המשא ומתן בין משרדי הממשלה לארגון המורים עדיין תקוע, ברשויות המקומיות הכינו מתווה מסגרות חלופי לתלמידי התיכונים לקראת אפשרות של שביתה ממושכת. מרכז השלטון המקומי גיבש מתווה שנשלח היום (שלישי) לאישור משרדי האוצר והחינוך לצורך תקצוב, על-מנת לאפשר מסגרת חינוכית לתלמידים שלא פתחו את השנה ב-1 בספטמבר.
השביתה בתיכונים והפגיעה בתלמידים, ריאיון עם אור שמיסיאן ועוז מאיר
(צילום: ירון ברנר)

לפי המתווה, התוכנית תפעל משעות הבוקר בתיכונים שמאוישים בצוותי מנהלה ועובדי חינוך שאינם אנשי הוראה, וכן במתקני החינוך הבלתי-פורמלי ברשות המקומית. רכז ייחודי ימונה לניהול יישום התוכנית.
משרד החינוך הודיע כי הוא נערך לתת מענה לתלמידי התיכונים באמצעות מערכת החינוך הבלתי-פורמלית ברשויות המקומיות ותנועות הנוער, תוך כדי כוונה להקצות תקציב מיוחד לפעילות. "אנחנו מברכים על כך שמשרד החינוך החליט להצטרף ליוזמה שלנו לייצר לתלמידי התיכונים מסגרת חלופית מגוונת בזמן השביתה", אמרו בשלטון המקומי.
עוד אמרו בנציגות הרשויות המקומיות כי "המסגרת תכלול תחומי עניין שונים, באמצעות קיום תוכניות מפוקחות ופעילויות העשרה, חברתיות, רגשיות וערכיות שייתנו מענה בתוך המסגרת החינוכית לבני הנוער שלנו שעברו כל כך הרבה בשנה האחרונה. השלטון המקומי ערוך ומוכן לקיים את הפעילויות ומחכה רק לאישור התקצוב של משרד החינוך והאוצר".
1 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
מימין: ביבס, ארז, קיש וסמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי, מוטי קמחי, יובל חן, חגי דקל)
במכתב שנשלח לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', צוין כי "השלטון המקומי נערך להפעלת בני הנוער תלמידי התיכונים במהלך שביתת ארגון המורים, על-מנת שאף ילד באף גיל לא יישאר בביתו, בודד ומנותק ממסגרת מ-1 בספטמבר".
במכתב פורטו עקרונות המהלך: "הרשויות המקומיות ייבנו תוכנית מגוונת לתלמידי התיכונים, שתכלול תחומי עניין שונים, באמצעות קיום מסגרות מפוקחות שבהן יתקיימו פעילויות העשרה, חברתיות, רגשיות וערכיות שיתרמו לחיזוק מיומנויות וכישורים חברתיים, המסוגלות והחוסן.
"התוכנית תיבנה על-ידי יחידת הנוער בשיתוף עם כלל הגופים ברשות - מחלקות העירייה, עובדי התיכונים שאינם צוותי הוראה, תנועות הנוער, ארגוני הנוער, המרכזים הקהילתיים וכלל הגופים העוסקים בחינוך בלתי-פורמלי ברשות. התוכנית תופעל בבתי הספר החל משעות הבוקר, ובכך תהווה השלמה לפעילות הקיימת בשעות אחר-הצהריים, ותאפשר לתלמידי התיכונים לקיים שגרה ומעורבות".
לפי השלטון המקומי, "במסגרת זו יוצעו מסגרות קבוצתיות בתחומי הספורט, האומנות, מנהיגות, התנדבות, כיתות אומן, סיורים ואף טיולים בשיתוף פעולה של חדר המצב של מנהלת טיולים במשרד החינוך. אלה יילקחו ממאגר התוכניות הנוספות המוצע ומאושר בגפ"ן (גמישות פדגוגית-ניהולית) במטרה לספק פעילות שתיתן מענה לתחומי העניין לכלל התלמידים.
"הפעילות תתקיים במתקני בתי הספר התיכוניים, הפתוחים ומאוישים בצוותי המנהלה ועובדי החינוך שאינם עובדי הוראה, ובמתקני החינוך הבלתי-פורמלי ברשות. לרשות תהיה גמישות להקצאת התקציב גם לגופים הפועלים בתחומה בחינוך הבלתי-פורמלי, וכן גמישות בשיקול הדעת בתכנון הפעילות התואמת את צורכי אוכלוסיית היעד".