משטרת הקפיטול, האחראית על אבטחת משכנו של הקונגרס האמריקני בוושינגטון, דיווחה הערב (יום ד') על חשד ל"יורה פעיל" שמסתובב בבנייני הסנאט, וקראה לכל הנמצאים שם לתפוס מחסה. בחלוף שעה קלה מסרה המשטרה כי לא אותר יורה ולא אותרו פצועים, וכי מסתמן שהדיווח שקיבלה היה דיווח שווא. רשת "פוקס" דיווחה כי לפי מקורות בקפיטול נראה שהאירוע קשור לאדם מעורער בנפשו.
4 צפייה בגלריה
דגל ארה"ב בחצי התור
דגל ארה"ב בחצי התור
הקונגרס בוושינגטון. אירוע חריג בסנאט
(צילום: רויטרס)
"אם אתם נמצאים בבנייני הסנאט, כל מי שבפנים צריך להישאר במקום, מכיוון שקיבלנו דיווח על יורה פעיל", כתבה המשטרה בהודעתה הראשונית, וביקשה מהנמצאים שם להשתיק את הציוד האלקטרוני שלהם ולשמור על השקט. המשטרה ציינה כי הגיעה למקום בעקבות קריאה טלפונית, והדגישה כבר אז כי "לפי שעה אין לנו דיווחים מאומתים על יריות שנורו". מחוץ לבניינים הרלוונטיים נראתה הערב נוכחות ערה של כוחות משטרה.
הסנאט הוא הבית העליון של הקונגרס האמריקני (הבית התחתון הוא בית הנבחרים), ובימים אלה הוא נמצא בחופשת הקיץ, כך שרוב המחוקקים לא היו במשרדיהם בזמן האירוע. עם זאת נראה כי עובדים אחרים של הסנאט כן היו בו. עשרות רבות של עובדים פעילים שם בתקופה זו בקפטריות, בבתי קפה, בעמדות אבטחה ובאתרים שבהם מתבצעות עבודות שיפוץ ותחזוקה.
4 צפייה בגלריה
הסתערות תומכי דונלד טראמפ על גבעת הקפיטול
הסתערות תומכי דונלד טראמפ על גבעת הקפיטול
ההסתערות של תומכי טראמפ על הקפיטול ב-6 בינואר 2021
(צילום: AFP)
האירוע הביטחוני הערב בגבעת הקפיטול בא בשעה שאנשי הקונגרס והאומה האמריקנית עדיין נושאים איתם את המראות של 6 בינואר 2021, אז פרצו תומכיו של הנשיא דאז דונלד טראמפ לתוך הקונגרס, ובפרט לאולם הסנאט, כדי לעצור את הישיבה לאישור ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות.
הפורצים זרעו הרס בבניין, וחמישה בני אדם נהרגו בהתנגשויות בינם לבין שוטרים. בחודשים שלאחר מכן שמו קץ לחייהם לפחות חמישה שוטרים שנשאו טראומה מאירועי הקפיטול. יותר מ-1,000 בני אדם שהיו מעורבים בפריצה נשלחו לכלא בגין מעשיהם.