3 צפייה בגלריה
עדן גבאי
עדן גבאי
עדן עם ילדיה ובעלה
(באדיבות המשפחה)
הסיוט של עדן גבאי, בת 24 מבאר שבע, אמא ליהלי בן השלוש ולגאיה בת החצי שנה, התחיל לפני כשלושה חודשים. בעת שהייתה בבריכה עם ילדיה פגע בגבה כדור משחק, וכתוצאה מכך זז קריש דם בגופה והתמקם בין הלב לבין הריאות. במשך כמה ימים היא סבלה מקשיי נשימה חמורים. בשלב זה לא ידעה עדיין שהיא סובלת מקרישות יתר בדם, ובינתיים מצבה המשיך להחמיר. בשלב מסוים ניגשה עדן לחדר המיון בבית חולים סורוקה בבאר שבע, אבל שם, לדבריה, לא הצליחו לאבחן מה גורם לבעיות הנשימה והיא חזרה הביתה.
מספר ימים לאחר מכן איבדה את הכרתה, הובהלה שוב לבית החולים, שם נקלעה לקריסת מערכות. הפעם גילו הרופאים כי מקור הבעיה הוא קרישי הדם בגופה. גבאי נותחה, ובמשך חודשיים תמימים הייתה מחוברת למכונת הנשמה. בעודה בשיקום עברה ניתוח נוסף, ואת יום הולדתה ה-24 ציינה בבית החולים. כעת היא עדיין בשיקום ורוצה לחזור הביתה, אבל יש בעיה - היא תזדקק להתנייד תקופה לא קצרה על כיסא גלגלים בעוד דירתה איננה מונגשת לנכים. וחוץ מזה, הדירה נמצאת בקומה השלישית, ללא מעלית.
3 צפייה בגלריה
עדן גבאי
עדן גבאי
"יהלי כל הזמן שואל מתי כבר אחזור". עדן עם בנה בן ה-3
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
עדן גבאי
עדן גבאי
עדן ציינה את יום הולדתה ה-24 בבית החולים
(באדיבות המשפחה)
על מנת לפתור את הבעיה ולסייע בהחזרתה המהירה הביתה פתחו חבריה בקמפיין גיוס המונים תחת הכותרת "מחזירים את עדן הביתה". הכסף נדרש על מנת להנגיש את הדירה, לאפשר לה לעבור טיפולי פיזיותרפיה ולסייע בכלכלת המשפחה משום שלא תוכל לעבוד בתקופה הקרובה. חבריה מספרים כי 75% מהסכום כבר גויס והם מקווים שהיא תחזור לעמוד על רגליה כמה שיותר מהר ותוכל לצאת בכוחות עצמה.
"אני מקבלת המון כוח מהמשפחה ומהחברות", סיפרה אתמול. בניסיון למנוע מנשים אחרות להיקלע למצבה היא הציעה לכלל הנשים לבדוק אם הן סובלות מקרישות דם. לדבריה, עישון ונטילת גלולות למניעת היריון את המצב הבריאותי כשסובלים מבעיה זו. "אני כבר מתפללת לחזור לילדים, למשפחה, לפינה שלי. יהלי כל הזמן שואל מתי כבר אחזור, ואני מבקשת ממנו עוד קצת סבלנות בתקווה שזה יקרה בקרוב. אני מקווה שנגייס מספיק כסף כדי להנגיש את הדירה".
מעוניינים לעזור לעדן? היכנסו לאתר giveback ותרמו: