בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 30 שנות מאסר על רון נחום, בן 59 מרמת גן, שהורשע ברצח של חברו ארטיום ווילוב ביום הולדתו ובגרירת גופתו לחדר האשפה, שנמצאה שבועיים לאחר מכן בחירייה.
3 צפייה בגלריה
רון נחום
רון נחום
רון נחום
(צילום: שאול גולן)
לנחום יש 18 הרשעות קודמות, כולל בניסיון רצח. השופטים רענן בן יוסף, ציון קאפל ואירית קלמן ברום ציינו כי התחשבו בעונש בגילו המתקדם של נחום, ובנסיבותיו האישיות.
בפברואר 2018 הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד נחום, בגין רצח ושיבוש הליכי משפט. לפי האישום, ב-19 בדצמבר 2017 חגג ווילוב את יום הולדתו ה-37 יחד עם ידידים בדירה ברמת גן. בהמשך היום הוא נפגש עם נחום ושהה עימו ברחוב ביאליק בעיר.
בשעה 21:50 הערב ניסו השניים לקבל שירות בפאב ברחוב, אך משום שנראו שתויים לעובדים במקום, הם מנעו זאת מהם. בהמשך הם נכנסו לחנות ברחוב, שם קנה הנרצח שני בקבוקים של משקה אלכוהולי. אחר כך צעדו לעבר הבניין שבו גר נחום ונכנסו אליו. זמן קצר לאחר מכן השניים יצאו מהבניין, וחזרו ונכנסו אליו פעם נוספת.
3 צפייה בגלריה
ארטיום ווילוב
ארטיום ווילוב
ארטיום ווילוב
בין השעות 22:25 ל-03:50 בבוקר הם שהו בדירה. במהלך הזמן הזה גמלה בלבו של נחום החלטה לגרום למותו של ווילוב. על מנת להוציא לפועל את ההחלטה, הפעיל נחום אלימות כלפיו באופן שאינו ידוע, ומבלי שקדמה לכך התגרות מצדו של המנוח.
בשעה 03:50, או בסמוך לכך, גרר כאמור נחום את גופתו ווילוב מדירתו דרך חדר המדרגות עד ליציאה מהבניין. הוא הוסיף לגרור אותו על שביל הגישה של הבית, כשהוא אוחז בידיו של המנוח, לעבר חדר אשפה הנמצא בבניין סמוך. הוא השאיר אותו בחדר האשפה או לידו, וכעבור כמה דקות שב לבדו לדירה.
בשעות הבוקר ניקה נחום את חדר המדרגות ואת המעקה על מנת להעלים ראיות לרצח. בהמשך הוא הביא מיכל שבתוכו חומר ניקוי, וניקה באמצעותו ובאמצעות מטאטא שני כתמים על המדרכה, שנוצרו במהלך גרירת הגופה. ב-31 בדצמבר נמצאה הגופה באתר הפסולת חירייה, בתוך ערימה גדולה של אשפה.
נחום בבית המשפט ב-2018
(צילום: עמית הובר)

3 צפייה בגלריה
שוטרים במקום מציאת הגופה
שוטרים במקום מציאת הגופה
שוטרים במקום מציאת הגופה
(צילום: שאול גולן)
בסרטוני מצלמת אבטחה שהוצגו במשפט ניתן היה להבחין בשניים מגיעים לביתו של הנאשם, יחד, באזור השעה 22:00 או בסמוך לכך - ובשעה 03:50 לערך ניתן להבחין בנאשם גורר אדם שאינו זז, ושמראהו תואם את זה של המנוח, לכיוון חדר אשפה שנמצא בבניין הסמוך לבניין מגורי המשיב.
בסרטוני אבטחה נוספים ניתן לראות את הנאשם למחרת בבוקר מנקה את שני הכתמים שהיו על המדרכה בכניסה לביתו, במקום שבו לפנות בוקר היה מונח האדם שאותו הוא גרר.
בחקירתו הכחיש נחום כל קשר והיכרות עם המנוח, וטען שווילוב מעולם לא היה אצלו בבית. במשפט בחר נחום לייצג את עצמו. בחודש מאי בשנה שעברה הוא הורשע ברצח.
עו"ד ליהי מלצמן מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) אמרה כי "העונש שהטיל היום בית המשפט, מצביע על חומרת מעשיו של הנאשם ומגלם את מסוכנות הנאשם, שהינו בעל עבר פלילי וכבר הורשע בעבר בניסיון רצח וריצה מאסר ארוך. לא רק זה שהנאשם רצח, אלא גם התייחס באופן שאינו מכבד את המנוח, בעת שזרק אותו לאשפה במערומיו. פעולה זאת נועדה כדי להעלים את מעשה הרצח ומבזה את המנוח. בשונה מתיקים אחרים, לא נכחה באולם משפחת מנוח ואף אחד לא זעק למעשה את זעקת מותו של המנוח, שחי בשולי החברה עם נסיבות חיים לא קלות".