שאיבד בפיגוע קשה בבקעת הירדן באפריל 2023 את אשתו ושתי בנותיו . במהלך השבעה על אלוש הגיעה אימו של סמ"ר איתן דישון, לוחם סיירת גבעתי שנהרג בקרב בצפון רצועת עזה במהלך המלחמה, לבית הוריו ושיתפה בסיפור האישי שלה עם עדי בפינת ההנצחה שבנה עימה לזכר בנה שנפל.
אימו של דישון נפגשה עם משפחתו של אלוש אחרי שנהרג בתאונה, סיפרה כי "בהתחלה, כשבאנו להראות לו את המקום לפרויקט, עדי אמר 'אוקיי, דבר ראשון - ספרו לי על איתן'. הוא קודם רצה חיבור אישי. אחר כך ראיתי כמה זה ליווה אותו. העבודה הזו חוללה מהפך - לא רק אצלנו במשפחה, אלה בשכונה כולה".
2 צפייה בגלריה
 פינת ההנצחה לנרצחי הנובה ולנופלים במלחמה שבנה עדי אלוש ז"ל
 פינת ההנצחה לנרצחי הנובה ולנופלים במלחמה שבנה עדי אלוש ז"ל
פינת ההנצחה שבנה אלוש לזכר סגן יובל יפה
(באדיבות המשפחה)
אלוש הובא למנוחות ביום שני בבית העלמין בכפר אדומים. אביו דוד ספד לו: "עדידוש, היית לי בן שהוא חבר, כמו אח קטן. כמה הספקת! נגעת בכל כך הרבה אנשים, צעירים ומבוגרים ובני גילך - לכולם נכנסת עמוק ללב. הייתה לך דרך של חסד ואמת. לעשות הרבה חסד, אבל רק עם אמת ובדיוק בדרך שלך".
האב הוסיף כי "בשמחת תורה חזרת לארץ באמצע הטיול כי לא יכולת להמשיך אותו ולא לבוא לעזרה בארץ. עשית כל מיני פרויקטים, אבל הרגשת שאתה צריך להקים משהו ייחודי. הקמת את 'אבן הפינה' - מיזם שאתה בונה ביחד עם המשפחה והחברים של הנופלים במלחמה - פינה לזיכרון, כמה יצירתיות! לעשות חסד של אמת לאנשים שאפילו לא הכרת. חשוב שנמשיך את הדרך שלך להוסיף טוב בעולם, כל אחד בדרך שלו".
יהונתן, בן דודו של עדי שטייל יחד איתו, שיתף: "זה קשר שתמיד צחקנו שלא צריך זוגיות, כי אתה מקבל פה את כל מה שהאדם צריך בחייו. מה שמטורף הוא שידענו כמה הקשר שלנו מיוחד עוד לפני האסון. חשוב לי שתדעו שבשבוע האחרון של חייו עדי היה בטוב. אני מוצא נחמה בזה שברור לכולנו שעדי עשה את השליחות שלו בעולם".