גבר כבן 50 נהרג הערב (ראשון) בפיצוץ מטען חבלה ברחוב לח"י בדרום תל אביב. גבר אחר בן 33 שעבר במקום על קורקינט חשמלי נפצע באורח בינוני מרסיסים, וצוות מד"א פינה אותו עם חבלות בגפיים ובחזה לבית החולים איכילוב בעיר. מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר אמר בזירה כי ההרוג אינו "אזרח תמים", ושהוא נשא מטען חבלה. לדבריו, יש סבירות כי מדובר אולי בפיגוע - ובשל כך מעורב גם שב"כ בחקירה.
זירת הפיצוץ בתל אביב
(צילום: עידו ארז, דוברות זק"א, דוברות המשטרה )

3 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ מטען החבלה ברחוב הלח"י בתל אביב
זירת פיצוץ מטען החבלה ברחוב הלח"י בתל אביב
גם שב"כ מעורב בחקירת האירוע. הזירה בתל אביב
(צילום: Jack GUEZ / AFP)
לדברי מפקד המחוז, "בשעה ⁦ 20:00⁩ בערב התקבלו עשרות שיחות למוקד ששמעו פיצוץ עז ברחוב הלח"י בתל אביב. הכוחות הבחינו בגופה מרוטשת וסימנים של פיצוץ שהיו על הקיר. יש לנו קושי לזהות את הגופה".
בהמשך התייחס להרוג בפיצוץ, והוסיף כי מדובר ב"אדם שנשא על עצמו את מטען חבלה. האם זה פלילי או פח"ע? מוקדם להגיד. זהות האדם היא קריטית כדי לקבוע אם זה פח"עי או פלילי. כיוון הפח"ע מאוד רלוונטי בגלל המאפיינים שיש בזירה. יש לנו פצוע נוסף שעבר במקרה בכביש על קורקינט, ואם נקבל ממנו אינפורמציה נוספת אולי נשפוך אור. מהסרטונים של המצלמות לא ניתן לקבוע דבר. זה יכול להיות פח"ע ויכול להיות פלילי".
פרמדיק מד"א, ניצן פארג', סיפר כי "נקראנו למקום עקב אזרחים ששמעו פיצוץ עז. כשהגענו ראינו את המשאית עולה באש ולידה גבר כבן 50 שוכב מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה. לאחר בדיקות רפואיות הוא היה ללא דופק ונשימה, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".
עדויות תושבים בזירת הפיצוץ
(צילום: עידו ארז, גל גנות)

3 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ ברחוב הלח"י בתל אביב
זירת הפיצוץ ברחוב הלח"י בתל אביב
מפקד מחוז תל אביב בזירה
(צילום: משטרת ישראל)
3 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ מטען החבלה ברחוב הלח"י בתל אביב
זירת פיצוץ מטען החבלה ברחוב הלח"י בתל אביב
(צילום: עידו ארז)
אליאור דגני, שגר ברחוב בועז הסמוך, שיתף: "שמעתי את הפיצוץ ולא הבנתי מה זה. אחרי זה הגיעו כוחות משטרה. נבהלתי, חשדתי שזה אירוע ויכול להיות שזה מחבל או פיצוץ מטען חבלה ברכב". אילנית אדרי, שמתגוררת בדרך ההגנה, הוסיפה כי "לא שמעתי את הפיצוץ, הייתה מוזיקה באוטו. חשבתי אולי זה עבודות בכביש. אבל מתחת לבית אני מאבדת את זה, איזו חרדה. אני בהלם, כולי רועדת".
מוקדם יותר היום נפצעו באורח קל גם שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם בפיצוץ רכב ברחוב שלום עליכם באשקלון. שוטרים שהגיעו למקום ערכו סריקות ואיתרו את השניים, שככל הנראה היו בתוך הרכב או בקרבתו. הצעירים פונו לקבלת טיפול רפואי. מתחקור ראשוני, לפי המשטרה, עולה החשד שהאירוע התרחש על רקע סכסוך פלילי בין עבריינים.
ביום שישי האחרון נהרג גם רביע נעים, בן 30 מאבו סנאן, בפיצוץ משאית שבה נהג ביישוב מגוריו שבגליל המערבי. המשטרה הגיעה למקום והחלה בסריקות אחד חשודים, לצד איסוף ממצאים בזירה עצמה. לפי המשטרה, "הרקע לאירוע ככל הנראה פלילי".
פורסם לראשונה: 20:18, 18.08.24