תיעוד: מאבטח ביחידה לאבטח אישים דוחף מפגין - וגורם לשבר בידו

מפגינים נגד המהפכה המשפטית מחו היום (שישי) מול מצודת זאב (בית ז'בוטינסקי) בתל אביב, לשם הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו - והפגינו במקום במשך שעות. המחאה הגיעה לשיאה כאשר השיירת של נתניהו עברה במקום - ואחד המפגינים התקרב לרכב בשיירת עם דגל ישראל בידו, בשלב הזה מאבטח ביחידה לאבטחת אישים הדף את המפגין - שנפל על הרצפה - וגרם לו לשבר בשורש כף היד, כפי שהוא העיד.
עמי דרור, אחד ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, אמר כי "המאבטח הזה צריך לסיים את העבודה שלו ב-730 (היחידה לאבטחת אישים, א"א) היום! אין לו שום סמכות חוקית לתקוף באלימות אזרח ברחוב. ואני כותב את זה בתור מי שהיה בסיטואציות כאלו באופן אישי. האזרח שבר את היד ונמצא באיכולוב. אני בדרך למצודת זאב".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: מאבטח של בנימין נתניהו דוחף ושובר את היד למפגין
תיעוד: מאבטח של בנימין נתניהו דוחף ושובר את היד למפגין
השיירת של רה"מ עוברת בת"א - המפגין נהדף. מתוך התיעוד
עם זאת, יש לציין כי על אף התקרית וטענות המפגינים - אם היה מדובר במפגע שמתחזה למפגין, מגיע עד לשיירת של ראש הממשלה - ולא היה מוסט מהדרך, היה מדובר במחדל אבטחתי.
בשב"כ הגיבו על התקרית, ואמרו כי הם "מצרים על תוצאותיה". הם הסבירו את השתלשלות האירועים: "שיירת רה"מ נסעה במרכז תל אביב ובמקביל התקיימה הפגנה לאורך ציר נסיעתה. משהחל אחד הנוכחים במקום להתפרץ לכביש ולהתקרב באופן פיזי לשיירה, הורחק עם הגיעו לטווח קרוב לרכב ראש הממשלה, וזאת בשל החשש כי נוכח קרבתו לראש הממשלה, אם היה מחליט לפגוע בו, לא ניתן היה למנוע זאת".
"כנהוג באירועי אבטחה מבצעיים, נסיבות הגעתו של אותו אדם בסמיכות לאישיות והתנהלות גורמי הביטחון, יתוחקרו".
כמעט במקביל, בנמל התעופה בן גוריון, עוברי אורח שנתקלו בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צעקו לעברו: "בושה. חורבן הבית השלישי זה עליך". הפגנה נערכת הערב גם מול ביתו של חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד בחיפה. למקום הגיעו עשרות מפגינים שליוו את קלנר לבית הכנסת: "נזכיר לו ולחבריו הפשיסטים שלא ניתן להחריב את המדינה ולהנהיג דיקטטורה".