התגברות החיסולים של מחבלי חמאס בעזה ובכללם בכירים כדוגמת ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף מובילה לפאניקה בארגון הטרור. משרד הפנים של חמאס העביר אתמול (רביעי) באופן חריג מסר דרך ערוץ "אל-ג'זירה", שמעיד על חשש לגיוס מספר רב של עזתים כמשתפי פעולה עם ישראל.
"ישראל הגבירה את הניסיונות לגייס פלסטינים לשירות מודיעין כדי לאסוף מידע על ההתנגדות", צוין במסר החריג שפורסם בערוץ הקטארי הפרו-חמאסי. "שירותי הביטחון עצרו כמה מעורבים בשיתוף פעולה עם ישראל, וכעת הם נתונים לחקירה".
תיעוד מחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

בתיאור של משרד הפנים בעזה נאמר עוד כי "גורמים ישראלים מתחזים תחת שמות של ארגוני סעד לאיסוף מידע וסחיטת אזרחים. חלק מאותם אזרחים שישראל יצרה איתם קשר קיבלו איומים להפציץ את בתיהם ולהרוג את משפחותיהם במקרה שלא ישתפו פעולה".
בעזה הוסיפו כי שירותי הביטחון של חמאס נלחמים במודיעין הישראלי ובשיטותיו ללכידת משתפי פעולה, וקראו למקומיים באזורים השונים של הרצועה להיזהר מ"ההונאה".
סרטון הסברה על התגוננות מפני רחפני סיור ישראליים

זה כמה שבועות שאנשי הזרוע הצבאית של חמאס מתחבטים ותוהים כיצד ישראל הצליחה להגיע לחיסולים של אנשי מפתח בארגון הטרור שמעידים על סימני התמוטטות ופרצות פנימיות במערכים שלו. אם לא היה די בלחץ הקבוע על המקומיים, כעת הם מספרים על פחד גובר. "כל מי שחושדים בו, ולו חשד קטן, ימצא עצמו חטוף בחקירת עינויים מתחת לאדמה ועם סיכוי קטן לחזור לביתו", סיפר ל-ynet תושב עזתי.
בהקשר זה יוזכר כי יחידת "אלמג'ד", מנגנון הביטחון של חמאס שאותה הקים יחיא סינוואר, עדיין מתפקדת ופועלת ללכוד משתפי פעולה עם ישראל ולמנוע חדירת מודיעינית מצד פלגים אחרים. לפני כמה ימים ביקשה היחידה מחמושי הגדה המערבית "להסתער על התנחלויות" בדומה למתקפת 7 באוקטובר, ואף הפיצה סרטונים עם טיפים כיצד להישמר מפני הפצצת כטב"מים ורחפני סיור.
1 צפייה בגלריה
סינוואר, דף וזירת חיסולו של ראש הזרוע הצבאית
סינוואר, דף וזירת חיסולו של ראש הזרוע הצבאית
סינוואר, דף וזירת חיסולו של ראש הזרוע הצבאית
(צילום: EPA/HAITHAM IMAD, דובר צה"ל, AP)
ביום שני דיווחה רשת "אל-ערביה" הסעודית כי "שליח" להעברת מסרים כתובים בין אנשי חמאס הוא האיש שחשף לכאורה את מיקומו של מוחמד דף - ובכך אפשר לישראל לחסלו בתקיפה אווירית לפני כחודש.
מקורות שצוטטו בדיווח הסעודי אמרו כי במסגרת החקירה שערך חמאס אחרי החיסול בחאן יונס, שאירע ב-13 ביולי, נחשף כי "המודיע" שחשף את מיקומו הוא אותו שליח שלפי הדיווח הינו איש הזרוע הצבאית של חמאס. השליח, כך נטען, עסק בהעברת מסרים ממח"ט רפיח מוחמד שבאנה - שלא חוסל עדיין - לאנשי חמאס שונים. נטען כי דף חוסל מיד לאחר שהודיע לסוכן שהפעיל אותו על מיקומו של הארכי-מחבל.
לדברי הגורמים האנונימיים שצוטטו בדיווח, המודיע הוא בן למשפחה גדולה מרפיח. נטען גם כי הוא העביר לישראל מידע על מח"ט העיר שבאנה, וכי העביר לה מפות מלאות של רפיח ושל מנהרות ונשק שמוחזק שם. לא לגמרי ברור מהדיווח מה עלה בגורלו של אותו "שליח", אבל נכתב בו כי הוא עדיין "עובר חקירות".