צה"ל התיר לפרסם אחר הצהריים (יום ד') כי סמ"ר גרי גדעון הנגהל, בן 24 מנוף הגליל, לוחם בגדוד נחשון (90) שבחטיבת כפיר, נהרג בפיגוע הדריסה הבוקר סמוך לצומת אסף ליד היישוב בית אל שבבנימין.
זירת הפיגוע
(צילום: גיל יוחנן)

1 צפייה בגלריה
סמ"ר גרי גדעון הנגהאל
סמ"ר גרי גדעון הנגהאל
סמ"ר גרי גדעון הנגהל והזירה
(צילום: דובר צה"ל, AP Photo/Ohad Zwigenberg)
ראש העיר נוף גליל רונן פלוט ספד להנגהל: "העיר נוף הגליל אבלה וכואבת על נפילתו של סמ"ר הנגהל. גדעון הוא בן לקהילת בני המנשה בעירנו. קהילה שמאוד יקרה לליבי, אנשים טובים, צנועים ואוהבי המדינה. כמו שאר חבריו, גם גדעון ראה בשירותו הקרבי שליחות. הוא אהב את הצבא, היה גאה במדים, תרם רבות לביטחון ישראל ומפקדיו ראו בייעודו המשך קריירה צבאית אשר למרבה הצער נגדעה. אנו מרכינים ראש ומשתתפים בצערה של המשפחה ויקיריה. מן השמיים תנוחמו".
המחבל, האיל דיף אללה (58), נהג הבוקר במכלית גז עם לוחית רישוי פלסטינית, האיץ לעבר כוח צה"ל במהלך פעילות מבצעית בצומת, התנגש בעוצמה בתחנת אוטובוס ופצע באורח אנוש את הנגהל. הלוחמים במקום ואזרח חמוש חתרו למגע ונטרלו את המחבל, תושב הכפר הפלסטיני ראפאת שבאזור רמאללה.
בשעה 09:53 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על מכלית גז שפגעה בהולך רגל סמוך לצומת גבעת אסף. חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי לפצוע שמצבו הוגדר אנוש - ובהמשך נקבע מותו. פרמדיקית מד"א בוסמת לובינר סיפרה: "הגענו במהירות למקום, ראינו מכלית גז שהתנגשה בתחנת אוטובוס ובסמוך אליה שוכב צעיר כבן 20 כשהוא מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית".
הכוחות במקום שללו את החשד כי המשאית שבה נהג המחבל הייתה ממלוכדת, לזירה הגיעו גם לוחמי אש שבידדו את המכלית שהובילה חומרים מסוכנים.
הפיגוע מצטרף לשורת פיגועים קטלניים בימים האחרונים - שבהם נרצחו בתוך שבוע שבעה בני אדם - כשברקע החשש מהסלמה נרחבת בגזרת איו"ש. בתחילת השבוע נרצחו שלושה עובדים במסוף המטענים במעבר אלנבי בפיגוע ירי של מחבל ירדני. השלושה הם יורי בירנבאום (65) מהיישוב נעמ"ה, יוחנן שחורי (61) ממעלה אפרים ואדריאן פודסמסר (57) מאריאל. המחבל, נהג המשאית הירדני מאהר ג'אזי, ירה לעבר שלושת העובדים באקדח מטווח קצר - ובהמשך חוסל על-ידי המאבטחים במעבר הגבול.
שבוע לפני כן נרצחו השוטרים רנ"ג הדס ברנץ, פקד אריק בן אליהו ורס"מ רוני שקורי בפיגוע ירי בכביש 35 סמוך למחסום תרקומיא שמצפון לחברון. כמה שעות לאחר מכן איתרו כוחות צה"ל את מקום ההסתתרות של המחבל מהנד אלעסאודה סמוך לחברון, ולוחמי דובדבן חיסלו אותו.