מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה על פרס בגובה של עד 10 מיליון דולרים במסגרת תוכנית התגמולים לצדק עבור מידע שיוביל לשיבוש הרשתות הפיננסיות של חמאס, שהוכרז בארצות הברית כארגון טרור זר באוקטובר 1997.
2 צפייה בגלריה
עבדלבאסיט חמזה איש הכספים של חמאס
עבדלבאסיט חמזה איש הכספים של חמאס
חמזה ויתר המממנים של חמאס. 10 מיליון דולר יינתנו תמורת מידע פיננסי
בארה"ב מחפשים מידע על חמשת אנשי מימון מרכזיים של חמאס - עבדלבאסיט חמזה, עאמר כמאל שריף אל-שאווה, אחמד סאדו ג'הלב, ואליד מוחמד מוסטפא ג'דאללה ומוחמד אחמד עבד אל-דיים נסראללה. בהודעה הדגישה מחלקת המדינה כי חמשת הפעילים מסייעים במימון התקפות הטרור של הארגון וכי אינם מביאים תועלת לתושבי רצועת עזה. בנוסף, ב-18 באוקטובר הכריז עליהם משרד האוצר של ארה"ב כחברים בארגון טרור גלובאלי.
עבדלבאסיט חמזה, המכונה "חמזה", הוא איש כספים של חמאס המתגורר בסודן. על פי ארה"ב, הוא ניהל מספר רב של חברות בתיק ההשקעות של הארגון והיה מעורב בהעברת כמעט 20 מיליון דולר לחמאס, כולל כספים שנשלחו ישירות לקצין הכספים הבכיר בארגון - שהוגדר על ידי ארה"ב כטרוריסט - מאהיר ג'ואד יונס סלאח. לחמזה יש גם קשרי מימון ארוכי שנים עם אל-קאעידה וחברות הקשורות לאוסמה בן לאדן בסודן.
עאמר כמאל שריף אל-שאווה, אחמד סאדו ג'הלב וואליד מוחמד מוסטפא ג'דאללה מהווים חלק מהשקעות חמאס בטורקיה. אל-שאווה הוא מנכ"ל Trend GYO ובמקביל כיהן כחבר דירקטוריון במספר חברות תיקי השקעות של ארגון הטרור. ג'הבל משמש כמזכיר בתיקי השקעות של חמאס ואף מתאם פעילויות שונות עבור חברות בשליטת חמאס ופקידים בארגון. ג'דאללה מכהן במועצות המנהלים של מספר חברות תיקי השקעות של חמאס.
מוחמד אחמד עבד אל-דיים נסראללה היה מעורב בהעברות עשרות מיליוני דולרים לחמאס, לרבות לזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא פעיל ותיק בחמאס ובעל קשרים הדוקים עם ישויות איראניות.
2 צפייה בגלריה
עבדלבאסיט חמזה איש הכספים של חמאס
עבדלבאסיט חמזה איש הכספים של חמאס
עבדלבאסיט חמזה. איש הכספים של חמאס
משרד האוצר האמריקני הטיל על חמאס ארבעה סבבי סנקציות נוספים מאז אירועי ה-7 באוקטובר. בחודש שעבר בריאן נלסון, תת שר האוצר לענייני טרור ומודיעין פיננסי בארה"ב, אמר כי "חמאס ממשיך להסתמך מאוד על רשתות של פונקציונרים ושלוחות, המנצלים תחומי שיפוט תמימים לכאורה כדי להכווין גיוסי כספים לטובת הארגון ופעילותו הצבאית בעזה". כעת מקווה מחלקת המדינה להשיג מידע קריטי שיפריע לזרימת הכסף על ידי זיהוי מקורות ההכנסה של חמאס, וגופים המאפשרים לו לבצע עסקאות או נמצאים בבעלותו.
במטרה לפנות להמונים, פרסם המשרד מספרי טלפון באמצעותם ניתן ליצור עמו קשר גם דרך אפליקציית טלגרם, וואטסאפ וסיגנל - והבטיח כי כלל השיחות והמידע יישמרו בסודיות מוחלטת. בתוך כך, הוא הבטיח כי תגמולים יינתנו עבור מידע שיוביל לזיהוי והפרעה לכל מקור הכנסה לחמאס או למנגנוני ההקלה הפיננסיים המרכזיים שלו, תורמים או גורמים פיננסיים גדולים של חמאס, מוסדות פיננסיים או בתי חליפין המקלים על עסקאות חמאס, עסקים או השקעות בבעלות או בשליטת הארגון או מממניו, חברות העוסקות ברכש בינלאומי של טכנולוגיה דו-שימושית מטעם חמאס ומזימות פליליות שבהן מעורבים חברי ותומכי חמאס ומיטיבות כלכלית עם הארגון.
מאז הקמתה בשנת 1984, תוכנית התגמולים לצדק שילמה יותר מ-250 מליון דולר ליותר מ-125 אנשים ברחבי העולם שסיפקו מידע בר פעולה שסייע בפתרון האיומים על הביטחון הלאומי של ארה"ב.