גבר מוכר למשטרה נהרג הערב (שלישי) בפיצוץ אופנוע בשדרות שמעון פרס באור יהודה. צוות מד"א קבע את מותו במקום. מהמשטרה נמסר כי הרקע לאירוע פלילי. כעת נבדק האם מדובר בחיסול או שההרוג הוביל מטען חבלה שהתפוצץ במהלך הנסיעה.
זירת הפיצוץ באור יהודה
(צילום: "המבצר")

הפרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה, אלעד סלמה ואחמד סרחאן, סיפרו: "היינו בנסיעה ברכב הפרטי כשלפתע שמענו פיצוץ חזק מאוד וראינו את האופנוע מפורק לגמרי. הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה רב-מערכתית קשה מאוד. לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
מזל, תושבת שכונת בית בפארק שבה התרחש הפיצוץ, סיפרה ל-ynet: "הייתי מול הטלוויזיה ואז שמעתי בום גדול. מהר רצתי לחלון וראיתי אש. בהתחלה לא הצלחתי להבין מה התפוצץ, הייתי בטוחה שנפל טיל". גולשים דיווחו ל-ynet כי "היה פיצוץ עצום וחריג בשכונת בית ופארק יהודה, לא של זיקוק או נפץ".
5 צפייה בגלריה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
"ראינו את האופנוע מפורק לגמרי". זירת הפיצוץ באור יהודה
5 צפייה בגלריה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
(צילום: מתן גילאון)
הילה שחר, גם היא מתגוררת בשכונה, סיפרה ל-ynet כי "חלפתי מול האופנוע ושמעתי בום מטורף. פגע לי רסיס ברכב והייתי בטוחה שירו בי. עצרתי את הרכב ורעדתי. הסתכלתי אחורה במראה וראיתי להבה ענקית, חשבתי שאולי זה פיגוע או מטען חבלה. באתי ללכת לכיוון האש ולראות מה קורה שם ופתאום אישה הגיעה מבפנים ואמרה לא להתקרב כי יש שם גופה. יש לי דם על הרכב, אני בשוק". היא הוסיפה כי "לצערי, נראה לי שזו כבר הפעם החמישית שזה קורה פה, אבל בחיים לא חשבתי שאהיה כל כך קרובה לזה".
ניצב-משנה דניאל חדד, מפקד מרחב דן שהגיע לזירה, אמר כי על האופנוע "היה גבר מבוגר שמוכר לנו, ובכל אופן בשלב הזה אנחנו מזהים את הפיצוץ כאירוע פלילי, ככל הנראה במסגרת סכסוך כזה או אחר". לדברי חדד, "אנחנו בשלבים הראשונים של החקירה - קיימנו הערכת מצב ואנחנו אוספים ממצאים בזירה".
5 צפייה בגלריה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
"על האופנוע היה גבר מבוגר שמוכר לנו". כוחות משטרה בזירה באור יהודה
(צילום: יאיר שגיא)
5 צפייה בגלריה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
(צילום: יאיר שגיא)
לאחר הפיצוץ, המשטרה סגרה את שדרות שמעון פרס לתנועת כלי רכב והולכי רגל. מהמשטרה נמסר כי "יש להימנע מהגעה למקום ולהשתמש בדרכים חלופיות". רותם שלם, סגן מפקד משמרת בכבאות והצלה, סיפר כי "שני צוותי כיבוי הגיעו למקום. תיחמנו את הזירה והכלנו את השריפה - והאירוע הסתיים תוך דקות ספורות בשליטה על האש".
הפיצוץ אירע בכניסה לשכונה חדשה, שהחלה להיבנות לפני כמה שנים באור יהודה אחרי שצה"ל פינה חלק מבסיס תל השומר. לא רחוק ממקום הפיצוץ שוכנת תחנת הכיבוי של קריית אונו.